تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۵۰۸۱۷
کبنا گزارش می دهد؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: اختصاص 250 میلیاردتومان به امور عشایر از متمم سفر رئیس جمهور / مدیرکل امورعشایر: ناوگان آبرسانی سیار عشایر استان فرسوده است

۰
استاندار کهگیلویه و بویراحمد: اختصاص 250 میلیاردتومان به امور عشایر از متمم سفر رئیس جمهور / مدیرکل امورعشایر: ناوگان آبرسانی سیار عشایر استان فرسوده است
کبنا ؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتبارات حوزه عشایری استان افزایش چشم‌گیری داشته و ۲۵۰ میلیارد تومان از متمم سفر رئیس جمهور به امور عشایر اختصاص داده شده است.
به گزارش کبنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، سید علی احمدزاده در شورای عشایری کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: اگر مدیرکل امور عشایر استان طرح قابل اجرا در زمینه جاده، بهداشت و تامین آب شرب ارائه دهد این مبلغ تا ۵۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.
وی ادامه داد: در حال مبادله موافقت‌نامه سه هزار و ۱۰۰میلیارد تومانی از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور هستیم ضمن اینکه قبلا ۲۰۰میلیارد تومان به استان داده شد و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبارات محرومیت‌زدایی بود بنابراین اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان بیش از ۴هزار میلیارد تومان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برپایی ۴۵ غرفه تعاون روستایی در یاسوج تاکید کرد: با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان غرفه‌هایی برای عرضه صنایع دستی تولیدی عشایر اختصاص داده شود.
وی همچنین خواستار همکاری بانک کشاورزی با عشایر در طرح دامدار کارت شد و افزود: بانک کشاورزی برای رونق زندگی عشایر و افزایش درآمد آنان موانع تضامین زنجیره‌ای عشایر برای دریافت دامدار کارت را رفع کند.
وی به ورود سامانه بارشی به استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها به طور ۱۰۰درصد آماده باشند و همه امکانات برای کمک به عشایر که بیشتر در معرض خطر هستند بسیج شود.
ناوگان آبرسانی سیار عشایر استان فرسوده است
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص مشکلات تنش های آبی عشایر گفت: ناوگان آبرسانی سیار عشایر استان فرسوده است و برای نوسازی ناوگان حداقل ۵۰ میلیارد تومان برای خرید ۱۵ تانکر آب نیاز داریم.
فضل الله آذرفر اظهار کرد: ۷۰ درصد چشمه‌های عشایر استان یا خشک شده یا کم آب شده اند.
آذرفر گفت: خشکسالی صدمات زیادی به عشایر استان زده، در این راستا اقدامات برای کمک به عشایر از جمله تأمین و توزیع نهاده‌های دامی شامل ۲۶ هزار تن جو و کنستانتره انجام شده است.
وی بیان کرد: حدود ۷ میلیارد تومان تسهیلات خرید نهاده به عشایر استان اعطا کردیم.
مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بهسازی چشمه ها و قنات های عشایری استان را نیز انجام دادیم، خاطرنشان کرد: برای تامین آب مورد نیاز عشایر و وسیله ۱۰ تانکر سیار ۱۴ هزار لیتری آبرسانی می‌شود که تاکنون ۱۵۰ هزار لیتر آب برای عشایر انتقال داده شد و همچنان آبرسانی ادامه داد.
آذر فرد تصریح کرد: شدت خشکسالی و کم آبی در بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شده و تاکنون ۷۰ درصد چشم های عشایری این استان خشک و کم آب شدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
1