کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

اختصاص ۲۲۰۰ میلیارد ریال برای رفع فرسودگی شبکه توزیع آب یاسوج

15 ارديبهشت 1401 ساعت 21:10

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و رفع فرسودگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج و حومه آن شامل سرآبتاوه، بلهزار، مهریان و مادوان اختصاص یافته است.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و رفع فرسودگی شبکه توزیع آب شهر یاسوج و حومه آن شامل سرآبتاوه، بلهزار، مهریان و مادوان اختصاص یافته است.
به گزارش کبنانیوز، سید علی احمدزاده روز پنج‌شنبه (15 اردیبهشت ماه 1401) در نشست بررسی مشکلات حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان بوده و تاکنون نیز حدود ۵۰ درصد آن جذب شده است.
وی افزود: بمنظور رفع مشکل آب یاسوج تا پایان سال ۱۴۰۱ و کمک به پایداری آن یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در این شهر ساخته می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مشکل ناپایداری آب شهر یاسوج پس از تکمیل و بهره برداری از  سد تنگ سرخ برطرف می شود.
احمدزاده عنوان کرد: تصفیه خانه شهر یاسوج هم اینک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا خردادماه امسال نیز وارد مدار خواهد شد.
وی ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه توزیع آب سایر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استان اختصاص یافته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختصاص هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به سد چم شیر گچساران مصوب شده در حالی که برآورد اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آن ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده و آبگیری این سد نیز امسال انجام می شود.
احمدزاده از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای نگهداری مخازن آب مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی برای خرید یا تعمیر پمپ های آب در کهگیلویه و بویراحمد برآورد شده است.
احمدزاده تاکید کرد: ۸۰ میلیارد ریال از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بمنظور تأمین و پرداخت اجاره ۱۵ دستگاه تانکر برای آبرسانی سیار به روستاهای زیر ۲۰ خانوار دارای تنش آبی این استان در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مکاتبه هایی با وزارت جهاد کشاورزی بمنظور تأمین اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی سیار به باغ های در معرض خطر خشک شدن این استان انجام شود.
احمدزاده عنوان کرد: گزارش ها نشان می دهد که هم اینک ۲۶۰ روستا و پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد با مشکل تنش آبی مواجه است.
وی بدون اشاره به مبلغ خاصی، ابراز داشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد از مجموع این ۲۶۰ روستا تأمین و در اختیار یسیج سازندگی سپاه فتح استان قرار گرفته است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان از مجموع این ۱۸۴ روستا تا ۲ هفته آینده از سوی بسیج سازندگی سپاه فتح آغاز می شود.
احمدزاده اظهار داشت: اولویت تخصیص اعتبار از سوی وزارت نیرو برای اجرای طرح های تأمین آب آشامیدنی است و می توان با استفاده بهینه از این فرصت اعتبارات چشمگیری در حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد جذب و هزینه کرد.
وی افزود: تاکنون اعتبارات کم سابقه ای در حوزه آب کهگیلویه و بویراحمد جذب و هزینه شده که نویدبخش تحولات قابل توجهی در این زمینه خواهد بود.


کد مطلب: 447671

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/447671/اختصاص-۲۲۰۰-میلیارد-ریال-رفع-فرسودگی-شبکه-توزیع-آب-یاسوج

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1