تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : ۴۵۷۹۹۴
به همت امام جمعه کبگیان انجام گرفت

برگزاری جشن ولایت با حضور مردم و تعدادی از مَسئولین بخش کبگیان در سالن کانون پرورش فکری شهر چیتاب

۳
برگزاری جشن ولایت با حضور مردم و تعدادی از مَسئولین بخش کبگیان در سالن کانون پرورش فکری شهر چیتاب
کبنا ؛برنامه جشن ولایت، روز مَـرد به همت امام جمعه چیتاب در سالن کانون پرورش فکری این شهر برگزار شد.
به گزارش " کِبنا" از چیتاب به همت دفتر و ستاد نمازجمعه کبگیان برنامه جشن میلاد امام علی علیه السلام و روز مَـرد با حضور آحاد مردم بخش کبگیان و تعدادی از مسئولان بخش در سالن کانون پرورش فکری نوجوانان شهر چیتاب برگزار گردید.
حجت الاسلام سید فرچ الله پژمان ضمن تبریک این روز خجسته خطاب به برخی از مسئولان غایب در جلسه گفت: از بخشدار انقلابی و همیشه حاضر، ریاست و اعضای محترم شورای زحمتکش شهر چیتاب، جهت حضور در این برنامه تشکر می کنم، اما جای تعجب است امروز که روز مـرد هست هم برخی زحمت حضور در برنامه را به خود ندادند.
وی با اشاره به فضائل حضرت علی علیه السلام گفت: فضائل امام علی (ع) آنقدر زیادند که قابل ‌شمارش نیستند.
وی افزود: گرچه در دوره اموی از نشر فضائل آن امام همام بشدت جلوگیری می کردند، فلذا مقام مرتبه ایشان آنقدر بالاست که بازگوکردن، نوشتن، نگاه‌ کردن و گوش ‌دادن به فضائلش نوعی عبادت و باعث آمرزش گناهان می‌شود.
این سخنران فضائل آن امام را در دو دسته اختصاصی و مشترک با دیگر اهل بیت تشریح کرد و گفت: آیه ولایت، آیه شِراء، آیه انفاق، حدیث غدیر، حدیث طیر مشوی، حدیث منزلت، مولود کعبه و خاتم‌بخشی از فضائل اختصاصی ایشان و آیه تطهیر، آیه اهل‌الذکر، آیه مَوَدّت و حدیث ثقلین نیز از فضایل مشترک ایشان با دیگر اهل ‌بیت (ع) است.
سید فرج الله پژمان با اذعان به برتر بودن امام علی "ع" بعداز پیامبر نسبت به سایر ائمه و پیامبران خاطرنشان کرد: تمام علوم پيامبر خدا و ساير سفيران آسمانى همگى به امير المؤمنين(ع) منتقل گرديده، و او وارث كليه علوم آسمانى است.
وی تصریح کرد: خداوند متعال تمام علوم انبياء گذشته را از زمان حضرت آدم تا بعثت رسول "ص " به آن حضرت مرحمت فرمود، و رسول خدا نيز همه آنها را به حضرت على "ع" انتقال داد.
امام جمعه کبگیان در بخش دوم سخنرانی خود با اشاره به مقام شامخ پدر در جامعه نیز گفت: واجب بودن اطاعت و فرمان‏پذیری فرزندان از پدر، از حقوق ویژه ای است که اسلام برای تکریم و پاس‏داشت مقام پدران وضع کرده است.
وی تأکید کرد: جوانان عزیز، ما نسبت به پدر وظیفه داریم مهربان باشیم و احترام کنیم، حرف آنان را گوش دهیم مخصوصاً آنانی که پدرانشان سن و سالی را گذرانده‌ اند و دیگر نه پای رفتن و نه توان ایستادن دارند باید همانند نگهداری آنان از ما در کودکی، ما از آنها نگهداری کنیم.
لازم به ذکر است در پایان بعداز سخنرانی، و مولودی خوانی از طرف دفتر امام جمعه چیتاب به قید قرعه از آنانکه اسمشان مزین به نام و کنیه های مطهر علی " ع " و کسانیکه در پویش دست بوسی پدران شرکت کرده بودند جوائزی إِِهداء و همچنین از روحانیون مبلغ در روستاها و مرکز بخش با حضور بخشدار امام جمعه و ریاست شورای شهر چیتاب، تجلیل بعمل آمد.

٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭ ٭

خـبرنِگـار : اسماعیل رَسامـ
نام شما

آدرس ايميل شما

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

علی‌اف از دمیدن بر آتش تنش حداکثری با ایران چه می‌خواهد؟

برخلاف رویکرد تعاملی و ایجابی تهران، جمهوری آذربایجان با افزایش ضریب رویکرد تقابلی، بر ...
ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

ماجرای پشت در شورا به جلسه راه یافت

همزمان با شروع هفتمبن جلسه پرسش شورا از شهردار، مردی که پشت در ایستاده بود گفت: من باید ...
اثر یک دهه بر بازار دلار

اثر یک دهه بر بازار دلار

 برخی فعالان می‌گویند احتمالِ رفتن دلار به سوی کانال بالاتر وجود دارد ولی دشوار است که ...
1