تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۴
کد مطلب : ۴۵۴۶۱۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 106نفر کارشناس و محیط بان در قالب 29 اکیپ کار شمارش سالانه گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را انجام می‌دهند.
به گزارش کبنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با آخرین دهه آبان ماه 1401 از آغاز شمارش سالانه حیات وحش در 4 منطقه گرمسیری استان خبر داد .
اسلام جاودان خرد گفت: 29 اکیپ کارشناس و محیط بان به مدت 5 روز با همکاری تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی، گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت مناطق گرمسیری استان را شمارش خواهند داد.
وی افزود: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان، انواع گونه های جانوری شمارش می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از فردا بیست و نهم آبان به مدت 5 روز این کار توسط 106 نفر کارشناس و محیط بان انجام خواهد گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
وی تاکید کرد: هدف از این سرشماری‌ها برآورد جمعیت حیات وحش، در مناطق مختلف حفاظت شده است. چنانچه مشاهده  سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

چویل دنا
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم با این مدیریت چیزی باشه شمارش بشه خدا بداد محیژ زیست این استان برسه
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
1