تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۴۹۷۱۸
فرماندار بویراحمد مطرح کرد

زمین خواری مرده پدیده نوظهوری در بویراحمد/ 2000 ساخت و ساز غیرمجاز در یاسوج وجود دارد

۰
زمین خواری مرده پدیده نوظهوری در بویراحمد/ 2000 ساخت و ساز غیرمجاز در یاسوج وجود دارد
کبنا ؛فرماندار بویراحمد در اولین نشست مبارزه با زمین خواری این شهرستان گفت: بیش از دوهزار ساخت و ساز غیرمجاز و خارج از حریم و محدوده‌ها در شهر یاسوج و حومه وجود دارد.
به گزارش کبنا از یاسوج، اولین جلسه مبارزه با زمین خواری امروز چهارشنبه (۸ تیرماه ۱۴۰۱) در فرمانداری بویراحمد با حضور فرماندار، معاون پیشگیری از جرم  دادگستری ، شهرداری و کلیه دستگاه‌های مرتبط با زمین تشکیل شد.
این جلسه ۴ ساعته با ۴ دستور کار مهم (تعیین تکلیف ساخت و سازهای غیر مجاز و خارج از حریم، بررسی مصادیق زمین خواری در شهر یاسوج و حومه، بررسی وضعیت تعاونی‌های مسکن ادارات و مسئله قبرستان‌ها) در فرمانداری بویراحمد به صورت کاملاً چالشی برگزار گردید.
جهاد کشاورزی، شهرداری یاسوج، اداره ثبت، نماینده حوزه پیشگیری دادگستری، محیط زیست، منابع طبیعی، امور آب منطقه‌ای از جمله دستگاه‌هایی بودند که به بیان برخی از مشکلات پرداختند و مواردی را مطرح کردند.
تعاونی‌های مسکن ادارات، افراد ذی نفوذ، برخی سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی، در کنار عدم نظارت همگانی و عدم اهتمام به پیشگیری، در عین عدم‌هماهنگی بین دستگاه‌های متولی زمین و ادارات خدمات رسان و... مهم‌ترین مسائل مؤثر در زمین خواری‌های اخیر بیان شد و مورد بحث قرار گرفتند.
فرماندار بویراحمد نیز در ابتدای این جلسه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی داشت شهدای ۷ تیر از اقدامات قوه قضائیه در مبارزه با زمین خواری تشکر کردند و افزودند: سهل انگاری در ایجاد وضعیت موجود و حجم بالای زمین خواری توسط دستگاه‌های متولی مشهود هست و من بعد هرگونه قصور و کوتاهی  مستقیماً متوجه متولیان هست نه مردم.
مهدوی در این خصوص با اشاره به وضعیت بوجود آمده که بالغ بر دو هزار ساخت و ساز غیر قانونی در شهر یاسوج و حومه انجام شده است؛ گفت من بعد جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و امور آب حق ندارند اجازه دهند ساخت و سازی از ابتدا انجام شود و اگر کسی می‌خواست به قانون تمکین نکند از همان اول وارد مرحله برخورد قانونی با هماهنگی دستگاه قضایی شوند، چرا که در مرحله بعد که ساخت و ساز انجام گرفت برخوردهای قانونی سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. 
فرماندار بویراحمد با اشاره به مصداق‌هایی از زمین خواری‌ها در حوزه‌های گردشگری، دامپروری، کشاورزی اعم از گیاهان دارویی، گل خانه‌ها، طرح‌های طوبی و ... بیان کردند که جای تأسف بیشتر آنجاست که بخشی از تسهیلات اشتغالزایی با حجم بالا هم به این زمین خواری‌ها کمک می‌شود و تعلق می‌گیرند.
فرماندار بویراحمد اعلام کرد برای جلوگیری از زمین خواری‌هایی در طرح‌های تسهیلاتی و اشتغالزایی، ادارات متولی  اعم از صادر کننده مجوز، واگذار کننده زمین و ارائه دهنده‌ی تسهیلات همه مقصر هستند، چرا که هیچکدام نظارت میدانی برای اجرای استاندارد طرح‌ها  ندارند و لذا طرح‌ها در نهایت به یک زمین خواری گسترده منجر می‌شود.
مهدوی در بخش دیگری به وضعیت قبرستان‌ها اشاره کرد و گفت متاسفانه زمین خواری مرده پدیده نوظهوری است که با اشغال زمین برای قبرستان در حال انجام هست و منابع طبیعی و شهرداری یاسوج باید به ساماندهی در این خصوص اقدام نمایند و هرگونه واگذاری زمین برای قبرستان‌های جزیره‌ای بدون هماهنگی معاون پیشگیری دادگستری ممنوع هست.
در این نشست اداره امور آب و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ملزم شدند من بعد گشت‌های مراقبت و حفاظت خود را تشدید و مستمر گزارش نمایند.
این‌نشست در نهایت با  ۱۵ مصوبه عملیاتی تمام به پایان رسید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1