تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۵۷۱۰۴
معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد:

مقدمات پذیرش گردشگران در پیست اسکی کاکان فراهم شد

۱
۰
مقدمات پذیرش گردشگران در پیست اسکی کاکان فراهم شد
کبنا ؛پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد یکی از زیباترین جاذبه‌های زمستان گردی در این استان است که هر ساله مقصد هزاران نفر گردشگر و علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی است.
به گزارش کبنا، پیست کاکان که در سال ۱۳۷۳ با نصب یک دستگاه بالابر افتتاح شد و سپس امکانات آن با سه تله اسکی شامل یک دستگاه بالابر به منظور استفاده افراد مبتدی و ۲ دستگاه بالابر اسکی بازان حرفه‌ای افزایش یافته ظرفیتی برای گرمابخشیدن به گردشگری در روز‌های سرد و برفی کهگیلویه و بویراحمد است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش، این پیست که به طول ۶۰۰ متر در جاده ارتباطی یاسوج به اقلید در منطقه سردسیری کاکان شهرستان بویراحمد قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر است در پی چند سامانه بارشی فصل زمستان یکپارچه پوشیده از دانه‌های سفید رنگ برف شده آماده پذیرش از گردشگران است.
اینجا آسمان یکدست آبی، زمین پوشیده از دانه‌های سفید رنگ برف، خنده‌های کودکان و جوانانی که در حال پرت کردن برف به یکدیگر هستند و ذوق درست کردن آدم برفی لحظه‌های کم نظیری را به گردشگران هدیه می‌دهد.
در این منطقه عرضه غذا‌های محلی چون آش کارده، آش دوغ، آش ماست افزون بر ایجاد درآمد برای شماری از اهالی و معرفی خوراکی‌های محلی تجربه‌های به یادماندنی برای ورزشکارانی شده که پس از چند ساعت ورزش در هوای سرد نیازمند مصرف غذا‌های داغ هستند.
برخی از گردشگران هم ترجیح می‌دهند به جای غذا‌های محلی خوراکی‌هایی مانند ذرت بلال، و لبوی داغ را در آن هوای سرد زمستانی امتحان کنند.
فصل زمستان هر سال بر اساس گزارش راهداری استان و به استناد آمار استخراجی از دستگاه‌های تردد شمار در روز‌های تعطیل بیش از ۱۲ هزار خودرو و در روز‌های غیر تعطیل تا سه هزار خودرو در مسیر پیست اسکی کاکان عبور و مرور می‌کند که نشان‌دهنده استقبال ورزش دوستان و گردشگران از این جاذبه بی بدیل است.
پیست کاکان در کنار پیست اسکی پولاد کف سپیدان فارس نزدیکترین پیست‌های اسکی ایران به کشور‌های حوزه خلیج فارس و استان‌های جنوبی کشور است که این امر باعث شده مسافرانی از کشور‌های عربی برای سفر‌های کوتاه زمستانی به پیست اسکی کاکان سری بزنند.
امکانات موجود در پیست اسکی کاکان
معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدمات پذیرش گردشگران و علاقه مندان ورزش‌های زمستانی در پیست اسکی کاکان فراهم شده است.
بهمن خوبی با اشاره به بارش‌های سنگین برف در زمستان امسال به ویژه در روز‌های اخیر تأکید کرد: با استقرار چند دستگاه ماشین آلات سنگین برای تسطیح و برف کوبی در پیست اسکی کاکان اقدام شده است.
وی با بیان اینکه رستوران و زیرساخت‌های اقامتی از جمله امکانات این پیست است عنوان کرد: مسیر دسترسی به پیست باز است و گردشگران می‌توانند به این منطقه سفر کنند.
حمیدزرافشان رئیس هیأت اسکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این پیست با دارا بودن مدرسه اسکی و مربیان آموزش دیده آماده پذیرش دوستداران ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی است.
زرافشان رئیس هیأت اسکی کهگیلویه و بویراحمد استعداد‌یابی ورزشکاران زیر ۱۲ سال را یکی از برنامه‌های مهم این هیأت در خصوص آموزش ذکر کرد.
زرافشان بیان کرد: مدرسه اسکی این پیست برای پسران و دختران رده سنی زیر ۱۲ سال به صورت رایگان در حال فعالیت است.
زرافشان اظهار کرد: تجهیزات ورزش‌های زمستانی در محل پیست وجود دارد و به صورت اجاره‌ای به علاقه مندان داده می‌شود.
وی بیان کرد: امکاناتی مانند برف کوب و بالابر در پیست وجود دارد.
زرافشان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیست اسکی کاکان از امروز بیست و یکم دی ماه بازگشایی شده و در صورت تداوم شرایط جوی تا فروردین ماه نیز در اختیار ورزشکاران رشته اسکی است.
جاذبه‌های گردشگری پیست
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مناطق سرسبز بخش‌های گرمسیری و سکونتگاه پرندگان مهاجر آسیایی از جمله جاذبه‌های زمستان گردی این استان است تأکید کرد: پیست اسکی کاکان شلوغ‌ترین جاذبه روز‌های سرد سال در این سرزمین چهار فصل است.
فرشید کرمی عنوان کرد: پس از بارش‌های اخیر برف با تلاش هیأت اسکی کهگیلویه و بویراحمد پیست اسکی کاکان برای پذیرایی از علاقه مندان به بازی‌های زمستانی و گردشگران آماده شده است.
کرمی با اشاره به اینکه گرمی بازار ورزش‌های زمستانی منجر به رونق گردشگری در همه ایام سال می‌شود تأکید کرد: گردشگری چهارفصل بستر جذب سرمایه‌گذاران در کهگیلویه و بویراحمد را فراهم می‌کند.
وی تأکید کرد: جشنواره منطقه‌ای برفی دنا در روز‌های ششم و هفتم بهمن ماه امسال به مدت ۲ روز در پیست اسکی کاکان یاسوج برنامه‌ریزی شده تا زمینه معرفی جاذبه‌های زمستانگردی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
این جشنواره پیش از این قرار بود در روز‌های بیست و نهم و سی‌ام دی برگزار شود.
کرمی بیان کرد: در جشنواره منطقه‌ای برفی کاکان برنامه‌های مختلفی از قبیل برگزاری مسابقات ورزشی زمستانی مانند اسکی، مجسمه‌سازی و تندیس‌سازی، پخت غذا‌های محلی متناسب با فصل سرما و شکار لحظه‌ها توسط فیلمبرداران و عکاسان برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدا داده/به کار پردازان برا اون روز یه پول خوبی میزنن جیب
شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی مطالبات خود از رئیس جمهور را بیان کنند

با توجه به اینکه رئیسی به زودی به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد، شهروندان می‌توانند ...
رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

رقابت پیچیده چین و آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس

کشور‌های حاشیه خلیج فارس باید چارچوب دیپلماتیکی ایجاد کنند تا از تبدیل شدن منطقه به عرصه ...
سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سرآشپز پوتین برای هدیه نمک اوکراین دندان تیز کرده است!

سولدار پیش از آغاز جنگ اوکراین حدود ۹۰ درصد نمک کل آن کشور را تامین می‌کرد و منازعات ...
1