تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۴۵۵۹۴۲
کبنا گزارش می‌دهد

نشست هماهنگی دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد / فرماندار بویراحمد: فکر کردن به وضعیت موجود حتی وضع موجود را تغییر نخواهد داد / مدیران به افق دورتر بیندیشند

۸
۱
نشست هماهنگی  دور دوم سفر ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد / فرماندار بویراحمد:  فکر کردن به وضعیت موجود حتی وضع موجود را تغییر نخواهد داد / مدیران به افق دورتر بیندیشند
کبنا ؛نشست هماهنگی سفر دور دوم استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. فرماندار شهرستان بویراحمد در این نشست با بیان اینکه فکر کردن به وضعیت موجود حتی وضع موجود را تغییر نخواهد داد، گفت: توقع هست که در توسعه زیرساخت‌های شهرستان بویراحمد به افق دورتر بیندیشید و مسائلی همچون مهاجرت، ظرفیت‌های گردشگری و پیشرفت شهرستان در همه ابعاد را تا افق ۲۰ ساله ببینید. چرا که در غیر اینصورت آیندگان ما را نخواهند بخشید.
به گزارش کبنا، صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱) نشست هماهنگی سفر دور دوم استانی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست شهرام مهدوی‌مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد. در این نشست هر کدام از مدیران نظرات و دیدگاه‌های خود را پیرامون مسائل مختلف این سفر و پروژه‌های در حال انجام و پیشنهادی مطرح کردند.
جاوید_ رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد_ از کمبود امکانات و نیرو‌ها به شدت ابراز نگرانی کرد و خواستار توجه به حفاظت از منابع طبیعی در سفر دور دوم استانی رئیس جمهور شد و گفت: اگر یاسوج نام پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد به خاطر همین طبیعت خدادادی است، لذا حفاظت از این عرصه‌های جنگلی به عنوان سرمایه ملی باید در اولویت قرار بگیرد.
جانبازی، رئیس اداره شرکت گاز بویراحمد، در بحث گازرسانی به مناطق روستایی، اظهار داشت: در دور دوم سفر ریاست جمهوری گازرسانی ۲۷ روستا با ۹۹۷ خانوار به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان که در بهار ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند، پیشنهاد داده می‌شود.
نجفی_ معاون شهرداری یاسوج_ نیز در این نشست به معضل دفع آب‌های سطحی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: در دور دوم سفر استانی باید کانال‌های دفع آب‌های سطحی و مبلمان شهری و پل‌هایی همانند؛ پل چهارم، پل سوم بشار و ساماندهی رودخانه بشار را مدنظر قرار داد.
وی گفت: عمر مفید پل اول بشار تمام شده و برای مقاوم‌سازی آن باید چاره‌اندیشی کرد. به لحاظ مدیریت بحران هم این مسأله ضروری به نظر می‌آید.
فرهمند_ نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: طرح توجیهی ایجاد شهرک‌های صنعتی باتوجه به استعداد‌های استان به فرمانداری شهرستان بویراحمد و مسوولان مربوطه ارائه می‌شود.
مهدوی فرماندار بویراحمد به میان حرف‌های نماینده این شرکت آمد و گفت: شهرک‌های صنعتی نفس تازه کرده و انتظار کار‌های بهتری می‌رود.
فرهمند در پاسخ به سؤال فرماندار بویراحمد گفت: ۱۰۸ واحد غیر فعال در کل استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که ۱۷ واحد صنعتی فعال شده است.
محمدزاده_ رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد_ تلویحاً حرف فرماندار بویراحمد مبنی بر اینکه در سفر دور اول رئیس جمهور پروژه‌ای در سطح شهرستان نداشتند، پذیرفت و گفت: پروژه خاصی نداشتیم.
وی گفت: در حوزه اراضی شیب دار جای کار زیاد است و می‌تواند باغداری را رونق دارد.
طرح دست_ کارشناس اداره ورزش شهرستان بویراحمد_ نیز در این نشست شروع به سخنرانی کرد و حرف‌های در ابتدا پیرامون جمع‌آوری قلیان زد که فرماندار بویراحمد به او گفت: کاری به قلیان‌ها نداریم.
این کارشناس در ادامه با بیان اینکه ورزش سفیر سلامت است. دو پروژه مهم داریم که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند که انتظار می‌رود برای بهره‌برداری از آن همت بیشتری شود.
وی در ادامه حرف‌های بلندپروازنه‌ای هم زد و گفت: به جای قطر کهگیلویه و بویراحمد می‌توانست، میزبان جام جهانی شود. [ او احتمالاً فکر می‌کرد با احداث هتل ورزش و بهره‌برداری کامل از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، می‌تواند میزبان جام جهانی را بگیرد!!! ]
طرح دست در ادامه با گلایه از رسانه‌ها، گفت: برخی از رسانه بیان می‌کنند که اداره کل ورزش کاری انجام نمی‌دهد و این در حال که ما مرتب پیگیر پروژه‌ها هستیم.
وی با تأکید بر اینکه هتل ورزش برای استان کهگیلویه و بویراحمد ضرورت دارد، گفت: جوانی که بیکار باشد به سمت قلیان می‌رود، لذا توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی اهمیت فراوان دارد.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ خطاب به نماینده اداره ورزش، گفت: شما باید طرح جامعی در خصوص توسعه میادین و هتل‌های ورزشی ارائه دهید و با حرف‌های جسته و گریخته راه به جایی نمی‌بریم.
آروین _ رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد_ دستش از سایر مدیران پُر‌تر بود و فرماندار هم روی حرف او تأکید بیشتری داشت. آروین گفت: ۴۰ درصد شبکه آب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد فرسوده است و تابستان سختی در پیش داریم.
وی با بیان اینکه امسال با توجه به تلاش‌های انجام گرفته، فشار کمتری روی آب و فاضلاب بود، یادآور شد: ۸۰۰ کیلومتر شبکه داخلی آب داریم که ۴۰ درصد آن فرسوده است.
وی با اشاره به اینکه به منظور بهره وری بهتر سعی کردیم در دور دوم سفر استانی پروژه‌ها را خرد نکنیم، افزود: آبرسانی به مناطق شرف آباد، شهرک امام علی (ع)، بنسنجان با ۲۴ هزار خانوار از اولویت‌های اصلی ما در سفر دوم ریاست جمهوری است.
رئیس آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد در ادامه بر تقویت و توسعه‌ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌های آب در سفر دوم تأکید کرد و گفت: مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی برای شهر یاسوج مدنظر است. همچنین مخزن ۵ هزار متر مکعبی شهرک الغدیر نیز مدنظر داریم.
وی گفت: ۲۵۰ میلیارد اعتبار برای این پروژه‌ها نیاز است که انتظار داریم در سفر دوم ریاست جمهوری مطالبه شود. همچنین هوشمندسازی شبکه توزیع به منظور جلوگیری از هدر روی آب از دیگر پروژه‌های مدنظر است که ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن پیشنهاد داده و مصوب شود.
حیدری_ معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد_ نیز گفت: نبود نماینده سازمان در شهرستان مشکل اساسی است.
وی گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی حتی در بخش‌های مختلف شهرستان بویراحمد و استان کهگیلویه و بویراحمد موردنیاز است.
حیدری افزود: ۴۵ درصد واحد‌های شهرک صنعتی در بویراحمد است.
محمد نیازی_ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد_ نیز در این نشست حرف‌های متفاوتی زد و دست روی کمبود‌های اساسی حوزه سلامت و درمان گذاشت که متن کامل آن متعاقباً منتشر می‌شود. نیازی گفت: سهل انگاری دولت گذشته در خصوص رفع این کمبود‌ها مشهود است.
شهرام مهدوی مطلق_ فرماندار شهرستان بویراحمد_ نیز در این جلسه با بیان اینکه با افت دما روبرو هستیم، اظهار داشت: رعایت مصرف بهینه و کم کردن مصرف گاز مدنظر باشد.
وی در ادامه از شرکت گاز خواست اگر اداره‌ای بیش از اندازه مصرف می‌کنند، برای پیگیری اطلاع بدهند. در کل کشور با افت دما و مصرف بالای گاز روبرو هستیم. البته مردم مثل همیشه مشارکت دارند.

مهدوی مطلق در ادامه گفت: در دور اول سفر ریاست جمهوری در حوزه‌های صنعت و کشاورزی در سطح شهرستان بویراحمد متأسفانه پروژه‌ای نداشتیم.
وی از شرکت آب و فاضلاب و شرکت گاز قدردانی کرد و گفت: پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان بویراحمد از ناحیه این دو شرکت انجام گرفت که جای تشکر دارد و اخیراً هم پروژه‌ای در سطح شهرستان بویراحمد داشتند که در مدت کوتاهی انجام گرفت و توقع هم همین بود.
وی گفت: ادارات در دو هفته آینده همه پروژه‌های پیشنهادی خود را برای سفر دور دوم ریاست جمهوری به صورت طرح که قابل توجیه فنی و اقتصادی باشد، ارائه دهند.
فرماندار بویراحمد گفت: بخش‌های شهرستان بویراحمد، باید از حوزه صنعت و شهرک‌های صنعتی بهره‌مند شوند.
وی بر تکمیل زنجیره ارزش در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت تأکید کرد و گفت: باید به ظرفیت گردشگری شهرستان در سفر دور دوم هم توجه شود.
مهدوی مطلق از شهرداری یاسوج خواست که در حوزه شهرداری و شهرسازی مسائل و موانع توسعه پل‌های سوم و چهارم بشار را به منظور پیگیری کتباً اعلام کنند.
وی در ادامه تأکید کرد: تعاونی‌های مسکن در شهرستان بویراحمد و شهر یاسوج مشکلاتی را به بار آورده‌اند و بن بست‌های در سررود‌های یاسوج داریم که به دلیل عدم نظارت بر عملکرد تعاونی‌های مسکن بود.
فرماندار بویراحمد ساماندهی رودخانه بشار یاسوج را در دور دوم سفر ریاست جمهوری مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه ورزش پروژه‌های کلان تعریف شوند و در حوزه روستایی نیاز ظرفیت‌های برای رونق ورزش وجود دارد.
مهدوی در ادامه با تأکید بر اینکه برای توسعه باید افق و دوراندیشی ۲۰ ساله را طراحی کرد، گفت: در حوزه ادارات، ۴۵ درصد صنعت در شهرستان بویراحمد است، اما نمایندگی سازمان صنعت، معدن و تجارت ندارد، ۵۰ درصد پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی مربوط به این شهرستان است که باز هم اداره راه و شهرسازی ندارد. همچنین شهرستان بویراحمد؛ فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعزیرات حکومتی است. این در حالی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد در شورای برنامه‌ریزی در این رابطه دستورات لازم را داده‌اند. به جزء اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سایر ادارات اقداماتی نداشته‌اند.
فرماندار شهرستان بویراحمد در انتهای صحبت‌های خود با بیان اینکه فکر کردن به وضعیت موجود حتی وضع موجود را تغییر نخواهد داد، تأکید کرد: توقع هست که در توسعه زیرساخت‌های شهرستان بویراحمد به افق دورتر بیندیشید و مسائلی همچون مهاجرت، ظرفیت‌های گردشگری و پیشرفت شهرستان در همه ابعاد را تا افق ۲۰ ساله ببینید. چرا که در غیر اینصورت آیندگان ما را نخواهند بخشید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جون خم نه افق نه فق فق دیگه هیچیش نمیکنه عامو
Iran, Islamic Republic of
.هر جایگاهی ممکنه برسه
علی
Iran, Islamic Republic of
آخ وبختم همه حرف زدند بجز آموزش وپرورش که مشکلاتش از همه بیشتر هست البته فکر کنم آموزش وپرورش مدیر ومسئول درشهرستان بویراحمد ندارد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
راهکار
راهکار اینه
نخود نخود هر که بره سر جای خود
United Kingdom
یک مردی مردانه بلند شود بگوی دستاورد سفر اولش چه بوده که سفر دومش نتیجه ای داشته باشد این سفرها جهت خوشگزرانی و ائتلاف وقت است هزینه های این سفر حاقل نان خالی ۵۰۰۰۰نفر است
United Kingdom
یک مردی مردانه بلند شود بگوی دستاورد سفر اولش چه بوده که سفر دومش نتیجه ای داشته باشد این سفرها جهت خوشگزرانی و ائتلاف وقت است هزینه های این سفر حاقل نان خالی ۵۰۰۰۰نفر است
Belgium
مردم از بدبختی و بخت کجشان می نالند ...
اکبر
Iran, Islamic Republic of
میزبان جام جهانی 😉😁
بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

بایدن به دنبال ارتباط با ایران؛ بدون برجام

«بایدن به دنبال مذاکره با تهران است اما بدون برجام»؛ این جمله از سوی یکی از رسانه‌های ...
آمریکا به دنبال برجام پلاس

آمریکا به دنبال برجام پلاس

اگر برجامی وجود نداشته باشد از نظر غربی‌ها به منزله دستیابی به سلاح اتمی است و آمریکایی‌ها ...
صفر یا 400 هزار میلیارد

صفر یا 400 هزار میلیارد

  سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بعد از نشست مشترک  این کمیسیون با رئیس سازمان برنامه ...
1