تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۴۶۸۲۷
در نشست دهیاران بویراحمد با فرماندار بویراحمد مطرح شد؛

مهدوی مطلق: جایگاه دهیاران به درستی تعریف شود / روستا هسته اصلی کانون تولید است / دهیاران مطالبات‌شان را افزایش دهند

۰
مهدوی مطلق: جایگاه دهیاران به درستی تعریف شود / روستا هسته اصلی کانون تولید است / دهیاران مطالبات‌شان را افزایش دهند
کبنا ؛
مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد گفت: در جامعه ما باید به جایگاه دهیار به طور ویژه نگاه شود. چرا که تا این جایگاه به درستی تعریف نشود، بسیاری از مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود.
به گزارش کبنا، شامگاه امروز (22 فروردین 1401) نشست دهیاران بویراحمد با حضور سردار خرمدل فرماندار سپاه و سیدجواد هاشمی مهر معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد در این نشست اظهار داشت: در بحث دهیاری‌ها باید از قبل زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم و بعد به ده و دهیاری برسیم.
وی گفت: دهیاری صرفاً محدود به مباحثی مثل آسفالت و خانه و مواردی از این دست نیست. ظرفیت‌های دیگری که دهیاران دارند و می‌توانند استفاده کنند و اتفاقا مهم هم هست، مسائل فرهنگی و اجتماعی است. چرا که بخشی از مشکلات ما فرهنگی و اجتماعی است. یکی دیگر از مشکلات ما عدم شناخت جایگاه دهیاری است. لذا تعمد داشتیم از نگاه دیگری به دهیاری‌ها بپردازیم.
وی گفت: ارتباط شما با سپاه و بسیج و بسیج سازندگی می‌تواند خیلی راهگشا باشد. لذا وظایفی که بر اساس قانون بر عهده شما دهیاران هست، جایگاه ویژه‌ای را در سطح مدیریت روستاها بر عهده شما گذاشته و نقش بسیار مؤثر و کاربردی را شما در توسعه روستایی دارید. لذا برای هم افزایی بین خود دهیاران با همدیگر و ابلاغ سیاست‌های اساسی دولت در ارتباط با مدیریت روستایی، برنامه‌ریزی لازم در سال جدید و تبادل تجربیات را داشته باشید.
فرماندار بویراحمد خطاب به دهیاران عنوان کرد: شما به عنوان دهیاران اولین سفیران دولت و اولین بخش سازمانی مردمی هستید که مستقیماً توسط مردم انتخاب می‌شوید و مستقیماً و عیناً نیز در کنار مردم هستید.

وی افزود: در جامعه ما باید به جایگاه دهیار به طور ویژه نگاه شود. تا این جایگاه به درستی تعریف نشود، بسیاری از مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود. باید جایگاه دهیار در سیاستگذاری و مبلمان یک روستا دیده شود. در اجرا و پی‌ریزی طرح هادی باید دهیار دیده شود. نه اینکه طرح هادی اجرا شود و دهیار مشکلات آن را جمع کند.
مهدوی مطلق ادامه داد: توقع این است که شما دهیاران با معتمدین روستاها و کسانی که در روستاها فعال هستند، ارتباط داشته باشید.
وی افزود: ما باید کاری کنیم که روستا در نگاه مسئولین مهم تلقی شود؛ چرا که روستا هسته اصلی کانون تولید است.
مهدوی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دهیاران گفت: ظرفیت‌های اشتغالزایی هر روستا را شما بهتر از هر کسی می‌دانید. اما هیچکس در این زمینه با شما مشورتی نمی‌کند. شما دهیاران باید مطالباتتان را افزایش دهید.
فرماندار بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: دهیار باید یک نگاه تحولی داشته باشد و ظرفیت‌های روستا را در حوزه‌های تولید، اشتغال، اقتصاد، فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی شناسایی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده تبریز: مردم با قاشق روغن تهیه می‌کنند و نان قسطی می‌خرند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فقر در حاشیه‌های تبریز بی‌داد می‌کند بطوریکه امروز برخی ...
(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

(ویدئو) جشن ازدواج دو عضو نیروهای داوطلب اوکراینی

آناستازیا و ویاچسلاو در یک پارک در کی‌یف اوکراین با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج از اعضای ...
سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

سناریوهایی مهیب برای پایان جنگ اوکراین

تهاجم گسترده نظامی روسیه و خسارات مادی و تلفات انسانی ناشی از آن برای بسیاری از تحلیل‌گرانی ...
1