تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۹۹۳۵۸
ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:
بیانگیزگی و روزمرگی در آموزشوپرورش جواب نمیدهد
۰
کبنا ؛ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به نگاه ویژه دولت چهاردهم به حوزه آموزشوپرورش، بر ضرورت تحولگرایی در این نظام تأکید کرد و گفت: «بیانگیزگی و روزمرگی در آموزشوپرورش جواب نمیدهد.»
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، نگاه راهبردی دولت چهاردهم به آموزشوپرورش را نویدبخش تحولات اساسی دانست و تأکید کرد: «بیانگیزگی و روزمرگی در آموزشوپرورش جواب نمیدهد. نگاه به این حوزه باید تحولگرایانه باشد تا سیمایی نو و جدید از آموزشوپرورش استان به جامعه ارائه شود.»
ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارکنان ستادی ادارهکل آموزشوپرورش استان، با تبریک هفته و روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، به جمله معروف این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: «قدردان معلمانی هستم که اندیشیدن را به من آموختند، نه اندیشهها را.» وی بر اهمیت اندیشهورزی در تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: «نعمت اندیشیدن از بزرگترین نعمتهای الهی است که باید با شکرگزاری و استفاده صحیح از آن، در مسیر هدایت و راهبری جامعه گام برداریم.»
رضایی با اشاره به نقش خطیر معلمان بهعنوان کارگزاران نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: «باید همواره در مسیر اندیشههای نو و خلاقیت حرکت کنیم و ذهنهای جوان و پویای خود را درگیر مسائل جامعه و پاسخ به چالشهای روز کنیم.»
وی همچنین با اشاره به برنامههای اجراشده در هفته معلم، بیان کرد: «در این هفته که با حضور در نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد، ۳۲ عنوان برنامه با ۴۱۶ ریزبرنامه در ۱۳ شهرستان و منطقه استان اجرا شد.» مدیرکل آموزشوپرورش استان از کسب دو رتبه برتر کشوری توسط معلمان استان خبر داد و گفت: «این موفقیت را به جامعه فرهنگی استان و بهویژه به دو معلم گرامی که این افتخار را کسب کردند تبریک میگویم و امیدوارم این موفقیت سرآغازی برای افتخارات بیشتر باشد.»
رضایی با اشاره به ماههای پایانی سال تحصیلی، از همکاران خواست با صبر و تمرکز بیشتر در برگزاری مطلوب امتحانات نوبت دوم بکوشند و افزود: «فرآیند آمادگی برای پروژه مهر و بازگشایی مدارس باید از هماکنون آغاز شود و تقسیم وظایف و برنامهریزی دقیق در دستور کار قرار گیرد.»
وی در ادامه به نگاه راهبردی دولت چهاردهم به آموزشوپرورش اشاره کرد و اظهار داشت: «دولت چهاردهم با ریاست دکتر پزشکیان، نگاهی ویژه به آموزشوپرورش دارد و نویدبخش تحولات اساسی در این حوزه است. این نگاه، نهتنها در سطح وزارتخانه بلکه در سطح استانداران و مدیران ارشد نیز دیده میشود.»
رضایی با اشاره به دو سیاست کلان وزارت آموزشوپرورش، تصریح کرد: «توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و تحول در یادگیری (کیفیتبخشی) دو اولویت اصلی هستند که همه واحدهای ما باید نسبت به آن درک و تعهد مشترک داشته باشند.» وی همچنین افزود: «جمعآوری مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ نفر تا پایان شهریور و مردمیسازی ساخت مدارس از جمله گامهای اجرایی در این راستا خواهد بود.»
مدیرکل آموزشوپرورش استان همچنین به آمادگی استان برای برگزاری امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: «امتحانات نهایی از ۲۸ اردیبهشت آغاز خواهد شد و امتحانات داخلی نیز از ۲۴ اردیبهشت اجرا میشود.»
وی از آغاز فرآیند پروژه مهر خبر داد و تصریح کرد: «برنامهریزی برای تأمین نیروی انسانی، تجهیزات، انتخاب مدیران مدارس و سازماندهی نیروها باید از هماکنون انجام شود تا با آغاز سال تحصیلی جدید، کمترین نواقص را شاهد باشیم.»
رضایی با تأکید بر ضرورت خروج از روزمرگی در آموزشوپرورش اظهار کرد: «برنامهریزی باید پیشنگر و متناسب با شرایط بومی هر منطقه باشد. صرف اجرای دستورالعملهای ابلاغی کافی نیست و نیاز به خلاقیت، ایدهپردازی و اقدام ریشهای و هدفمند داریم.»
وی در پایان گفت: «موفقیت آموزشوپرورش، موفقیت کل جامعه است. باید باور داشته باشیم که اگر آموزشوپرورش متحول شود، جامعهای پویا و پیشرفته خواهیم داشت. لذا با همدلی، تلاش و برنامهریزی، این مسیر را با قدرت ادامه خواهیم داد.»
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، نگاه راهبردی دولت چهاردهم به آموزشوپرورش را نویدبخش تحولات اساسی دانست و تأکید کرد: «بیانگیزگی و روزمرگی در آموزشوپرورش جواب نمیدهد. نگاه به این حوزه باید تحولگرایانه باشد تا سیمایی نو و جدید از آموزشوپرورش استان به جامعه ارائه شود.»
ایوب رضایی، مدیرکل آموزشوپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، در جمع کارکنان ستادی ادارهکل آموزشوپرورش استان، با تبریک هفته و روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، به جمله معروف این شهید بزرگوار اشاره کرد و گفت: «قدردان معلمانی هستم که اندیشیدن را به من آموختند، نه اندیشهها را.» وی بر اهمیت اندیشهورزی در تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: «نعمت اندیشیدن از بزرگترین نعمتهای الهی است که باید با شکرگزاری و استفاده صحیح از آن، در مسیر هدایت و راهبری جامعه گام برداریم.»
رضایی با اشاره به نقش خطیر معلمان بهعنوان کارگزاران نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: «باید همواره در مسیر اندیشههای نو و خلاقیت حرکت کنیم و ذهنهای جوان و پویای خود را درگیر مسائل جامعه و پاسخ به چالشهای روز کنیم.»
وی همچنین با اشاره به برنامههای اجراشده در هفته معلم، بیان کرد: «در این هفته که با حضور در نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت آغاز شد، ۳۲ عنوان برنامه با ۴۱۶ ریزبرنامه در ۱۳ شهرستان و منطقه استان اجرا شد.» مدیرکل آموزشوپرورش استان از کسب دو رتبه برتر کشوری توسط معلمان استان خبر داد و گفت: «این موفقیت را به جامعه فرهنگی استان و بهویژه به دو معلم گرامی که این افتخار را کسب کردند تبریک میگویم و امیدوارم این موفقیت سرآغازی برای افتخارات بیشتر باشد.»

وی در ادامه به نگاه راهبردی دولت چهاردهم به آموزشوپرورش اشاره کرد و اظهار داشت: «دولت چهاردهم با ریاست دکتر پزشکیان، نگاهی ویژه به آموزشوپرورش دارد و نویدبخش تحولات اساسی در این حوزه است. این نگاه، نهتنها در سطح وزارتخانه بلکه در سطح استانداران و مدیران ارشد نیز دیده میشود.»
رضایی با اشاره به دو سیاست کلان وزارت آموزشوپرورش، تصریح کرد: «توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و تحول در یادگیری (کیفیتبخشی) دو اولویت اصلی هستند که همه واحدهای ما باید نسبت به آن درک و تعهد مشترک داشته باشند.» وی همچنین افزود: «جمعآوری مدارس سنگی و کانکسی بالای ۱۰ نفر تا پایان شهریور و مردمیسازی ساخت مدارس از جمله گامهای اجرایی در این راستا خواهد بود.»
مدیرکل آموزشوپرورش استان همچنین به آمادگی استان برای برگزاری امتحانات نهایی اشاره کرد و گفت: «امتحانات نهایی از ۲۸ اردیبهشت آغاز خواهد شد و امتحانات داخلی نیز از ۲۴ اردیبهشت اجرا میشود.»
وی از آغاز فرآیند پروژه مهر خبر داد و تصریح کرد: «برنامهریزی برای تأمین نیروی انسانی، تجهیزات، انتخاب مدیران مدارس و سازماندهی نیروها باید از هماکنون انجام شود تا با آغاز سال تحصیلی جدید، کمترین نواقص را شاهد باشیم.»
رضایی با تأکید بر ضرورت خروج از روزمرگی در آموزشوپرورش اظهار کرد: «برنامهریزی باید پیشنگر و متناسب با شرایط بومی هر منطقه باشد. صرف اجرای دستورالعملهای ابلاغی کافی نیست و نیاز به خلاقیت، ایدهپردازی و اقدام ریشهای و هدفمند داریم.»
وی در پایان گفت: «موفقیت آموزشوپرورش، موفقیت کل جامعه است. باید باور داشته باشیم که اگر آموزشوپرورش متحول شود، جامعهای پویا و پیشرفته خواهیم داشت. لذا با همدلی، تلاش و برنامهریزی، این مسیر را با قدرت ادامه خواهیم داد.»