تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب : ۴۴۵۸۲۲
در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بهبهان مطرح شد

فرهنگ یک شهر از ظاهر و زیبایی و مبلمان شهری آن آغاز می‌شود

۰
فرهنگ یک شهر از ظاهر و زیبایی و مبلمان شهری آن آغاز می‌شود
کبنا ؛جلسه کارگروه پسماند شهرستان بهبهان با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره محیط زیست، معاونت بهداشت و روسای درمانگاه‌های شهرستان بهبهان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش کبنا، مهرداد کریمی مدیرعامل درمانگاه‌های نوید سلامت و درمانگاه شهدا و درمانگاه تختی شهرستان بهبهان در این نشست اظهار داشت: بحث فرهنگ یک شهر در واقع از ظاهر و زیبایی آن شهر و مبلمان شهری آن آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: اگر تراکم زباله به صورت مدت‌دار در یک مکان از شهر و روستا داشته باشیم ضمن مشکلاتی که سلامت و بهداشت مردم را به خطر می‌اندازد به نوعی چهره شهر و حتی روستاها را زشت می‌کند.
کریمی متذکر شد که سلامت مردم امر مهمی است و یکی از راه‌های اصولی که سلامت مردم را با خطر مواجه نکند پیشگیری است و آن زمانی رخ می‌دهد که زباله‌های خطرآفرین را به درستی جمع‌آوری و در مکان مناسبی ساماندهی کنیم تا برای مردم و محیط زیست مشکل آفرین نباشد.

 مدیرعامل درمانگاهای نوید سلامت و درمانگاه شهدا و درمانگاه تختی شهرستان بهبهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشد جمعیت شهر بهبهان سیر صعودی دارد و در این راستا تولید زباله هم رو به رشد است باید برای مدیریت پسماند شهر بهبهان و روستاها تدابیر لازم اندیشیده شود و سلامت مردم که امر مهمی است در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: شهرداری طرح مدیریت پسماند را تدارک ببیند هر چند که شهرداری به تنهایی عهده‌دار این مسئله نیست و باید همه دستگاه‌های مرتبط و همه مردم در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.
کریمی بهترین راه حل مشکل دفع زباله‌ها را تفکیک آن دانست و اظهار داشت: باید تفکیک زباله‌ها را از منازل شروع کنیم تا ضمن آسان‌تر کردن بازیافت زباله‌ها، دفع زباله هم به صورت اصولی‌تر صورت گیرد.

کریمی اضافه کرد: علاوه بر آموزش خانواده‌ها در تفکیک زباله‌ها، آموزش در زمینه دفع و تفکیک زباله‌ها در مدارس شهرستان لازم است که در این راستا می‌توان از آموزش و پرورش نیز کمک بگیریم تا به نوعی این کار فرهنگ‌سازی و در جامعه نهادینه شود.
مدیرعامل درمانگاهای نوید سلامت و درمانگاه شهدا و درمانگاه تختی شهرستان بهبهان گفت: پسماند پزشکی و عفونی نیز قطعاً برای سلامت مردم و محیط خطراتی دارد که آنها نیز باید تفکیک و به صورت اصولی دفع شوند.
وی عنوان کرد: شهرداری و دستگاه‌های مرتبط با توجه به اینکه محیط زیست از پراکندگی زباله‌ها مشکلات فراوانی دارد و در این راستا سلامت مردم نیز در خطر است باید بررسی‌های لازم را بر اساس استاندارد انجام داده و راهکارهای لازم را ارائه و نتیجه آن را به فرمانداری گزارش دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرصت ايران در بازار نفت

فرصت ايران در بازار نفت

در شرايطي كه قيمت نفت در دالان صعودي قرار گرفته، تداوم تحريم‌ها و عدم احياي برجام، خسارت‌هاي ...
نابودي مركز موساد در اربيل

نابودي مركز موساد در اربيل

حال در شرايطي كه سيل واكنش‌هاي داخلي و خارجي به اين عمليات به‌تازگي به راه افتاده و تا ...
پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

پایان «صیانت» و «جهاد تبیین» در بهارستان؟

سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و جهاد تبیین تحرکاتی را در بین برخی مجلسیان ...
1