تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۴۷۶۷۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال برای رفع فرسودگی شبکه توزیع آب یاسوج

۰
اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال برای رفع فرسودگی شبکه توزیع آب یاسوج
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و رفع فرسودگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج و حومه آن شامل سرآبتاوه، بلهزار، مهریان و مادوان اختصاص یافته است.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی احمدزاده روز پنج‌شنبه (15 اردیبهشت ماه 1401) در نشست بررسی مشکلات حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان بوده و تاکنون نیز حدود ۵۰ درصد آن جذب شده است.
وی افزود: بمنظور رفع مشکل آب یاسوج تا پایان سال ۱۴۰۱ و کمک به پایداری آن یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در این شهر ساخته می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکل ناپایداری آب شهر یاسوج پس از تکمیل و بهره برداری از  سد تنگ سرخ برطرف می شود.
احمدزاده عنوان کرد: تصفیه خانه شهر یاسوج هم اینک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خردادماه امسال نیز وارد مدار خواهد شد.
وی ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه توزیع آب سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختصاص هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سد چم شیر گچساران مصوب شده در حالی که برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آن ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و آبگیری این سد نیز امسال انجام می شود.
احمدزاده از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری مخازن آب مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای خرید یا تعمیر پمپ های آب در کهگیلویه و بویراحمد برآورد شده است.
احمدزاده تاکید کرد: ۸۰ میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بمنظور تأمین و پرداخت اجاره ۱۵ دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به روستاهای زیر ۲۰ خانوار دارای تنش آبی این استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مکاتبه هایی با وزارت جهاد کشاورزی بمنظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی سیار به باغ های در معرض خطر خشک شدن این استان انجام شود.
احمدزاده عنوان کرد: گزارش ها نشان می دهد که هم اینک ۲۶۰ روستا و پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد با مشکل تنش آبی مواجه است.
وی بدون اشاره به مبلغ خاصی، ابراز داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد از مجموع این ۲۶۰ روستا تأمین و در اختیار یسیج سازندگی سپاه فتح استان قرار گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان از مجموع این ۱۸۴ روستا تا ۲ هفته آینده از سوی بسیج سازندگی سپاه فتح آغاز می شود.
احمدزاده اظهار داشت: اولویت تخصیص اعتبار از سوی وزارت نیرو برای اجرای طرح های تأمین آب آشامیدنی است و می توان با استفاده بهینه از این فرصت اعتبارات چشمگیری در حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد جذب و هزینه کرد.
وی افزود: تاکنون اعتبارات کم سابقه ای در حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد جذب و هزینه شده که نویدبخش تحولات قابل توجهی در این زمینه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

۶ ماده مغذی مورد نیاز بدن در پیری

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و‌تری گلیسیرید ...
رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

رستم قاسمی چگونه بیکارترین وزیر دولت رئیسی شد؟

وضعیت معیشت مردم فعلا در حدی شکننده است که در این شرایط، نیاز نخست مردم زنده ماندن است! ...
نامه‌ای خطرناک در راه است؟

نامه‌ای خطرناک در راه است؟

‌نوشتن از اوضاع پیچیده فوتبال ایران امری تکراری شده ولی اصرار بر رفتارهای عجیب‌و‌غریب ...
1