تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۴۴۵۹۰۲
در شورای راهبری تصادفات کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد برای خودروهای شوتی ناامن خواهد شد / احمدزاده: 20 میلیارد تومان برای احداث ایست بازرسی دائمی یاسوج - اصفهان در نظر گرفته می‌شود

۰
جولانگاه خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد و یک دستور ویژه احمدزاده
کبنا ؛در روزها و ماه‌های گذشته تصادفات زیادی در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد و تقریباً هفته و یا روزی نیست که خبر تصادفات در رسانه‌ها منتشر نشود. به گفته مسئولان و کارشناسان جولان خودروهای شوتی در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از اصلی‌ترین علت تصادفات در این استان است. سید علی احمدزاده که چند ماهی است سکان استان کهگیلویه و بویراحمد را برعهده گرفت تصمیم گرفته که جاده‌های این استان را برای خودروهای شوتی ناامن کند. او امروز در نشستی که مدیران ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز حضور داشت، گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار برای احداث ایست بازرسی دائمی جاده یاسوج - اصفهان در نظر گرفته می‌شود. او همچنین دست روی ضعف‌های دیگر در حوزه راه و ترافیک گذاشت و گفت: حذف نقاط حادثه خیز و ایجاد پایش تصویری در شهرها ضرورت دارد.
به گزارش کبنا، افزایش تصادفات در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد سبب شد تا صبح امروز (چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400) نشست شورای راهبری تصادفات کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شود.
سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، اظهار داشت: تمام جاده‌های استان حادثه خیز هستند و باید فکری اساسی برای تأمین امنیت و سلامت مردم اندیشیده شود.
 وی افزود: عبور خودروهای شوتی چند سالی است که محورهای مختلف استان به ویژه جاده یاسوج به اصفهان را ناامن کرده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۰ درصد تصادفات منجر به فوت در کهگیلویه و بویراحمد مربوط به خودروهای شوتی و حمل تبعه افغان بوده که در چندین مورد ۱۷ نفر و یا بیشتر در این خودروها مخفی شده بودند.
 احمدزاده ابراز داشت: ایست سیار در روزهای پایانی سال و ایام نوروز در تمامی محورهای استان به ویژه محور یاسوج به اصفهان برپا خواهد شد و باید این رانندگان خاطی بدانند جاده برای خودروهای آن‌ها ناامن و به جد با آنها برخورد خواهد شد.
 وی بیان کرد: نبود ایست بازرسی ثابت در محورهای استان به ویژه جاده یاسوج به اصفهان باعث شده که این جاده‌ها جولانگاه خودروهای شوتی شوند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان به سرجمع اعتبارات مصوب ریاست جمهوری به استان افزوده شده و در اختیار استان قرار گرفته است.
 احمد زاده تاکید کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان از این اعتبار به احداث ایست بازرسی دائمی در جاده یاسوج به اصفهان قرار خواهد گرفت و کار احداث آن به زودی آغاز خواهد شد.
 وی ادامه داد: دو بانده کردن جاده‌ها، حذف نقاط حادثه خیز استان کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد پایش تصویری در شهرها در دستور کار قرار گرفته است.
 احمد زاده گفت: در سال ۱۴۰۱ تلاش‌ها بر این است تا افزایش ایمنی راه‌های استان دوچندان شود و در این خصوص اعتبارات لازم تخصیص داده خواهد شد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مجوز ماده ۲۳ جاده درجه یک پل بریم- باشت- چرام، چاروسا و دیشموک اخذ شده و برای تأمین اعتبار در دستور کار قرار گرفته است. 
احمد زاده افزود: احداث این جاده درجه یک دیشموک و چاروسا را از بن بست خارج و نقش مهمی در توسعه استان خواهد داشت.
 وی تاکید کرد: نوروز امسال حجم ورود مسافران به استان زیاد خواهد بود و باید زمینه آسایش و امنیت مسافران تأمین شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

نتيجه انتخابات سال آينده!

نتيجه انتخابات سال آينده!

دبيركل مجمع ايثارگران در شفاف‌سازي حواشي اخير از مشكلات نرم‌افزاري، ملاحظات آيين‌نامه‌اي ...
ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

ماجرای ضرب و شتم یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران

یک پزشک بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران توسط یک مراجعه کننده که درخواست غیرقانونی داشت ...
توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

توصیه نماینده رهبر انقلاب؛ سرانه‌های مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی ...
1