تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۴۹۶۰۲
آخرین تحولات بازار سهام؛

شاخص بورس در لبه پرتگاه

۰
شاخص بورس در لبه پرتگاه
کبنا ؛ امروز شاخص کل برای چهارمین روز متوالی نزول کرده و به سطح یک میلیون و 500 هزار واحد نزدیک شده است.
به گزارش کبنا، در 2 ساعت ابتدایی معاملات امروز، یکشنبه 5 تیر ماه، شاخص کل با افت 12 هزار و 577 واحدی به سطح یک میلیون و 507 هزار واحد رسیده و در معرض سقوط به کانال پائین‌تر قرار گرفته است. 
امروز شاخص کل هم وزن نیز با 3 هزار واحد کاهش به سطح 419 هزار واحد رسیده است. 
سقوط پالایشی‌ها و معدنی‌ها
نماد‌های فملی، فولاد، شستا، وغدیر و شبندر بیش‌ترین اثر را در افت شاخص کل بورس دارند و زاگرس، بپاس و شگویا بزرگان قرمزپوش فرابورس هستند.
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و سآبیک و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ددانا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.
در معاملات امروز قیمت سهام تمامی نمادهای پالایشی و معدنی بازار افت کرده و این دو گروه بزرگ قرمزترین گروه‌‌های بازار سهام هستند.
ارزش معاملات بازار سهام نیز تا این لحظه به 3 هزار میلیارد تومان بالغ شده که 2 هزار و 200 میلیارد تومان به بورس و بیش از 800 میلیارد تومان به فرابورس اختصاص دارد. 
نقشه بورس

سقوط سنگین بورس 
در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 32 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه پنجم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش 18 هزار و 985 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 501 هزار و 348 واحد رسید. 
اما شاخص هم وزن بورس با افت 4 هزار و 975 واحدی در سطح 417 هزار و 684 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 236 واحد پائین آمد و در سطح 20 هزار و 347 واحد قرار گرفت.  
خروج سنگین سرمایه 
امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نُهمین روز متوالی منفی شد و 531 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در 6 روز کاری اخیر است. 
در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 32 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
بورس
نمادهای پیشران
امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «وساپا»، «شیران» و «شاراک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 
در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «بپاس» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «ساروج»، «تلیسه» و «زقیام» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 
امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افت کرد و این سه گروه یکپارچه قرمزپوش شدند. 
کاهش ارزش معاملات 
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 612 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 601 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 
امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 883 میلیارد تومان رسید. 
عرضه و تقاضای پایانی بازار
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 127 درصد افزایش یافت و 66 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 81 درصد افت کرد و در رقم 34 میلیارد تومان ایستاد. 
امروز نماد لسرما (شرکت سرما آفرین) با صف‌ خرید 9 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لسرما، نمادهای غمهرا (شرکت تولیدی مهرام) و سکرد (شرکت سیمان کردستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 
بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خچرخش (شرکت چرخشگر) تعلق داشت که ارزش آن 21 میلیارد تومان بود. پس از خچرخش، نمادهای فتوسا، خشرق، تپمپی و سفار بیشترین صف فروش داشتند. 
نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

مازاد عرضه در بورس / سقوط نماگرهای بازار سهام
مازاد عرضه در بورس / سقوط نماگرهای بازار سهام
به گزارش اکوایران، امروز معاملات بازار با نزول شاخص‌ آغاز شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 3 هزار واحد ریزش کرد.
در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز شنبه 18 هزار و 985 واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و 501 هزار و 348 واحد رسید. 
شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز 4 هزار و 975 واحد نسبت به روز شنبه پائین آمد و در رقم 417 هزار و 684 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و 236 واحد افت کرد و به رقم 20 هزار و 347 واحد رسید.
بورس
دو سمت سبز و قرمز بازار
در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 139 نماد رشد قیمت داشتند و 508 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 21 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 79 درصد بازار افت قیمت داشتند. 
خروج پول حقیقی
امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نُهمین روز متوالی منفی شد و 531 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در 6 روز کاری اخیر است. 
در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 32 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.
لیدرهای بازار سهام
امروز نمادهای «فملی»، «فولاد» و «وبملت» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «وساپا»، «شیران» و «شاراک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 
در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «بپاس» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «ساروج»، «تلیسه» و «زقیام» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سآبیک صدرنشین است و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 
امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» افت کرد و این سه گروه یکپارچه قرمزپوش شدند. 
مازاد عرضه در پایان معاملات یکشنبه
در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 127 درصد افزایش یافت و 66 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 81 درصد افت کرد و در رقم 34 میلیارد تومان ایستاد. 
امروز نماد لسرما (شرکت سرما آفرین) با صف‌ خرید 9 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لسرما، نمادهای غمهرا (شرکت تولیدی مهرام) و سکرد (شرکت سیمان کردستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 
بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خچرخش (شرکت چرخشگر) تعلق داشت که ارزش آن 21 میلیارد تومان بود. پس از خچرخش، نمادهای فتوسا، خشرق، تپمپی و سفار بیشترین صف فروش داشتند. 
کاهش ارزش معاملات خرد
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 612 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 601 میلیارد تومان بود که 24 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 
امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 3 هزار و 883 میلیارد تومان رسید. 
بیشترین ارزش معاملات
در معاملات امروز نماد خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 147 میلیارد تومان بود. 
پس از خگستر، خزامیا بیشترین ارزش معاملات را داشت و وساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد خودرو و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.
بیشترین حجم معاملات
در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد یک میلیارد و 24 میلیون و 480 هزار و 775 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. دو نماد خودرو و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 
بورس
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1