تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۴۵۳۰۴۱
بررسی و نقد عملکرد حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های مختلف:

سید افضل حسینی و تعطیلی حوزه استاندار در کهگیلویه و بویراحمد

۳۹
۳
سید افضل حسینی و تعطیلی حوزه استاندار در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد کیست؟ چرا هیچ خبری از این حوزه مهم به بیرون درز نمی‌کند؟ و مدیرکل فعلی این حوزه چه رزومه و سابقه سیاسی و کار تشکیلاتی دارد؟ این حوزه چه عملکردی در حوزه‌های مربوطه داشته است؟
قطع یقین حوزه مدیرکل حوزه ریاست استاندار بر خلاف تصور اولیه یکی از مهمترین بخش‌های مجموعه استانداری است که دارای نقش و وظایف بسیاری در سطح مدیریت کلان و استراتژیک استان است و باید فردی که در این منصب قرار می‌گیرد، برخوردار از ظرفیت‌های بالای کاری و مدیریتی باشد. هنوز هم هستند کسانی که این مسئولیت مهم را با یک منشی دفتری اشتباه می‌گیرند و از همین طریق هزینه‌های بسیاری را متوجه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌نمایند.
شرایطی که امروز در حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد حاکم است نمونه‌ای است از عدم توجه در تعیین یک نیروی کارآمد برای چنین مسئولیت سنگینی و هر روز که می‌گذرد از عمق ناتوانی و ضعف در نیروی گماشته شده توسط علی احمدزاده در منصب مدیرکل حوزه استانداری بیشتر پرده برداشته می‌شود و باور حتی شخص مدیرکل حوزه استانداری خود نیز گویا منطبق بر همان نگاه منشی‌گرایانه است.
در دولت گذشته و بویژه در دوره مدیریت علی احمدی شاهد حضور یک جوان توانمند در رأس این مسئولیت بودیم که با اشراف و شناخت و مدیریت خوبی به این جایگاه مهم‌شان و اعتبار بخشیده بود.
قبل از مجتبی مرادی در دوره استانداری «سید موسی خادمی» نیز دفتر حوزه استاندار یکی از فعالترین دفاتر و بخش‌های تصمیم گیرنده در استان بود. هر چند انتقادات زیادی بر عملکرد محمد موحدپور وارد است اما بر کسی پوشیده نیست که آن دفتر در موارد بسیاری حتی معاونت سیاسی را زیر سایه سنگین خود قرار داده بود. با آمدن کلانتری به استان، وی با علم به اهمیت حوزه استانداری یکی از نیرو‌های شاغل در نهاد ریاست جمهوری یعنی سلیمانی را به این سمت معرفی کرد اما برخی مشکلات شخصی مانع از ادامه کار سلیمانی شد و سلیمانی خود زود از استان رفت تا این دفتر به فردی بنام محمدیان داده شود که بیشتر درگیر امور روزمره و اداری بود و همچون گذشته خبری از نقش آفرینی این مدیرکل در تصمیمات استانی نبود. اینک نیز با سرکار آمدن دولت جدید و معرفی علی احمدزاده به عنوان استاندار استان گویا دفتر نه تنها بر روال فعال سابق پیش نمی‌رود که این حوزه درگیر شکلی از روزمرگی و ضعف مفرط شده است که اثرات آن را بر کل فضای استان می‌توان مشاهده کرد. با توجه به نزدیکی مدیرکل حوزه استاندار به شخص استاندار به عنوان چشم بینا و هماهنگ‌کننده استاندار و همچنین وابسته بودن بخش روابط عمومی به حوزه استاندار باید این حوزه را پیشانی استانداری و به عبارتی مجموعه مدیریت استان دانست. آنچه امروز از ضعف استانداری و مدیران دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفته می‌شود از دو حال خارج نیست یا هیچ کاری در استان انجام نمی‌شود که اگر کاری انجام شود حتماً مردم آن اقدامات را می‌دیدند و مطلع می‌شدند و یا هم کار‌هایی صورت می‌گیرد ولی با توجه به ضعف حوزه استانداری و روابط عمومی آن این اقدامات به بیرون منعکس نمی‌شود که در هر دو حالت تقصیر را باید در دفتر حوزه ریاست استانداری جست که در مورد اول هیچ اراده و توانی برای مدیریت و برنامه‌ریزی و تعریف کار دیده نمی‌شود و در صورت احتمال دوم نیز این ضعف حوزه استاندار و روابط عمومی است که نحوه تعامل با رسانه‌های واقعی را نمی‌داند و با لجبازی و بستن درب استانداری به صورت سلیقه‌ای بر روی برخی رسانه‌ها اجازه تعامل دو طرفه رسانه‌ها و استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌دهد و نقد و تحلیل رسانه‌ها را خوش نمی‌داند و صرفاً تعریف و تمجید رسانه‌ها از عملکرد خود را مشتاق است.
از فقدان سابقه و رزومه برای افضل حسینی مدیرکل فعلی حوزه استانداری سخن گفتیم. موضوعی که یک واقعیت است و اندک مسئولیت سید افضل نیز حضور در پخش سیمای مرکز هزمرگان بود که به یکباره و به عبارتی شبانه عذر وی خواسته شد و حالا به جهت برخی نزدیکی‌های سببی و نسبی به استاندار و سید قدرت حسینی نماینده اسبق مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت به این سمت گمارده شده است تا شاهد مدیریت ضعیف وی در برگزاری برنامه‌های مختلف در استان باشیم.
نفوذ نمایندگان در تصمیمات حوزه استانداری، تعطیلی اکثر پروژه‌های استانی، عدم سفر و برنامه‌ریزی وزرا و مقامات کشوری به استان که بخشی از وظایف حوزه ریاست استانداری است را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از ضعف‌های سید افضل و حوزه استاندار و استانداری کهگیلویه و بویراحمد دانست که در کنار پاتوق شدن این حوزه برای برخی افراد بخصوص و نورچشمی قرار دادن چند  نفر سبب باورپذیری این ادعای مخالفین شده است که استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک دوره ضعیف را سپری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آخرش دم خروس رو باور کنیم یا قسم ...
تیتر دیروز حضور صولت مرتضوی گفتین فعال بودن پروژه های عمرانی و الان زدین غیرفعال!!!
البته مردم که همه چی رو میدونن و در ضعف و بی تدبیری مسئولان حال حاضر شک ندارن ولی شما هم تناقض گویی و چوب سرد و گرم زدنت دیگه یه کم مشمعز کننده شده کبنا!
رسانه=روشنگری و مطالبه گری نه جانبداری از یکی و تخریب و تضعیف اون یکی دیگه
Iran, Islamic Republic of
سی افضل حسینی
Iran, Islamic Republic of
. استان روز به روز سیر قهقرایی دارد و در حوزه میدانی کاملا به وفور و عینه دیده میشود و جبران این هزینه ها در سنوات اتی جبران ناپذیر است یک امار بگیرین از دستگاههای اجرایی ببینید مدیران به کار گماشته شده چند درصد رضایت کارمندان و بالطبع رضایت ارباب رجوع را بدست اوردند نه تنها قدمی رو به جلو نبوده بلکه خیلی هم رو به عقب بوده است و این اثرات جبران ناپذیر است.
استانداری
Iran, Islamic Republic of
بنده با بیش از 20 سال سایقه در این حوزه شهادت میدهم که در هیچ دوره ای به این اندازه استاندار تحت سیطره نماینده نبوده است.
تقسیم پست و سهمیه بندی معنی ندارد. این یعنی بازی با سرنوشت مردم.
نتیجه این امر, تصدی پستها توسط افراد ضعیف می و خروجی آن ناکار|آمدی می باشد.
افراد توانمند و کاربلد هم با توجه به شان و شخصیت خود حاضر به لابی گری وووو نیستند
دشتروم
Iran, Islamic Republic of
استاندار شخصا آدم‌خوبی هست.
متاسفانه دخالت نمایندگان‌باعث این‌اوضاع شده است.
نماینده هم در جلسات مردمی و خصوص تقصیرات را گردن استاندار می اندازد
دنا
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز دولت کلا تعطیلیه شما گیر به سید افضل دادید
امینی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید افضل. قطعا جز مردان پرکار استانداری هستن
سیاسی
Iran, Islamic Republic of
بنظرم نحوه مدیریتش در حدی نیست که حتی اسمش در رسانه ها اورده بشه
بهتربود استادار ایشون رو ببره بعنوان کارشناس روابط عمومی
ضعیف ترین دوره استانداری این دوره بوده
استان
Iran, Islamic Republic of
چون مثل... از مدیران کل حوزه استانداری تخلفات وقیحانه نداشت ضعیف هست؟
خیلی انسان خوش اخلاق و مردمی هستند
United States
شما چه میدانی
شایدم مثل بعضیا بعدا رو بشه
دوست
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل مدیر دفتر یک اداره کل چه برسه به حوزه استاندار
Iran, Islamic Republic of
وقتی سیاسی انتخاب بشی همینه.
Iran, Islamic Republic of
افضل حسینی بسیار ضعیف هست
1
Iran, Islamic Republic of
فقطباید بره
باشتی
Iran, Islamic Republic of
کاش هیچوقت احمدزاده استاندارنمیشد وای کاشش هیچوقت باامدن اشتباه احمدزاده اشتباه بزرگتری مثل امدن افضل حسینی اتفاق نمی افتاد باامدن ایشان استانداری اصلاوجود نداردوباامدن ایشان خودزنی های که گفتن شروع شدوبجه های باشت گچساران تاوان امدن افضل حسینی رومیدن یکی یکی حذف میشن وهیچ فردی هم ازگچساران وباشت مدیرنشدچون تمایل به رشدبچه های گچساران وباشت روندارن وبه یاری خدا هم تمام میشه ..
محمد عبادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا و شجاعت در نقدش. این آقا استانداری ، ساختار سیاسی، ساختار حزبی و تشکیلات انقلابی رو به انحراف و تباهی کشوند
احمیان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
حدود 10 ماه از استانداری آقای احمدزاده می گذرد
هنوز معاون منابع انسانی و پشتیبانی استانداری منصوب نشده ...معاون عمرانی همچنان از دولت قبلمی باشد
رییس و معاونین سازمان مدیریت از دولت قبل و در اختیار گروه خاص می باشد..
خود استاندار ...
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
بله در زمان اقای خادمی مدیرکل خیلی فعال بود...
Iran, Islamic Republic of
کاش کبنا بقیه کامنت را هم منتشر می کرد چون واقعیتو گفته بودیم نباید سانسور می کردی
Iran, Islamic Republic of
بله سید افضل بنده خدا حتما نمی تونسته دزدی کنه مثل قبلیا که بگن فعاله چون قبلیا مثل سر گردنه راه همه پیمانها را می بستن و حق السهم می گرفتن
افضل
Iran, Islamic Republic of
باید ببینی
Iran, Islamic Republic of
.. با تمام توان تلاش ایکنه
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار از زیر سایه نفوذ خودت را در بیاور انصافا خود حضرتعالی باید بپذیری جز ضعیف ترین استانداران استان می باشید/ هیچ پیشرفت کاری در طرح ها و پروژه های قدیمی به چشم نمی خورد و پروژه جدیدی هم در استان تعریف نشده است اشتغال که در استان کلا تعطیل شده است چند نفری هم که قرار است به کار گرفته شود در سکوت و بی تفاوتی شما به حق جوانان به شورای لیدرها کاندیداها واگذار شده است پس شما چه نقشی در مدیریت سیاسی اجتماعی اقتصادی استان دارید
Iran, Islamic Republic of
استاندار آدم خوبی است اما حیف که ..
احساس
Iran, Islamic Republic of
بله وقتی که کسانی سالها سال از این استان رفته اند در استانهای دیگر جهت منافع شخصی خود وکسان دیگر در این استان بعنوان نیروهای انقلابی زحمت کشیدند با آنها برخورد شد ولی الان به آنها بهاء داده نمیشه وهمان منفعت طلبان در استان در راس کار هستند میخواهم سر به تن هیچکدام از منفعت طلبان حوزه استانداری نباشه واقعا آقای استاندار با این تیم کاریش امید را در دل نیروهای انقلابی خشکاند .
Iran, Islamic Republic of
استاندار
سید
Romania
تازمانی که سید افضل کارش شده مشاوران ضعیف درکنار استاندار باشند ضعف استاندار کاملا مشهود و دولت انقلابی را به انزوا میبرند
محمد ابارود
Iran, Islamic Republic of
سلام...

اینقدر ساختار آلوده شده است که انقلابی، اصلاح طلب، اصولگرا همگی در یک قالب در افزایش اندوخته و قدرت هستند...

متأسفانه این رویه در این دولت هم ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
همه چی تعطیله داداش
خانواده شهدا
United States
.خانوادگی نیروهای گچساران را نابود کردید
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
خانه ازپایبست ویران است
خواجه درفکرایوان است
کبنا کجای کاری کل سیستم مدیریت استان معیوب هست
ازطرفی وقتی قوای سه گانه بخصوص قوه مقننه ومجریه استقلال خودراازدست دادن وقتی مدیریت استان بصورت سهمیه بندی بین نمایندگان مجلس تقسیم شود،نمایندگان هم بااولویت قوم وقبیله همانند گوشت قربانی مدیریت‌ها راتقسیم کنند انتظارتوسعه وپیشرفت استان فکربیهوده ای بیش نیست ،بایددرنرخ مقام اول درتورم مقام اول درنرخ بیکاری مقام اول ودرتوسعه وایجاداشتغال مقام آخررادرکشورداشته باشیم
بنده خدا جناب افضل حسینی رزومه کاری که ندارد ازیک کارمندصداوسیمابدون سابقه مدیریت اجرایی چه انتظاری داری..
شفیعی
United States
بیسواد ترین دوران این دوره
بویر احمد
Seychelles
درود خدا بر مرد بی تکرار و خوش قلب دکتر مجتبی مرادی که به حق جوانی شایسته و از سرمایه های مدیریتی کشور می باشد . هر کجا هست خدا نگهدارش باد
Iran, Islamic Republic of
نماینده گچساران سهمش را داد/ انها همون موقع فروختنشون تمام شد پستهای گچساران و باشت بجز فرمانداری ها/ بقیه پستها را در گچساران ۱۵ و در باشت ۱۰ الان دیگه چیزی ندارند..
Iran, Islamic Republic of
باید همان موقعی که آن آقا صاف و صادق آقای استاندار. اگر آدم عاقلی بود فکر خودش می کرد باید به عمق فاجعه پی می برد اولین اشتباه آقای استاندار انتخاب سی افضل بی که به لحاظ مسئل قومی و فامیلی و عاطفی اگر اشتباهی کند و تخلفی هم کند نمی تواند جلوی ان را بگیرد
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ایراد حسینی کمتر از ضعیف ترین نیروی استانداری در تاریخ استان است ...
بلوطی گچساران
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان از آدمهای قوی, باسواد و جسور می ترسند/
مشکل اینجاست
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب به نظر من خود استاندار ضعیف است واقعا ضعیفه
Mks
Iran, Islamic Republic of
در زمان تصدی آقایان مرادی و خادمی فعالترین و بهترین ثمرات را این حوزه در استانداری ک ب داشته و دیگر تکرار نشده تاکنون
عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی: نظام آموزشي ورشكسته

عباس عبدی گفت: باید صریح گفت؛ آنان که امروز در خیابان معترضند و با تعبیر رسمی اغتشاشگر ...
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
1