تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۴۵۸۵۲۳
کبنا گزارش می‌دهد

24 ساعت از سمیرم تا یاسوج / روایت مردم رها شده از برف و کولاک در جاده

۲۰
۱۰
24 ساعت از سمیرم تا یاسوج / روایت مردم رها شده از برف و کولاک در جاده
کبنا ؛چندین روز است که بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور وجود دارد و سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران طی امروز تا آخر هفته در ۲۰ استان خبر داد و نسبت به بارش‌ سنگین برف و وقوع کولاک و بهمن در ۷ استان هشدار صادر کرد. در حال حاضر استان های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، تهران، مرکزی، فارس، قزوین و ... شاهد بارش برف هستند و در شهر کوهرنگ چهارمحال و بختیاری بارش برف تا 2 و نیم متر باریده است.
تعطیلات چند روزه و سفر در برف
به گزارش کبنا نیوز، علارغم هشدارهای هواشناسی، پلیس راه و انتظامی مبنی بر عدم سفر و تردد در جاده ها، به دلیل تعطیلات چند روزه خیلی از مردم برای مسافرت به شهرهای مختلف به دل جاده زدند. یکی از جاده هایی که از روز گذشته شاهد بارش شدید برف شد جاده سمیرم به شهرضا استان اصفهان بود و خودروهای زیادی در روز گذشته تا امروز در این جاده 80 کیلومتری برف گیر و منتظر امداد و نجات جاده ای بودند. به گفته مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 60 خودرو یا بیشتر در این جاده به دلیل بارش سنگین برف متوقف شده اند که تعدادی از هم استانی ها از امداد و نجات استان کهگیلویه و بویراحمد درخواست کمک کرده اند.
یکی از شهروندان یاسوجی که در برف این جاده مجبور به توقف شده، و در سرما و یخبندان شب را گذرانده، صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار کبنا، به تشریح وضعیت خود و خانواده اش پرداخت.
از ساعت 1 و نیم ظهر تا 12 شب بارش ادامه داشت
امید فرزادیان که با خانواده اش راهی اصفهان شده در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: روز گذشته چون مسیر سمیرم برف گیر بود از سمت آباده آمدیم به حنا رسیدیم، از پمپ بنزین شهرضا بنزین زدیم، در کمربندی شهرضا بارش برف شروع شد، 14 کیلومتر راه آمدیم، ماشین ها در جاده متوقف شده بودند ولی چون ما زنجیرچرخ داشتیم ادامه دادیم و بعد در یک سربالایی پشت ماشین هایی که زنجیر چرخ و امکانات نداشتند مجبور شدیم بمانیم و در برف گیر کردیم.
وی گفت: از ساعت 1 و نیم ظهر که مجبور به توقف شدیم تا 12 شب بارش ادامه داشت و یکسر برف می بارید، 24 ساعت در برف ماندیم. یک متر و نیم برف بارید و ما کامل در برف فرورفتیم. بعد حدود 1 ساعت و نیم باران بارید، و ما از شدت خستگی خوابمان برد، بعد از چند ساعت بیدار شدم و دور ماشین را که برف گرفته بود خالی کردم، دوباره ساعت 6 صبح برف و کولاک شروع شد تا الان که ساعت از 11 و نیم ظهر گذشته است و ماشین آلات راهداری کم کم جاده را بازگشایی می کنند و تردد به کندی در حال انجام است.
فرزادیان گفت: ما چون بچه خردسال همراهمان است، یک پتو و تشک همراه داشتیم، مقداری غذا داشتیم و چون احتمال دادیم که یکی دو ساعت در برف می مانیم تنقلات و بیسکوییت همراه داشتیم. بنزین را از پمپ بنزین شهرضا فول کرده بودیم، زنجیر چرخ داشتیم و اوضاع ما خوب بود، ولی ماشین های دیگر مجبور می شدند ماشین را خاموش کنند.
وی بیان کرد: الان به لطف خدا و پیگیری دوستان در حال رهایی از برف هستیم، بولدوزر و بیل مکانیکی در حال کار است که راه باز شود و بتوانیم به مسیر ادامه دهیم.
تلفن فرماندار خارج از دسترس
در خصوص وضعیت پیش آمده و گرفتار شدن مردم در برف این جاده با فرماندار سمیرم تماس گرفته شد که تلفن وی در دسترس نبود.
تردد در مسیر سمیرم به شهرضا با کندی مواجه است
به گزارش کبنا، رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ظهر امروز (27 بهمن ماه 1401) گفت: در حال حاضر تردد در مسیر سمیرم به شهرضا به دلیل بارش شدید برف شب گذشته و انباشت برف‌ها با کندی مواجه شده است.
سرهنگ اصغر زارع اظهار داشت: مسیر سمیرم به شهرضا به دلیل بارش شدید برف شب گذشته و انباشت برف‌ها در حال حاضر تردد در این مسیر به کندی انجام می‌شود.
وی افزود: از رانندگان می‌خواهیم از تردد غیر ضروری به مسیر سمیرم به شهرضا خودداری کنند و در صورت ضرورت، رانندگان خودروی خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کرده و تنها با زنجیر چرخ تردد کنند.
رئیس پلیس‌راه استان اصفهان از کندی تردد در اتوبان دستجردی به سمت بهارستان به دلیل انباشت آب باران در این مسیر خبر داد و تصریح کرد: نیروهای پلیس‌راه به همراه مأموران اداره راه و سایر دستگاه‌های خدماتی در محل حضور دارند و برای بازگشایی هرچه سریع‌تر مسیر تلاش می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم تا زمان برطرف شدن مشکل از تردد به این مسیر خودداری کرده و قبل از هر اقدامی از طریق تماس با شماره تلفن ۱۴۱ اداره راه از باز بودن مسیرها اطمینان حاصل کنند.
گرفتار شدن حدود ۶۰ دستگاه خودرو در برف
همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از گرفتار شدن حدود ۶۰ دستگاه خودرو در برف در مسیر شهرضا به سمیرم به سمت یاسوج خبر داد.
عابد محمدی گفت: حدود ۶۰ دست دوم خودرو در محور شهرضا به سمیرم از ساعت ۱۵ امروز تا کنون برفگیر دهنده با پیگیری و هماهنگی با راداری کشور و استان اصفهان نیروهای راهداری در حال رسیدن به این خودرو ها برای رها سازی، کمک و امداد هستند.
وی افزود: هم اکنون شاهد بارش باران در همه محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعدادی از هم استانی‌های ما در بین این خودروها در حوزه استان اصفهان برفگیر و گرفتار شدند که طی تماس با ما کمک خواستند.
محمدی تصریح کرد: محور پاتاوه به دهدشت بازگشایی شده است، اما بخاطر احتیاط و ایمنی توصیه می‌شود که مردم از این محور تا دو روز آینده تردد نداشته باشند.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی هواشناسی از ساعت حدود چهار صبح در سطح مناطق سردسیری بخصوص شهر یاسوج بارش برف را خواهیم داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از باز بودن راههای اصلی فرعی و بخش عمده روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: پس از مساعد شدن شرایط جوی بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده آغاز می شود.
جاده یاسوج - اصفهان حدفاصل شهرضا - سمیرم قطع شد
بگفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد امکان تردد وسایل نقلیه در این محدوده وجود ندارد.
علیرضا نیک روز با بیان اینکه بارش برف و باران در چند روز گذشته موجب مسدود شدن چند جاده اصلی و فرعی در این استان شد، افزود: هم اکنون جاده یاسوج به اصفهان در محدوده شهرستان‌های سمیرم و شهرضا مسدود شده است و امکان تردد خودرو‌ها میسر نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از مسدود بودن جاده پاتاوه به دهدشت خبر داد و بیان کرد: در جاده‌های یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، یاسوج به مارگون، یاسوج به سادات و یاسوج به اقلید تردد فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
وی از مردم خواست از سفر‌های غیر ضرور پرهیز کرده و در صورت تردد زنجیر چرخ و غذای کافی همراه داشته و از پر بودن باک خودرو اطمینان حاصل فرمایند.
نیک روز همچنین از ریزش ۱۰ بهمن در جاده شبلیز به زیلایی خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم جاده دسترسی از سمت لردگان به این بخش مسدود نباشد و مردم تردد خود را به راحتی انجام دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان افزود: از فردا بازگشایی جاده‌های فرعی و روستایی استان آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

هموطن
Iran, Islamic Republic of
خوب خودشون مقصرن وقتی میبینند و اینقدر گفته میشه سفر غیر ضروری نکنید
چرا بی جهت خودشون خانوادهشون و ماموران راهداری را به دردسر میاندازند ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این یاسوجیا دیگه شورشو درآوردن رانندگی این نیست که شبانه روز تو جاده باشی در حالی که فرهنگ رانندگی نداشته باشی این شهر از لحاظ بهداشتی زیر خط فقره افراد بهداشت فردیشونو رعایت نمی‌کنند بیشترین تلفاتو تو سوانح رانندگی دارند
احمد
Iran, Islamic Republic of
شعور حرف زدن راداشته باش
Iran, Islamic Republic of
آدم در گفتار و رفتار بایدادب را رعایت کند..چرا به همه مردم یاسوج توهین می کنید ..بالاخره در هر شهر و استانی تعدادی آدم وجود دارد که قوانین را رعایت نمی کنند..آیا گرفتار شدن مردم در جاده هراز و جاده شمال و .. هم مردم یاسوج بودند...
علی
Iran, Islamic Republic of
مرز حماقت رو جابجا کردی با فرهنگ کی بودی تو؟؟؟؟؟
Daniel
Iran, Islamic Republic of
شما توهین بی جا نکن مجبور نیستی از راه کهگیلویه و بویر احمد بری
احمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
تو بی فرهنگی که توهین به یک قوم اصیل میکنی
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
لطفا درست حرف بزن
احمد
Iran, Islamic Republic of
شعور حرف زدن داشته باشه
قعطعا یه جایی کتکو خوردی تو منطقه وازسوز این حرفا رومیزنی
نرگس
Iran, Islamic Republic of
ما ۲۱ ساعت تو محور سمیرم به شهرضا بودیم ۸ کیلومتر از سمیرم زده بودیم که پشت برف و کولاک موندیم نه راه پس داشتیم نه راه پیش امداد رسانی هیچی ما تو سرما از بوشهر با لباسهای تابستانی بودیم بچه کوچیک تو ماشین تو این ۲۱ ساعت نه یه بسته امدادی بود نه پتو هیچی الان تکلیف اون ۴۰۰ یا ۵۰۰ ماشینی که اونجا بودن چی میشه بعضی ماشین های سنگین ۳ روز توی برف بودن و امداد رسانی نمیشده فقط خدا به داد برسه تلفات ندن به دادشون برسید خواهش میکنم
Iran, Islamic Republic of
از یه هفته قبل از طریق فضای مجازی رسانه ملی و... دارن اعلام میکنن تا آخر هفته بارش هست هشدار دادن توی خونه هاتون بمونید بذارید مسولین به جای اینکه بخوان تو جاده ها شماها را نجات بدن به داد روستائیان بدبخت که منازلشون دچار سیلاب شدن و... برسن
صمد
Iran, Islamic Republic of
این شهر ما فقط یه مشت مسول داره که فکر جیبای خودشونون و هر کسیم که میاد سر کار که باید حتما طرفدار اقای رئیسی باشه یعنی برکنار شده و جاش گذاشتن که دلا رو راست بشه ،تا این شهر نریخته بود به هم بهش نمیرسیدن الان که دیگه مسولین دیگه یادشونم نیست و همون بودجه رو هم میبرن جاهای دیگه ،من فقط تو رزمایشا دیدم دم از اقتدار میزنن ولی تو این مواقع وسیله ندارن 😂😂😂😂
هادی
Iran, Islamic Republic of
چرا از بارندگی شدید شهرضا اصغهان دراخبار چیزی نمی گوید؟ اینقدر سیل وابگرفتگی تا مغازها وخانه ها امده مسوولین هم اصلن نیامدند. چرا وزیر آموزش وپروزش استیضاح نمیشه ؟ چرا ریس آموزش وپرورش شهرضابرکنار نمیشه؟ چرا به اجبار وقتی برف شدید بوده و جاده سمیرم شهرضا مسدود بوده ریس اموزش وپروزش شهرضا آقای رمضانی ۴تا معلم زن ومرد و مجبور کرده که ازسمیرم حتمن باید بیایند شهرضا‌و مدرسه نباید تعطیل بشه ؟واین ۴تا معلم ۲۴ساعت تا یک بامداد روز بعد در جاده سمیرم شهرضا گرفتار برف شدند تا هلال احمر انها راپیدا کرده
اکرم
Iran, Islamic Republic of
کلا چند شهر کشور به این شدت برف میاد واقعا جای تاسف داره سمیرم که همیشه برف زیاد میاد وسایل و امکانات و ماشین برف روب نداشته باشه ....
اریا
Iran, Islamic Republic of
من خودم سمیرم از۳صبح تا ۱۲ظهر در جاده موندم واقعا دست ادراه راه درد نکنه خیلی زحمت کشیدن تا راه باز شد در ضمن هلال احمر با مواد غذایی از رانندگان مونده در انتظار پذیرایی شد .خداوند حافظ شما و خانواده تان باشد
علی حسین مفدم
Iran, Islamic Republic of
چه خبر از سرما و برف اروپا
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
تو چیکار اونجا داری ســــــــمــــــــــیرم
مسلم
Iran, Islamic Republic of
سلام ....خدایی امسال برف همه رو مات و مبهوت کرد ...ما که سمیرم هستیم کارمون شده از صبح تا شب برف پارو میکنیم .یا رو پشت بام یا تو کوچه هستیم ....برف امسال آدم ها رو یاد برفهای گذشته دهه 60و 70میندازه ..خدا رو شکر که نعمت الهی شامل حال سمیرم و سایر شهرها شده ...البته مسولین محترم هم باید بیشتر امکانات مربوطه رو فراهم کنند با چهار تا لودر و گریدر کار حل نمیشه ....کل خیابانهای شهر سمیرم برف و آب گرفته و طردد مردم به سختی انجام میشه ......مسولین محترم بیشتر کمک کنند ‌‌باتشکر
طاهر
Germany
دولت کشو را رها کرده. و داره وقت خودشو را با چین و روسیه تلف میکنه. تا یک بحرانی درست نکنند و کشور نابود کنند. ول کن نیستد.
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
بابا ما بیش از 27ساعت تو برف بودیم
با تشکر از بی صاحبی مسئولین😶
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
1