تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۴۶۵۲۴
کبنا گزارش می دهد؛

توصیه های فرمانده انتظامی گچساران در رابطه با پیامکهای جعلی و کلاهبرداری

۰
توصیه های فرمانده انتظامی گچساران در رابطه با پیامکهای جعلی و کلاهبرداری
کبنا ؛سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران در رابطه با دریافت پیام‌های جعلی کلاهبرداری به شهروندان هشدار  وتوصیه های را اعلام داشت.
به گزارش کبنا نیوز، این توصیه ها به شرح زیر است:
۱_ چنانچه پیام‌هایی با عنوان ابلاغیه‌های قضایی دریافت کردند که حاوی لینک پرداخت بود، به هیچ وجه روی لینک مربوطه کلیک نکنند.
۲_ شهروندان از انتشار این پیام ها که مربوط به ابلاغ قضایی است جدا خودداری نمایند.
 ۳_ چنانچه شهروندان به اشتباه روی لینک ارسالی کلیک نمودند یا برای افراد دیگر ارسال نموده اند سریعا به پلیس فتا شهرستان واقع در ستاد انتظامی شماره ۲ به آدرس فلکه سرباز جنب پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.
سرهنگ ارسلان خادمیان افزود: طبق گزارش‌های مردمی، اخیرا شیادان سایبری در حال ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان ابلاغیه قضایی(ثنا) می‌باشند و شهروندان باید هنگام مواجهه با اینگونه پیامک‌ها هوشیار باشند.
وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران گفت: در این شیوه مجرمان سایبری پیامک‌های جعلی با مضمون ابلاغ الکترونیک قضایی به شهروندان ارسال می‌کنند که در آن به افراد اعلام می‌شود شکایتی علیه شما در این سامانه ثبت شده و برای اطلاع از تاریخ حضور و دریافت اطلاعات پرونده باید مبلغی پرداخت نمایید.
وی ادامه داد: از آنجایی که برخی شهروندان از این سامانه‌ها و نحوه فعالیت آن‌ها آگاهی ندارند و مبلغ عنوان شده نیز بسیار ناچیز است بر روی لینک کلیک کرده و اقدام به عملیات پرداخت وجه می‌کنند.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از کلیک بر روی لینک جعلی، کاربر به درگاه پرداخت جعلی یکی از بانک‌های معتبر هدایت می‌شود و فرد کلاهبردار پس از سرقت اطلاعات بانکی، نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب وی اقدام می‌کند.
این مقام انتظامی در ادامه افزود: پیامک‌های ابلاغیه قضایی برای افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام نکرده‌اند به صورت کتبی و برای افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند به صورت پیامک ارسال می‌گردد و شهروندان می‌توانند برای مشاهده ابلاغیه های قضایی خود به آدرس https:‎//eblagh.adliran.ir مراجعه کنند.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان گچساران درپایان ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت کلاهبرداران سایبری ، از مردم شریف شهرستان گچساران خواست توصیه های پلیسی را جدی گرفته و درصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰اطلاع دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

فائزه هاشمی به دولت رئیسی نمره داد

سایت قرن نو نوشت: فائزه هاشمی انتقاد جدی به دولت ابراهیم رئیسی دارد و نگرانی‌اش در سال ...
از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از آثار حسن بهرامی نویسنده و شاعر هم‌استانی رونمایی می‌شود

از مجموعه داستان «مالاتیون» و رمان «تیراندازی طبق بخشنامه» اثر حسن بهرامی نویسنده و شاعر ...
جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

جهان، طالبان را به‌عنوان حکومت «دوفاکتو» به رسمیت شناخته است

سقوط کابل در 15 آگوست سال 2021 را که مهم‌ترین تحول سال رو به پایان است، نمی‌توان تنها ...
1