کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان های مردم نهاد استان؛

معاون استاندار: انسجام تشکل‌ها و هیأت اندیشه ورز به حل مسائل کمک خواهد کرد

29 بهمن 1401 ساعت 16:33

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشارکت سازمان های مردم نهاد، دولت و مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط و شادابی جامعه تأثیر فراوان دارد و این مهم باید نهادینه شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: مشارکت سازمان های مردم نهاد، دولت و مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و نشاط و شادابی جامعه تأثیر فراوان دارد و این مهم باید نهادینه شود.
به گزارش کبنا، سید جواد هاشمی مهر در نشست کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان های مردم نهاد استان، مهارت آموزی و آموزش مردم جامعه را برای ارتقاء سطح آگاهی آنان در مقابله با حوادث احتمالی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد، دولت و مردم با هماهنگی و همکاری می توانند گره گشای مردم و راه گشای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری با بیان اینکه، افزایش آگاهی‌های اجتماعی در برابر آسیب ها از ضرورت مشارکت های مردمی است تاکید کرد: جایگاه سمن‌ها و نقش آنها در توسعه جامعه در قانون مشخص است و این مهم در عمل هم باید نمود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: هر جایی که در عمل با موانع و آسیب‌های بسیاری مواجه هستیم نقش سازنده و قدرت توانمندسازی سازمان های مردم نهاد می تواند به خوبی نمایان شود.
وی اظهار داشت: بی تردید در مواجهه با مشکلات، بحران ها و آسیب های اجتماعی دولت به تنهایی قادر به کاهش آنان نیست و باید ازظرفیت سازمان های مردم نهاد و دولت و تشکل ها با کمک یکدیگر استفاده شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه اجتماعی سمن ها و هم دولت می‌تواند این فضای مشارکت را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار دهد و سمن ها با برنامه ریزی و مدیریت مشارکتی از این فرصت در حوزه اجتماعی استفاده کنند.
هاشمی بر تقویت فضای تعاملی بین دولت و سمن ها اظهار داشت: حتماً انسجام تشکل‌ها و هیأت اندیشه ورز به حل مسائل کمک خواهد کرد و امکانات و قدرت دولت همراه با مشارکت سمن ها و تشکل هاست.
هاشمی اظهار امیدواری کرد: که با تعامل و همکاری بیشتر و دو سویه سمن ها و دستگاه های اجرایی بتوانیم شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی در استان باشیم و نقش دستگاه‌ها در این خصوص بسیار با اهمیت است۰
وی در بخش دیگری از سخنان خود داشتن نگاه کلان و راهبردی و مسئله مبارزه با اعتیاد خصوصا در بین دانش اموزان را امری ضروری دانست.
معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار از مسئولان خصوصاً آموزش و پرورش خاصت با برنامه ریزی علمی و تحقیقاتی برای جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس برنامه ریزی کنند.
هاشمی گفت: آسیب های اعتیاد بر خانواده و جامعه موضوعی است که به راحتی نمی توان آن را نادیده گرفت و یا از آن گذشت و در جایی که معتادین مشکل ساز جامعه هستند با ایجاد اشتغال بهبود یافتگان امید به زندگی در آنها و خانواده هایشان افزایش می یابد که سمن ها در این مهم نقش بالایی دارند.

 


کد مطلب: 458635

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/458635/معاون-استاندار-انسجام-تشکل-ها-هیأت-اندیشه-ورز-حل-مسائل-کمک-خواهد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1