کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع در کهگیلویه و بویراحمد

28 آبان 1401 ساعت 22:04

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 106نفر کارشناس و محیط بان در قالب 29 اکیپ کار شمارش سالانه گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را انجام می‌دهند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: 106نفر کارشناس و محیط بان در قالب 29 اکیپ کار شمارش سالانه گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع گرمسیری استان را انجام می‌دهند.
به گزارش کبنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با آخرین دهه آبان ماه 1401 از آغاز شمارش سالانه حیات وحش در 4 منطقه گرمسیری استان خبر داد .
اسلام جاودان خرد گفت: 29 اکیپ کارشناس و محیط بان به مدت 5 روز با همکاری تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی، گونه های جانوری مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت مناطق گرمسیری استان را شمارش خواهند داد.
وی افزود: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه های مهم حیات وحش، در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان، انواع گونه های جانوری شمارش می شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از فردا بیست و نهم آبان به مدت 5 روز این کار توسط 106 نفر کارشناس و محیط بان انجام خواهد گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
وی تاکید کرد: هدف از این سرشماری‌ها برآورد جمعیت حیات وحش، در مناطق مختلف حفاظت شده است. چنانچه مشاهده  سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌‌شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 454610

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/454610/آغاز-شمارش-حیات-وحش-مناطق-حفاظت-شده-شکار-ممنوع-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1