تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : ۴۴۷۹۷۶
مطالبات کارگران خدماتی شهرداری گچساران؛

کارگرانی که باید به اندازه چهار نفر کار کنند / ظلم مضاعفی که به این کارگران می‌شود / چرا شهردار گچساران از نیروهای خود حمایت نمی‌کند؟

۰
کارگرانی که باید به اندازه چهار نفر کار کنند / ظلم مضاعفی که به این کارگران می‌شود / چرا شهردار گچساران از نیروهای خود حمایت نمی‌کند؟
کبنا ؛
پرداخت به موقع حقوق‌ها، پرداخت اضافه کار، و مهمتر از همه از سرگیری دوباره سختی کار، بخشی از مطالبات کارگران خدماتی شهرداری گچساران است
به گزارش کبنا، کارگران کم‌برخوردارترین قشر یک جامعه هستند؛ دو قرن پیش کارل مارکس نوشته بود که آنها جز زنجیرهایشان چیزی برای از دست دادن ندارند. به گفته‌ی او در جامعه سرمایه‌داری، کارگران پرجمعیت‌ترین بخش جامعه را تشکیل می‌دهند. تعداد کارگران در ایران تا پیش از قرن بیستم، آنچنان زیاد نبود که بتوان از طبقه‌ای به نام طبقه کارگر یاد کرد. اما در حال حاضر، کارگران یکی از طبقات اصلی ایران هستند و روز به روز بر تعداد آنها نیز افزوده می‌شود. به گفته رهبر انقلاب، کارگر ستون اصلی خیمه تولید است. این کارگران هستند که چرخ‌های اقتصادی یک جامعه را به پیش می‌رانند.
کهگیلویه و بویراحمد نیز که خود یکی از کم‌برخوردارترین استان‌های کشور است، کارگران آن در وضعیت اسفناک مضاعفی قرار دارند. کارگران شهرداری گچساران که در سال‌های اخیر با مشکلات اقتصادی بسیاری روبه‌رو بوده‌اند، امروز در وضعیت تورم 48 درصدی استان، با ترس از فقرِ بیشتر و افتادن در ورطه‌ای به نام «فروطبقه» روبه‌رو شده‌اند.
برخی از این کارگران در گفت‌وگو با کبنا نیوز از مسائل اقتصادیِ خود ابراز نارضایتی کردند. کارگران خدماتی شهرداری گچساران که کمتر از 60 نفر هستند، با مشکل کمبود نیرو دست به گریبانند. شهری که خدمات آن به تعداد نیرویی بالغ بر 200 نفر نیاز دارد، تنها با یک چهارم این نیروها، خدماتش را به انجام می‌رساند. این نیروها، علاوه بر اینکه باید انرژی مضاعفی برای خدمات‌دهی به شهر صرف کنند، از مرخصی چندانی نیز برخوردار نیستند. به گفته آنها، اگر کسی به مرخصی برود، همکارانش باید جای او را پر کنند. از این رو اغلب سعی می‌کنند کمترین استفاده از مرخصی‌ها را داشته باشند. یکی از مطالبات آنها این است که نیروی خدماتی ذخیره استخدام شود تا در مرخصی‌ها دچار چنین مشکلاتی نشوند.
از سوی دیگر، پرداخت به موقع حقوق‌ها، پرداخت اضافه کار، و مهمتر از همه از سرگیری دوباره سختی کار، بخش دیگری از مطالبات این کارگران است. یکی از کارگران خدماتی شهرداری گچساران گفت: از دو سال پیش تا کنون سختی کار آنها قطع شده و علیرغم پیگیری هنوز اقدام به در نظر گرفتن آن نکرده‌اند. این در حالی است که اگر سختی کار در نظر گرفته نشود، مسائل فراوانی در زمان بازنشستگی برای آنها به وجود خواهد آمد.
این کارگران علیرغم مشکلاتی که در بالا ذکر آنها رفت، در مواقع مورد نیاز از سوی شهرداری مورد حمایت لازم قرار نمی‌گیرند. این در حالی است که چیزی بالاتر از حفظ حرمت آنها نباید مد نظر قرار گیرد. بعضاً دیده می‌شود که این کارگران از سوی برخی از افراد مورد بی‌حرمتی قرار می‌گیرند. اما از سوی شهرداری حمایتی نمی‌شوند. یکی از کارگران خدماتی شهرداری گچساران گفت: وقتی از سوی برخی افراد به ما بی‌احترامی می‌شود، شهرداری مشکل را از خود ما می‌داند.
کارگر مظلوم‌ترین قشر یک جامعه است؛ از شهردار گچساران انتظار می‌رود نگذارد ظلم مضاعفی به این کارگران تحمیل شود. پرداخت به موقع حقوق و مزایا، گسترش نیروی کار، اعمال سختی کار و حمایت به موقع از کارگران، کمترین کاری است که شهردار گچساران باید انجام دهد.
شهرداری یکی از ارگان‌ها با بیشترین تعداد نیروی مازاد است. پیشنهاد می‌شود نیروهایی که جز یک نام نیستند، اما حقوق و مزایایشان را پیش از کارگران دریافت می‌کنند، یا به عنوان نیروی خدماتی به کار گرفته شوند، یا از کار برکنار شوند و به جای آنها نیروهای خدماتی دیگر استخدام شوند تا کارگران شهرداری بتوانند از مرخصی که حق اساسی آنهاست استفاده نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

دلجویی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از معلمی که سیلی خورده بود

در روزهای اخیر «فریدون گودرزی»  معلم البرزی توسط یکی از همسایگان مدرسه شیخ فضل الله نوری ...
اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

اتهام همکاری معلمان بازداشتی با منافقین صحت ندارد/ پیگیری قضایی خواهیم کرد

وکیل محمد حبیبی و 3 تن از معلمان بازداشتی با تکذیب اتهام همکاری آنان با گروهک منافقین،...
شکر تلخ

شکر تلخ

دلار ارزان واردات، قیمت پایین کالا و قاچاق کلیدواژه‌هایی هستند که دولت با آن قیمت‌ها ...
1