تاریخ انتشار
جمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۴۵۳۸۵۴
در خطبه‌های نماز جمعه سی‌سخت مطرح شد

حادثه تروریستی شیراز پازل دیگری از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران است

۱
حادثه تروریستی شیراز پازل دیگری از جنگ ترکیبی علیه ملت ایران است
کبنا ؛امام جمعه سی سخت گفت: حادثه تروریستی شیراز، اقدامی پلید و خباثت آلود و پازل دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت شریف ایران است.
به گزارش کبنا از سی‌سخت، حجت الاسلام مصباح در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نماز‌گزاران به تقوای الهی، «تقوا» را وصیت اولیاء الهی دانست و با بیان روایتی از امام عسکری (ع) راستگویی‌ و امانت داری، حسن همجواری را از مصادیق تقوا در کلام نورانی این امام عزیز بیان کرد و اظهار داشت: مسیر کمال و راه بندگی بدون مشکل و سختی نیست بلکه دشمنانی هم دارد ازجمله شیطان و هوای نفس و لشکر استکبار و فرعون‌های بشری همیشه در تاریخ زندگی بشر وجود دارند. بنابر این طی طریق هدایت و پیمودن مسیر سعادت نیازمند صبر و استقامت است چنانچه در کریمه قرآن سوره فصلت آیه ۳۰ فرموده: «الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تنزل علیهم الملائکه الا تخافوا ولا تحزنوا وابشروا بالجنه التی کنتم توعدون» کسانی که گفتند پروردگار ما خداست ملائکه بر آنان نازل می‌شود تا اینکه خوف و حزنی نداشته باشند و بشارت داده می‌شوند به بهشتی که وعده داده شدند. ابن عباس در تفسیر این آیه می‌گوید؛ ثم استقاموا علی طاعته واداء فرائضه یعنی بر اطاعت و بندگی خدا و ادای واجبات او استقامت ورزیدند معلوم است عبد بودن هزینه دارد سختی و مشکلات دارد و انجام واجبات هم بدون دشواری نیست بنابرین نیازمند صبوری و استقامت بر سختی‌ها و فشار‌ها و آزار و اذیت‌های است که از ناحیه دشمنان خدا متوجه اهل‌ایمان می‌شود و محصول این استقامت همراهی فرشتگان الهی و بشارت و دلگرمی به مؤمنان است.
حجت الاسلام مصباح در خطبه دوم به مسائل سیاسی روز و حوادث اخیر پرداخت و با تسلیت شهادت هموطنان بی‌گناه در حرم محترم احمد بن موسی علیه السلام شاهچراغ شیراز، این حادثه تروریستی را محکوم کرد و افزود: این اقدام پلید و خباثت آلود پازل دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت شریف ایران است که می‌خواهند امنیت و آرامش و وحدت و انسجام ملی و برادری اسلامی ما را از بین ببرند اما با بصیرت و هوشمندی و اتحاد و برادری ان شاء الله بر دشمن غالب خواهیم شد.
وی بیان کرد: در این شرایط علما‌ی اسلام مردم را به وحدت و همدلی دعوت و آنان را نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان ملت آگاه و بیدار سازند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دنا به تجمع برلین هم اشاره کرد و افزود: پرچم‌های کفر و تفرقه و نقاق برای مقابله با پرچم توحید به صحنه آمدند. اما دشمنان بدانند آن پرچمی که غالب و پیروز است پرچم الله است و شعار‌هایی که از زبان خود فروختگان شنیده شد دروغ و فریبی بیش نبود.
حجت الاسلام مصباح گفت: شعار «زن و زندگی و آزادی» دروغ تکراری غرب و نوکران آنان است و بانوان ایرانی در کمال احترام و امنیت و آزادی به تلاش و فعالیت و زندگی در ایران مشغولند و فریب این شعار‌های دروغین را نخواهند خورد.
خطیب جمعه سی سخت با تبریک میلاد امام حسن مجتبی و تولد حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام مقام معنوی حضرت عبدالعظیم حسنی چنان بالاست که زیارت این امام‌زاده معادل زیارت امام حسین علیه السلام بیان شده است.
وی روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی را هم به دانش‌آموزان بسیجی تبریک گفت و شهید حسین فهمیده الگوی دانش‌آموزان انقلابی و بسیجی دانست و به دانش‌آموزان توصیه کرد: با سیره وسبک زندگی شهدا آشنا و مأنوس شوید تا آینده را بتوانید خوب بسازید.
امام جمعه سی سخت به سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الهی قاضی طباطبایی در سال ۵۸ توسط منافقان جلاد هم پرداخت و با گرامیداشت یاد و مقام این عالم مبارزانقلابی، نقش ائمه جمعه و نماز جمعه را بسیج افکار و دل‌ها و اراده‌ها علیه باطل و استکبار دانست و اظهار داشت: دشمنان ما خیلی زود متوجه تأثیر بالا و کارکرد مهم نماز جمعه در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه شدند. فلذا اقدام به ترور و حذف این شخصیت‌های کاریزما کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

بحران بدهی دولت؛ بدهکاری چه بر سر دولت می‌آورد؟

انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها ...
1