تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۴۵۲۶۳۹
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخ داد؛

اینترنت کودکان چیست و چگونه راه اندازی می شود؟

۰
اینترنت کودکان چیست و چگونه راه اندازی می شود؟
کبنا ؛در راستای حفاظت بیشتر از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، وزارت ارتباطات، اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را راه‌اندازی کرد.
به گزارش کبنا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: اینترنت کودکان و نوجوانان در راستای سند حمایت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی در سال ۹۸ ارائه و مواد آن اخیرا به تصویب رسیده است.
محمد رادمنش افزود: والدین می‌توانند هر سیم کارت با هر اپراتوری را که در اختیار کودکان قرار می‌دهند با شماره‌گیری #۴۵۶* سرویس اینترنت کودکان و نوجوانان را فعال کنند که بعد از فعال شدن اپراتور به سایت‌های مناسب سن کودکان و نوجوانان متصل می‌شوند.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت ۴۵۶.ir مراجعه کنند گفت: با راه‌اندازی اینترنت کودکان و نوجوانان، دیگر آن‌ها نمی‌توانند در فضای آزاد و ولنگار اینترنت رها باشند و هر سایتی را جستجو کنند و یا به هر تصویری دسترسی داشته باشند.
به گفته رادمنش فقط صفحاتی برای این کودکان باز می‌شود که مورد تایید جمهوری اسلامی ایران و متناسب با سنین آنهاست.

در جلسه ای که روز 15 شهریورماه برگزار شد، طرح اینترنت کودک توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد.
سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، از سال ۱۳۹۸ در دستور کار شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته بود تا به واسطه آن، اینترنت کودکان از اینترنت عمومی جامعه مستقل شود و هم تولید محتوای گسترده‌ای مخصوص کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت صورت گیرد و امکاناتی را در اختیار والدین و خانواده‌ها برای کمک به فرزندانشان قرار دهد. این سند درنهایت در ۱۷ خردادماه سال 1400 به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسید.
با ورود به سایتی که با عنوان اینترنت کودک معرفی شده، خطاب به پدران و مادران گفته شده که با استفاده از چند روش می‌توانند دسترسی فرزندان خود را به سایت‌های مختلف اینترنت مدیریت کنند. همچنین در بخشی از سایت به رده‌بندی یا لیست سایت‌های اینترنتی اشاره شده که با ورود به این بخش چهار عنوان سایت‌ با رنگ‌بندی سبز، سفید، زرد و نارنجی مشاهده می‌شود که هر کدام لیستی از سایت‌های که برای دسترسی کودکان و نوجوانان مناسب هستند را دربردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

45 روز وحشت‌آور همراه با قاچاقچیان انسان

مهاجرت نخبگان، يکي از مصائب کشوري به‌حساب مي‌آيد که امروزه با کمبود نيروي جوان و مولد ...
ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ماجرای پیچیده آدم‌ربایی وحشتناک در مشهد!

ساعت ۶ صبح روز گذشته فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ماجرای آدم ربایی همراه با کتک کاری ...
آقازاده‌های پروازی!

آقازاده‌های پروازی!

جدیدترین ترکش موج در جریان انتقادات از فرزند مهاجرتی مسئولین بعد از تاکید رئیس‌جمهور ...
1