تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۵۶۶۷۲
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

میوه شب عید 10 درصد زیر قیمت بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود

۰
میوه شب عید 10 درصد زیر قیمت بازار کهگیلویه و بویراحمد توزیع می شود
کبنا ؛
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر تصمیمی در خصوص میوه شب عید با کمیته راهبری متشکل از چندین عضو است و یک شخص یا یک دستگاه به تنهایی تصمیم نمی‌گیرد.
به گزارش «کبنا» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌بخش شجاعی در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقاداتی در خصوص کاهش میزان عرضه میوه شب عید اظهار کرد: اگر قرار بود هر ساله یک تناژ مشخصی از میوه عرضه شود، عملا تصمیمات کمیته راهبری و ماهیت تشکیل این کمیته زیر سوال بود، بنابراین این کمیته با توجه به شرایط و مقتضیات تصمیم می‌گیرد.
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستورالعمل توزیع میوه شب عید از سازمان مرکزی ابلاغ شده و این استان نیز مطابق این دستورالعمل و اختیارات و مفاد آن زیر نظر سیاست‌های کلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت اقتصادی استانداری عمل خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل کاهش میزان عرضه میوه شب عید نیز گفت: همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و کاهش مصرف و همچنین مازاد بودن میوه شب عید در سال‌های قبل دلیل کاهش این میزان بوده تا دولت متوجه ضرر و زیان نشود.

وی با بیان اینکه هر ساله در این طرح مقدار زیادی از میوه‌ها، خریداری نداشت و عملا مازاد بودند، تصریح کرد: توان و سود تشکل‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی نیز مهم است و نه تشکل‌ها و نه دولت نباید ضرر و زیانی ببینند.
مدیرکل تعاون روستایی توضیح داد: هر ساله هزینه‌های طرح توزیع میوه شب عید را دولت پرداخت می‌کرد اما امسال همه هزینه‌ها و مسئولیت‌ها با اتحادیه‌ها و بخش خصوصی است که تصمیم گرفته شد با یک نگاه واقع‌گرایانه و لحاظ توان مالی و اجرایی تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاون روستایی این طرح را اجرا کنیم.
شجاعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به انتقادی در مورد تعیین قیمت میوه و تخفیف ۱۰ درصدی نیز گفت: برخی شاید برداشت اشتباهی داشتند چرا که کمیته راهبری تصمیم گرفته در زمان شروع این طرح، قیمت میوه ۱۰ درصد زیر قیمت بازار باشد و قیمت مشخصی تعیین نشده است.
شجاعی گفت: هدف سازمان جهاد کشاورزی از اجرای این طرح، تنظیم بازار میوه در این ایام است و کمیته راهبری به چنین تصمیمی رسیده و هر جا لازم باشد برای رفاه مردم و دسترسی آنها به میوه باکیفیت و قیمت مناسب تصمیمات جدیدی اتخاذ می‌شود.
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در  نشست کمیته راهبری میوه شب عید که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شد، مصوب شد، میزان ۵۰ تن سیب قرمز، ۵۰ تن سیب زرد و ۱۵۰ تن پرتقال والنسیا در این طرح و در نقاط مختلف استان با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار توزیع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سفره خانوارها کجا رفت؟

سفره خانوارها کجا رفت؟

نتایج «پایش فقر در سال۱۴۰۰» که دو روز پیش منتشر شد، حاوی دست‌کم دو هشدار اقتصادی به سیاستگذار ...
«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

«تذکر درمانی» نمایندگان چه دردی از مردم دوا می کند؟/ حتما باید کارد به استخوان مردم برسد تا کابینه ترمیم شود؟

با گذشت یکسال و نیم از آغاز دولت سیزدهم، علیرغم سوء مدیریت در تصمیمات اقتصادی و سیاست ...
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
1