تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۴۵۷۵۹۰
قدم‌های عملی دولت برای کاهش سفر‌های درمانی در کهگیلویه و بویراحمد؛

اقدامات تحسین‌برانگیز و درمانی دولت در کهگیلویه و بویراحمد

۰
اقدامات تحسین‌برانگیز و درمانی دولت در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بخش تشخیص مرکز پزشکی هسته‌ای یاسوج و تکمیل بیمارستان شهرستان کوچک بهمئی از اقدام‌های عملی دولت برای کاهش سفر‌های درمانی شهروندان کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های دیگر است.
به گزارش کبنا، از آنجا که انجام سفر به منظور دریافت خدمات درمانی نقش زیادی در رفاه حال بیماران، همراهان آنان و کاهش هزینه‌های درمانی دارد دولت در تلاش است تا با تقویت زیرساخت‌های درمانی به تحقق این امر کمک کند.
استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد هر چند نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از نظر زیرساخت‌های درمانی متحول شده به طوری که هم اکنون یکهزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در این استان فعالیت دارد اما همچنان از داشتن برخی زیرساخت‌ها محروم است به همین علت دولت در تلاش است تا با تکمیل طرح‌های در دست اجرا گامی بلند به سوی شاخص‌های سلامت استان بردارد.
از آنجا که تقویت زیرساخت‌های درمانی یکی از مهمترین مطالبات مردم برای حفظ سلامتی به عنوان مهمترین سرمایه آنان است دولت سیزدهم با اختصاص اعتبار از محل بودجه سفر رئیس جمهور به استان در کنار سایر منابع مالی برای تحقق این مهم در تلاش است.
خرید تجهیزات پزشکی هسته‌ای
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: خرید تجهیزات پزشکی هسته و تکمیل بیمارستان بهمئی از اقدام‌های عملی دولت سیزدهم است که می‌تواند زمینه ساز کاهش سفر به استان‌های مجاور برای دریافت خدمات درمانی باشد.
قدم‌های عملی دولت برای کاهش سفر‌های درمانی در کهگیلویه و بویراحمد
محمد غلام نژاد اظهار کرد: ساختمان مورد نیاز بخش رادیوتراپی ( مرکز پزشکی هسته‌ای) در کهگیلویه و بویراحمد پیش از این احداث شده بود و قرار است فاز نخست این طرح در بخش تشخیصی به زودی راه‌اندازی شود.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر بیماران مبتلا به سرطان برای دریافت خدمات این مرکز شامل چندین جلسه ناچارند روز‌های متوالی در استان‌های مختلف اقامت کنند که این امر هزینه زیادی بر آنان تحمیل می‌کنند تأکید کرد: تلاش می‌شود مرکز پزشکی یاسوج در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری شود.
بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک که قرار است دهه فجر امسال بهره‌برداری شود گام دیگری برای کاهش نیاز به مسافرت برای دریافت خدمات درمانی است.
وی با بیان اینکه در شهرستان بهمئی بیمارستان وجود ندارد و بیماران این شهرستان برای مداوا به استان‌های همجوار به ویژه بهبهان از توابع خوزستان مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: افتتاح بیمارستان لیکک از مطالبات شهروندان این شهرستان کوچک است.
غلام نژاد اعتبار اولیه ساخت این مرکز درمانی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی بیان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر لیکک در زمینی به مساحت ۲۳ هزار مترمربع و با زیربنای چهار هزار مترمربع احداث شده است.
وی تأکید کرد: خطرات سوانح جاده‌ای، اتلاف وقت و هزینه بیماران و همراهان آنان در شهرستان‌های دیگر برای مداوا همواره باعث گلایه‌مندی مردم این شهرستان می‌شود.
شهرستان بهمئی با جمعیت ۵۰ هزار نفر به مرکزیت شهر لیکک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
دیگر زیرساخت‌های مورد نیاز برای کاهش سفر‌های درمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تأکید کرد: راه‌اندازی مرکز جراحی قلب از دیگر نیاز‌های درمانی استان که با وجود آماده بودن تجهیزات و امکانات آن نیازمند تیم فوق تخصص بی‌هوشی برای بهره‌برداری است.
قدم‌های عملی دولت برای کاهش سفر‌های درمانی در کهگیلویه و بویراحمد
غلام نژاد تصریح کرد: تأمین این نیرو‌های متخصص در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال پیگیری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با یادآوری اینکه برخی مراجعات به استان‌های دیگر به دلیل کمبود نیرو‌های پزشکان متخصص است اضافه کرد: در استان تنها یک متخصص ریه خدمت می‌کند و این امر باعث سختی و زمانبر بودن نوبت ویزیت شده است.
وی تصریح کرد: در کهگیلویه و بویراحمد تنها سه تخت سوختگی وجود دارد در حالی که بخش‌های سوختگی شهر‌های دوگنبدان و یاسوج سال‌ها نیمه کاره مانده است.
غلام نژاد از اعلام آمادگی یک نیکوکار برای تکمیل بخش سوختگی شهر دوگنبدان خبر داد و افزود: درصورت تحقق این امر مراجعات به استان خوزستان برای دریافت خدمات بخش سوختگی در شهرستان گچساران کاهش خواهد یافت.
جذب اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه جذب اعتبار از اقدام‌های مهم توسعه زیرساخت‌های درمانی گفت: تاکنون ۱۰۵میلیارد تومان معادل ۸۵درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان جذب شده است.
محمد غلام نژاد اظهار داشت: از این میزان اعتبار جذب شده ۲۰میلیارد تومان به بیمارستان بهمئی، ۲۰میلیارد به بیمارستان دنا، ۲۰میلیارد لنده، و ۲۰میلیارد تومان به بیمارستان چرام برای تسریع در روند اجرایی اختصاص یافته است.
قدم‌های عملی دولت برای کاهش سفر‌های درمانی در کهگیلویه و بویراحمد
غلام نژاد تصریح کرد: ۲۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای ۲۸ پروژه محرومیت زدایی جذب شده است.
وی مهمترین پروژه‌های محرومیت زدایی را شامل احداث مرکز پزشکی هسته‌ای، مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت، اقامتگاه پزشک و خانه بهداشت در مناطق مختلف استان ذکر کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد طرح عمرانی تا پایان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد
وی افزود: از زمان سفر دولت مردمی و انقلابی سیزدهم به استان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان گام‌های ارزشمندی برداشته شده است.
غلام نژاد تعمیر، تجهیز و راه‌اندازی دو عدد چیلر تراکمی با ظرفیت ۶۰۰ تن بیمارستان امام خمینی دهدشت، راه‌اندازی چیلر ۱۵۰تنی کلینیک امام سجاد (ع) دهدشت و تعمیر و تجهیز کلینیک درمانی شهید مفتح یاسوج با حمایت‌های مالی دولت در سال جاری را از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه عمرانی اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

(تصاویر) شلوارهای زنانه در بازار تهران جنجالی شد

پلیس تهران به تازگی شلوار‌های مبتذل و مستهجنی کشف کرده است که البته برخی از فروشندگان ...
نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

نرخ تورم بالای ۴۰ درصد باقی می‌ماند

مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود،...
تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

تذکرات مهم محسن رنانی: هیچ‌چیز در کشور سر جایش نیست

محسن رنانی عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه اصفهان، در پاسخی به درخواست مرکز پژوهش‌های ...
1