تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۴۵۵۱۲۹
در کارگاه آموزش طرح جوانی و افزایش جمعیت با حضور پروفسور محمد اسماعیل اکبری مطرح شد

ایران بدترین کشور از لحاظ جمعیت است / ایرانی بودن ایران در خطر است / چرا فعال فرهنگی گفت سلام من را به وزیر کشور برسانید؟ + پاسخ مدیرکل امور زنان وزارت کشور

۷
۰
ایران بدترین کشور از لحاظ جمعیت است / ایرانی بودن ایران در خطر است / چرا فعال فرهنگی گفت سلام من را به وزیر کشور برسانید؟ + پاسخ مدیرکل امور زنان وزارت کشور
کبنا ؛کارگاه آموزشی طرح جوانی و افزایش جمعیت با حضور پروفسور محمد اسماعیل اکبری_ مشاور عالی وزیر کشور در اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی_  دکتر زینب اختری_ مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور_  خانم بوربور_ مسئول کارگروه جمعیت وزارت کشور_ برگزار شد.
به گزارش کبنا، دکتر محمد اسماعیل اکبری_ مشاور عالی وزیر کشور در اصلاح ساختار جمعیت و سلامت عمومی_ در این برنامه که عصر روز (پنجشنبه 10 آذرماه 1401) در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: مسئله‌ای در جمهوری اسلامی پیش آمده که هیچ مقامی این مسئله را ندیده فقط مقام معظم رهبری با باریک‌بینی و دوراندیشی این مسئله را به عنوان یک معضل دیدند و از سال ۹۰ وارد این ماجرا شدند. این موضوع را علنی کردند و به هر وزیر بهداشت چندین بار حداقل به طور مستقیم و غیر مستقیم گوش‌زد کردند؛ اما متاسفانه اتفاقی نیفتاد. با روی کار آمدن این دولت که گوش‌به‌فرمان مقام معظم رهبری است در این راستا تلاش بسیار کرد. رهبری با حساسیت  و ادراک بسیار بالا در مسائل این مسئله را درک کرد و حالا من از مردم می‌خواهم که شماها با رهبری هم‌دل شوید.
اکبری در ادامه گفت: مجلس شورای اسلامی یک چهارچوب  معناداری انجام داد، سازمان تبلیغات و همه  سازمان‌ها به سهم خود حرکت‌هایی را انجام دادند. در بحث حکومتی بعد از حاکمیت دولت مطرح است. ساختارهای حکومتی مخالفتی با قضیه جمعیت ندارد؛ اما به عنوان یک کار اورژانسی و حیاتی به مسئله نگاه نکردند. وقتی در یک بستر اجتماعی می‌خواهیم تغییری در اجتماع ایجاد کنیم باید نفس‌ها عوض شود و خود مردم می‌خواهند اتفاقی در آن جمع بیفتد. چه موقع عملیاتی می‌شود وقتی ملل وارد میدان شود به‌وضوح می‌گویم اگر این گروه‌های جهادی و مردمی نبود یک ریال بودجه وارد مسئله جمعیت نمی‌شد. مقام معظم رهبری در نامه اخیر چند نکته را مطرح کردند که آینده و جمعیت پیر وضعیت هولناکی را رقم می‌زند.
وی با بیان اینکه رفتار جمعیتی یک فریضه است و سیاستی که این رفتار را انجام دهد دولت‌ می‌باشد که در این راستا حرکت کند و این سیاست مطلوب است، افزود: در خصوص طرح جوانی و افزایش جمعیت، باید کارهای فرهنگی انجام شود؛ فرهنگ عمومی و فرهنگ بهداشتی! اما اقدام فرهنگی بدون آگاهی و دخالت مردم صورت نمی‌گیرد. دولت‌های قبل هم به مسئله جمعیت توجه می‌کردند  و قبول داشتند اما قانون نشد  و اقدام جدی‌ای انجام ندادند؛ حالا قانون تصویب شده و ما ده‌سال عقب افتادیم اما حالا هم برای شروع دیر نیست این قانون وضع شده؛ هر چند در مجلس دشمن‌هایی دارد، عده‌ای نظر به تعطیلی ماده27 قانون دارند و این یعنی اعتقاد به قانون وجود ندارد و تحقیر قانون است. باید این دشمنان را شکست دهیم. اگر صدا و سیما ۲۴ ساعت فیلم پخش کند و مردم آگاه نباشند، فایده‌ای ندارد. چون اول حضور مردم در میدان ضرورت دارد. در مسوولیت اجتماعی بیشترین زحمت بر دوش مراجع تقلید است. جمعیت اتفاق ماندگاری است. رهبری چندین بار آمده برای مردم صحبت کرد باید دیگر مراجع تقلید هم پای کار بیایند. انتظار از دیگر مراجع تقلید این است که وارد میدان شوند و مردم را توجیه کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و حفظ نظام؛ یعنی دفاع از خاک. گاهی دشمن از مرزها حمله می‌کند و شناسایی و مقابله با این دشمن آسان است؛ اما حالا دشمن در خانه ماست و ما اصلاً نمی‌دانیم دشمن کجاست؟! حیله‌های دشمن چنان در ذهن و جان ما رخنه کرده است تا جایی که اگر از یک بچه بسیجی بخواهیم‌ تعداد فرزندان خود را افزایش دهد، بهانه‌های مختلف می آورد؛ یعنی دشمن آمده و وارد میدان است اما نمی‌شناسیمش و در مورد جمعیت دشمن این‌گونه به ما حمله کرده است. ایران بدترین کشور از لحاظ جمعیت است. همه جای دنیا افت جمعیت داریم اما هیچ جا به بدی ایران نیست.
وی در ادامه گفت: حالا چه انتظاری از شما داریم، جمعیت؟!  رهبری به مردم گفتند: این یک فریضه است. حالا کربلای ۴ و ۵ این است. بلکه ایران خود کربلاست و الان ایرانی بودن ایران در خطر است. مردم اگر بدانند شرایط چگونه است و نابودی قوم‌ها از طریق کاهش جمعیت چگونه است در اجرای این طرح سر از پای نمی‌شناسند. مردم باید از دولت و حاکمیت پیگیری کنند. ۷۰ درصد کار حوزه سلامت درد دارد و مردم می‌توانند در این زمینه به ما کمک کند. مثلاً شما می‌روید دکتر برای بچه سوم اقدام کنید. دکتر حرف‌های ضدّجمعیتی می‌زند یا تشویق به سقط و اختگی می‌کند. شما باید آگاه باشید و بدانید حرف‌های ضدّجمعیتی قابلیت پیگیری و اعتراض دارد. خودتان را مرد میدان معرفی کنید در اداره، خانه، همسایه  از حکومت و قانون طرف‌داری کنید و ساختارهای حکومتی را به انجام وظیفه برسانید.
 جمال‌فر _فعال فرهنگی_  در این نشست، خطاب به پرفسور اکبری، گفت: سلام ما را به آقای وزیر برسانید و اگر ایشان را دیدید بگویید سلام ما را به استاندار هم برساند. من ۱۸ ماه است دارم تلاش می‌کنم استاندار کهگیلویه و بویراحمد را ببینم به عنوان یک فعال فرهنگی، اما استاندار وقت نمی‌دهد. مردم به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند به تنهایی بدون برنامه و تشکل نمی‌شود دولت هم همکاری نمی‌کند پس دولت به درد ما نمی‌خورد. من یک روز آمدم لیست کسانی که مانع ایجاد می‌کنند برای فعالیت‌های فرهنگی را نوشتم تا بدانم چه کسانی اجازه نمی‌دهند کار فرهنگی انجام دهیم. متوجه شدم ۶۸ نفرند. لیست را چک کردم کسی از قلم نیفتاده باشد. دیدم استاندار و فلان و فلان و همه همین مسئولین دست بالا به ما اجازه فعالیت نمی‌دهند. ما باید طرحی در اندازیم که به مردم جایگاه بدهد.
وی ادامه داد: اصلاً می‌خواهیم پویش رأی سفید را در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا کنیم. به منِ بچه هیئتی و بسیجی راه نمی‌دهند پس این‌همه مدیرکل در دولت منصوب می‌شود، برای چه؟ اصلا ًمدیرکل نمی‌خواهیم، نماینده مجلس نمی‌خواهیم، استاندار نمی‌خواهیم.
در ادامه زینب اختری_مدیرکل  امور بانوان و خانواده وزارت کشور_ در پاسخ به جمالفر گفت: ما به دعوت استاندار آمدیم و سر خود نیامدیم. استان کهگیلویه و بویراحمد جز استان‌هایی اولی است که از ما خواستند به اینجا بیاییم.

اختری در ادامه گفت: این قانون به تنهایی نمی‌تواند اهرمی برای تکان مسئولین باشد،  نهضت و جنبش مردمی را نیاز دارد. ما دغدغه جمعیت را داریم دکتر اکبری چهارشنبه از اتاق عمل بیرون می‌آید، بلافاصله به سفرهای استانی می‌آید تا پنجشنبه و جمعه‌ها در شهرها و استان‌های مختلف کارگاه برگزار کند، برای آگاهی مردم. تا بتوانیم از این طرح و قانون دفاع کنیم و  کسی نمی‌تواند یک شبه دلسردمان کند.
مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور افزود: از شما عزیزان می‌خواهم، هدفتان را پیدا کنید و بشناسید. این نشست‌ها که ما انجام می‌دهیم از جنس هم‌افزایی است تا شما اطلاع رسانی کنید و اگر کسی با شما همکاری نکرد ما پیگیری می‌کنیم. ما 3 نیروی مردمی در استانداری داریم و این یعنی؛درک مشترک.
در پایان برنامه از خانواده‌هایی که بالای 6 فرزند داشتند تجلیل شد.




نام شما

آدرس ايميل شما

United States
كاش خانم اختري واقاي اكبري تعداد فرزندان خودشون اعلام ميكردند بعدش نسخه براي مردم مينوشتند برادر من هزينه يك ايتم ان هم پوشك فقط ماهانه ١٢٠٠٠٠٠تا١٥٠٠٠٠٠ هست با كدوم اقتصاد و....
Iran, Islamic Republic of
الان بچه بیارن تو میخای خرجشونو بدی، تو میخای بعدا براشون کار درست کنی،...
Iran, Islamic Republic of
هیچوقت خدا را فراموش نکند
Iran, Islamic Republic of
اگر قراره افراد بی لیاقت بر نسلهای آینده هم حاکم باشن همین که نسله منقرض بشه بهتره
Iran, Islamic Republic of
ولخرجی نکن
خانواده بالای ۶ بچه را جایزه بدید
خودتون چن بچه اوردید ک نسخه می پیچید
اگه دو تا بچه داشتید مسولیت کاری نداشتید دیگه
پس بچه ندارید و نمی اورید مردم را هم بدبخت نکنید
وام ازدواج پرداخت نمی کنید
وام و زمین فرزند اوری ب متولدین قبل از ۱۴۰۰ پرداخت نمی کنید و .....
جوان بیکار
Iran, Islamic Republic of
خدایی تا فقر و بدبختی و نداری خودم را میبینم چطور به بچه فکر کنم گناه بچه هام را با شکم گرسنه دوباره به گردن خودم بیندازم بزارید تا نسل من هم در این دنیا نباشن تا در آینده مرا نفرین نکنند مثل خودم که اجداد خودم را دارم نفرین میکنم.
مردم
Iran, Islamic Republic of
جلو دزدی ها را بگیرید و صرف جوانی جمعیت بکنید
مدل موی چینی برای جهان!

مدل موی چینی برای جهان!

موضوع این است که آیا چین موافقت می‌کند بخشی از بازپرداخت وام‌های کشور‌های در حال توسعه ...
​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

​​​​​​​روایت خبرنگار آمریکایی از سفر به ایران

ما با مقام‌های ایرانی نیز تماس گرفتیم. حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در مصاحبه‌ای ...
آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

آیا فروپاشی روسیه در حال نزدیک شدن است؟

 روسیه پیش‌ از این هیچ‌گاه تا به این اندازه همزمان خطرناک و شکننده نبوده است!  «پیتر ...
1