تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۵۸۶۳۵
در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان های مردم نهاد استان؛

معاون استاندار: انسجام تشکل‌ها و هیأت اندیشه ورز به حل مسائل کمک خواهد کرد

۱
معاون استاندار: انسجام تشکل‌ها و هیأت اندیشه ورز به حل مسائل کمک خواهد کرد
کبنا ؛
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشارکت سازمان های مردم نهاد، دولت و مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط و شادابی جامعه تأثیر فراوان دارد و این مهم باید نهادینه شود.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی مهر در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان های مردم نهاد استان، مهارت آموزی و آموزش مردم جامعه را برای ارتقاء سطح آگاهی آنان در مقابله با حوادث احتمالی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد، دولت و مردم با هماهنگی و همکاری می توانند گره گشای مردم و راه گشای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری با بیان اینکه، افزایش آگاهی‌های اجتماعی در برابر آسیب ها از ضرورت مشارکت های مردمی است تاکید کرد: جایگاه سمن‌ها و نقش آنها در توسعه جامعه در قانون مشخص است و این مهم در عمل هم باید نمود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هر جایی که در عمل با موانع و آسیب‌های بسیاری مواجه هستیم نقش سازنده و قدرت توانمندسازی سازمان های مردم نهاد می تواند به خوبی نمایان شود.
وی اظهار داشت: بی تردید در مواجهه با مشکلات، بحران ها و آسیب های اجتماعی دولت به تنهایی قادر به کاهش آنان نیست و باید ازظرفیت سازمان های مردم نهاد و دولت و تشکل ها با کمک یکدیگر استفاده شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه اجتماعی سمن ها و هم دولت می‌تواند این فضای مشارکت را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار دهد و سمن ها با برنامه ریزی و مدیریت مشارکتی از این فرصت در حوزه اجتماعی استفاده کنند.
هاشمی بر تقویت فضای تعاملی بین دولت و سمن ها اظهار داشت: حتماً انسجام تشکل‌ها و هیأت اندیشه ورز به حل مسائل کمک خواهد کرد و امکانات و قدرت دولت همراه با مشارکت سمن ها و تشکل هاست.
هاشمی اظهار امیدواری کرد: که با تعامل و همکاری بیشتر و دو سویه سمن ها و دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی در استان باشیم و نقش دستگاه‌ها در این خصوص بسیار با اهمیت است۰
وی در بخش دیگری از سخنان خود داشتن نگاه کلان و راهبردی و مسئله مبارزه با اعتیاد خصوصا در بین دانش اموزان را امری ضروری دانست.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار از مسئولان خصوصاً آموزش و پرورش خاصت با برنامه ریزی علمی و تحقیقاتی برای جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس برنامه ریزی کنند.
هاشمی گفت: آسیب های اعتیاد بر خانواده و جامعه موضوعی است که به راحتی نمی توان آن را نادیده گرفت و یا از آن گذشت و در جایی که معتادین مشکل ساز جامعه هستند با ایجاد اشتغال بهبود یافتگان امید به زندگی در آنها و خانواده هایشان افزایش می یابد که سمن ها در این مهم نقش بالایی دارند.

 
برچسب ها :
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بویراحمد گردشگری گلزار شهدای یاسوج پروژه های عمرانی اعتبارات اعتبارات عمرانی راه های ارتباطی جاده روستایی خدمات نظام اسلامی ایران شهرستان گچساران شهرستان کهگیلویه شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج سید احسان عسکری معاون اقتصادی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ترافیک کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شهرداری سایت دفن زباله دشتروم ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سایت دفن زباله دوپشته دشتروم سید جواد هاشمی مهر معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد معاون سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات سفر ریاست جمهوری اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد راه های روستایی جاده پاتاوه به دهدشت جاده پاتاوه – دهدشت جاده یاسوج سمیرم جاده یاسوج اصفهان جاده شیراز یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1