کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در پی اظهار نظر فرماندار باشت در خصوص رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

آقای گرامی ممانعت از ورود غلام‌نژاد در حیطه اختیارات شما نیست

9 شهريور 1401 ساعت 21:57

پس از اظهار نظر فرماندار باشت در مورد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، واکنش‌های زیادی از طرف فعالان استان و کاربران فضای مجازی دیده شد.


پس از اظهار نظر فرماندار باشت در مورد غلام‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، واکنش‌های زیادی از طرف فعالان استان و کاربران فضای مجازی دیده شد.
به گزارش کبنا، فرماندار شهرستان باشت در آیین افتتاح دو خانه بهداشت گفته بود: دکتر غلام‌نژاد باید پاسخگو باشد، این دومین بار هست که ما از وی دعوت می‌کنیم و اما به شهرستان سفر نکرد، حتی در غیاب خود معاونین‌ایشان هم حضور نداشتند.
نادر گرامی گفت: در صورت عدم پاسخگویی، آقای غلام نژاد حق ورود به شهرستان را بدون هماهنگی نخواهد داشت.
پس از این اظهار نظر‌ها یکی از مخاطبان کبنانیوز با ارسال یادداشتی، واکنش نشان داد. در یادداشت ارسالی آمده است: آقای گرامی مواظب بار حقوقی تک تک حرف‌هایتان  باشید؛ آقای استاندار در انتخاب فرماندار بیشتر دقت کنید و فضای استان را به افراد متخصص بسپارید.
صحبت‌های آقای گرامی را به عنوان مدیر ارشد اجرایی شهرستان باشت در مورد نخبه دانشگاهی، محمد غلام‌نژاد رتبه ۱۵۷ کنکور سال ۷۴ و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که یک نهاد علمی است شنیدم، برای استانم بسیار متأسف شدم و تازه فهمیدم که واقعاً درست گفت که؛ من درسرزمینی زندگی می‌کنم که دویدن سهم کسانی است که هرگز نمی‌رسند و رسیدن سهم کسانی است که هرگز نمی‌دوند.
باری، همه‌چیزمان به همه‌چیزمان می‌آید.
این حرف‌ها را در مورد خوانین و کلانتران قدیم شهر هم نشنیده بودم.
فرماندار، نماینده استاندار در شهرستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قائم مقام وزیر بهداشت دراستان است. هم رده آقای فرماندار و نه شاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان آن شهرستان است.
کسی که بیشتر نیاز به همکاری مدیران کل و ازجمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت استان و بزرگترین دستگاه خدمت‌رسان استان دارد، آقای فرماندار است و نه برعکس.
از سوی دیگر، ممانعت نمایشی‌ایشان از ورود رئیس دانشگاه به شهرستان، در حیطه اختیارات‌ایشان نبوده و در صورت هر گونه مشکل احتمالی درشهرستان، مسئولیت مستقیم خسارات وارده را ناآگاهانه متوجه خود نموده است و این تنها از یک فرد غیرتخصصی برمیخیزد.
از قضا این رئیس دانشگاه در انتصابات خود نشان داد که از بسیاری از مدیران دولت سیزدهم انقلابی‌تر عمل نموده و بی‌محاباتر دست به تغییرات وسیع بدون توجه به حواشی‌زده است و این با گفتار آقای فرماندار هم متناقض است.
آقای گرامی لطفاً جانب انصاف، تقوا و اخلاق را در کلامتان رعایت کنید و بدانید چنین رفتار‌هایی باعث اخراج و نه فرار  نخبگان و پزشکان این سرزمین شده‌اند.
در پایان از استاندار انتظار می‌رود که اجازه ندهند افراد غیرتخصصی در جایگاه‌های مهم دولت، شأن و منزلت جایگاه را در حد حرف‌های کوچه بازاری تنزل ندهند و چنانچه نمی‌توانند باری ازدوش مردم بردارند، خود بار مضاعفی بر گرده مردم و سلامت استان نباشند.


کد مطلب: 452013

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/452013/آقای-گرامی-ممانعت-ورود-غلام-نژاد-حیطه-اختیارات-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1