کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بررسی و نقد عملکرد حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دوره‌های مختلف:

سید افضل حسینی و تعطیلی حوزه استاندار در کهگیلویه و بویراحمد

12 مهر 1401 ساعت 10:06

مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد کیست؟ چرا هیچ خبری از این حوزه مهم به بیرون درز نمی‌کند؟ و مدیرکل فعلی این حوزه چه رزومه و سابقه سیاسی و کار تشکیلاتی دارد؟ این حوزه چه عملکردی در حوزه‌های مربوطه داشته است؟


مدیرکل حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد کیست؟ چرا هیچ خبری از این حوزه مهم به بیرون درز نمی‌کند؟ و مدیرکل فعلی این حوزه چه رزومه و سابقه سیاسی و کار تشکیلاتی دارد؟ این حوزه چه عملکردی در حوزه‌های مربوطه داشته است؟
قطع یقین حوزه مدیرکل حوزه ریاست استاندار بر خلاف تصور اولیه یکی از مهمترین بخش‌های مجموعه استانداری است که دارای نقش و وظایف بسیاری در سطح مدیریت کلان و استراتژیک استان است و باید فردی که در این منصب قرار می‌گیرد، برخوردار از ظرفیت‌های بالای کاری و مدیریتی باشد. هنوز هم هستند کسانی که این مسئولیت مهم را با یک منشی دفتری اشتباه می‌گیرند و از همین طریق هزینه‌های بسیاری را متوجه استان کهگیلویه و بویراحمد می‌نمایند.
شرایطی که امروز در حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد حاکم است نمونه‌ای است از عدم توجه در تعیین یک نیروی کارآمد برای چنین مسئولیت سنگینی و هر روز که می‌گذرد از عمق ناتوانی و ضعف در نیروی گماشته شده توسط علی احمدزاده در منصب مدیرکل حوزه استانداری بیشتر پرده برداشته می‌شود و باور حتی شخص مدیرکل حوزه استانداری خود نیز گویا منطبق بر همان نگاه منشی‌گرایانه است.
در دولت گذشته و بویژه در دوره مدیریت علی احمدی شاهد حضور یک جوان توانمند در رأس این مسئولیت بودیم که با اشراف و شناخت و مدیریت خوبی به این جایگاه مهم‌شان و اعتبار بخشیده بود.
قبل از مجتبی مرادی در دوره استانداری «سید موسی خادمی» نیز دفتر حوزه استاندار یکی از فعالترین دفاتر و بخش‌های تصمیم گیرنده در استان بود. هر چند انتقادات زیادی بر عملکرد محمد موحدپور وارد است اما بر کسی پوشیده نیست که آن دفتر در موارد بسیاری حتی معاونت سیاسی را زیر سایه سنگین خود قرار داده بود. با آمدن کلانتری به استان، وی با علم به اهمیت حوزه استانداری یکی از نیرو‌های شاغل در نهاد ریاست جمهوری یعنی سلیمانی را به این سمت معرفی کرد اما برخی مشکلات شخصی مانع از ادامه کار سلیمانی شد و سلیمانی خود زود از استان رفت تا این دفتر به فردی بنام محمدیان داده شود که بیشتر درگیر امور روزمره و اداری بود و همچون گذشته خبری از نقش آفرینی این مدیرکل در تصمیمات استانی نبود. اینک نیز با سرکار آمدن دولت جدید و معرفی علی احمدزاده به عنوان استاندار استان گویا دفتر نه تنها بر روال فعال سابق پیش نمی‌رود که این حوزه درگیر شکلی از روزمرگی و ضعف مفرط شده است که اثرات آن را بر کل فضای استان می‌توان مشاهده کرد. با توجه به نزدیکی مدیرکل حوزه استاندار به شخص استاندار به عنوان چشم بینا و هماهنگ‌کننده استاندار و همچنین وابسته بودن بخش روابط عمومی به حوزه استاندار باید این حوزه را پیشانی استانداری و به عبارتی مجموعه مدیریت استان دانست. آنچه امروز از ضعف استانداری و مدیران دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفته می‌شود از دو حال خارج نیست یا هیچ کاری در استان انجام نمی‌شود که اگر کاری انجام شود حتماً مردم آن اقدامات را می‌دیدند و مطلع می‌شدند و یا هم کار‌هایی صورت می‌گیرد ولی با توجه به ضعف حوزه استانداری و روابط عمومی آن این اقدامات به بیرون منعکس نمی‌شود که در هر دو حالت تقصیر را باید در دفتر حوزه ریاست استانداری جست که در مورد اول هیچ اراده و توانی برای مدیریت و برنامه‌ریزی و تعریف کار دیده نمی‌شود و در صورت احتمال دوم نیز این ضعف حوزه استاندار و روابط عمومی است که نحوه تعامل با رسانه‌های واقعی را نمی‌داند و با لجبازی و بستن درب استانداری به صورت سلیقه‌ای بر روی برخی رسانه‌ها اجازه تعامل دو طرفه رسانه‌ها و استانداری کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌دهد و نقد و تحلیل رسانه‌ها را خوش نمی‌داند و صرفاً تعریف و تمجید رسانه‌ها از عملکرد خود را مشتاق است.
از فقدان سابقه و رزومه برای افضل حسینی مدیرکل فعلی حوزه استانداری سخن گفتیم. موضوعی که یک واقعیت است و اندک مسئولیت سید افضل نیز حضور در پخش سیمای مرکز هزمرگان بود که به یکباره و به عبارتی شبانه عذر وی خواسته شد و حالا به جهت برخی نزدیکی‌های سببی و نسبی به استاندار و سید قدرت حسینی نماینده اسبق مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت به این سمت گمارده شده است تا شاهد مدیریت ضعیف وی در برگزاری برنامه‌های مختلف در استان باشیم.
نفوذ نمایندگان در تصمیمات حوزه استانداری، تعطیلی اکثر پروژه‌های استانی، عدم سفر و برنامه‌ریزی وزرا و مقامات کشوری به استان که بخشی از وظایف حوزه ریاست استانداری است را می‌توان به عنوان نمونه‌هایی از ضعف‌های سید افضل و حوزه استاندار و استانداری کهگیلویه و بویراحمد دانست که در کنار پاتوق شدن این حوزه برای برخی افراد بخصوص و نورچشمی قرار دادن چند  نفر سبب باورپذیری این ادعای مخالفین شده است که استانداری کهگیلویه و بویراحمد یک دوره ضعیف را سپری می‌کند.


کد مطلب: 453041

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/453041/سید-افضل-حسینی-تعطیلی-حوزه-استاندار-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1