تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب : ۴۵۲۷۱۸
کبنا گزارش می دهد؛

یاسوج و گرانی؛ نرخ تورم 12 ماهه منتهی به مرداد در کهگیلویه و بویراحمد چند است؟

۲
۰
یاسوج و گرانی؛ نرخ تورم 12 ماهه منتهی به مرداد در کهگیلویه و بویراحمد چند است؟
کبنا ؛ثبات قیمت مواد غذایی یکی از آمال و آرزو‌های مردم کهگیلویه و بویراحمد است اما هیچ گاه ندیدیم قیمت‌ها برای چند ماه ثابت بماند.
به گزارش کبنا، بازار یاسوج جزء گران‌ترین و پر تورم‌ترین بازار‌ها در میان استان‌ها است. از قدیم اینطور در میان مردم جا افتاده است که یاسوجی‌ها ملک‌دار و باغ‌دار بوده‌اند، و با وجود آنکه این استان در محرومیت زیرساخت‌ها و بخش‌های تولیدی به سر می‌برد، اما غالب یاسوجی‌ها غمی برای خرید و فروش نداشته‌اند، جنس‌هایشان را به قیمت بالا می‌فروشند و قیمت را پایین نمی‌آورند. حالا وقتی به بازار سر می‌زنیم با قیمت‌های حداکثری روبرو می‌شویم، از خوراکی‌ها مثل ماهی و میوه و گوشت گرفته تا پوشاک.
عجیب‌تر این است که برخی اقلامی که بومی همین منطقه است، بسیار گران‌تر از جا‌های دیگر به فروش می‌رسد، مثلاً گردوی‌تر یا خشک، یا عسل، و میوه‌ها، بسیار گران هستند.
اقلام دیگر هم بر روی آن نظارتی نمی‌شود، مردم می‌گویند که پوشاک در یاسوج بسیار گران است، نظارتی نمی‌شود، می‌بینی فاکتور یک قیمتی است و فروشند دوبرابر روی جنس قیمت می‌کشد.
اما، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آخرین اظهارنظر خود گفته است که استان ما رتبه هشتم را در تورم دارد.
استاندار همچنین رقم بالای ۱۰درصد تورم استان که در برخی از پایگاه‌های خبری استان اعلام شده بود را نادرست خواند و اظهار داشت: اقدامات خوب انجام گرفته طی یکسال گذشته باعث شده که رقم تورم استان در رتبه هشت کشوری قرار بگیرد.
در حالی که بر اساس آخرین اطلاعات رسمی منتشرشده در درگاه ملی آمار، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ١۴٠١ برای خانوار‌های کشور به عدد 41.5 درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان كهگیلویه و بویراحمد (47.8 درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (36.6 درصد) است.
فرماندار بویراحمد در طول مدتی که در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته است چه فعالیت در خور توجهی برای کاهش قیمت‌ها انجام داده است؟ ستاد تنظیم بازار نیز فعالیت کمرنگی دارد.
به نظر می‌آید عزمی در مدیران برای کاهش قیمت و نظارت بر گرانی‌ها وجود ندارد. از طرف دیگر، بعضی از مردم نیز فرهنگ ارزان خریدن را در خود تقویت نکرده‌اند، هر کسی که بتواند می‌خرد، و هر کسی هم نتواند قرض می‌کند و می‌خرد، متأسفانه مردم خود نیز در خصوص گرانی‌ها مقصر هستند، وقتی می‌گوییم چرا می‌خرید؟ چرا نمی‌گذارید قیمت پایین بیاید؟ می‌گویند نمی‌توانیم، مجبوریم خرید کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
گرانترین نقطه ایران دشت ارژن شیراز وبعد از آن یاسوج.بالای ۷۰درصد مردم دریاسوج پوشاک نمی خرند واکثرا کازرون با شهرهای دبگر خرید میکنند.قیمت یک پیراهن اگر کازرون ۴۰۰هزار باشد یاسوج بالای ۶۰۰هزار
Iran, Islamic Republic of
اصلا این آقای فرماندار باید برگرده به شغل سابق خودش ویه فرد وزارت کشوری ‌سیاسی در این پست قرار گیرد
انتصابات به سبک زاکانی

انتصابات به سبک زاکانی

پیش از انتصابات اخیر زاکانی در سالگرد آغاز فعالیتش به‌عنوان شهردار دو حکم زد. یکی از ...
گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

گره کور برجامی؛ در نیویورک خبری نشد

منابع آگاه از رایزنی های ایران و دیگر قدرت های جهانی پیش از آغاز نشست مجمع عمومی و پس ...
رونمایی از سبک جدید  کی روش

رونمایی از سبک جدید  کی روش

یک پیروزی روحیه‌بخش در مهم‌ترین دوستانه پیش از جام جهانی؛ این رویایی‌ترین شروع ممکن برای ...
1