کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بهبهان مطرح شد

فرهنگ یک شهر از ظاهر و زیبایی و مبلمان شهری آن آغاز می‌شود

23 اسفند 1400 ساعت 21:20

جلسه کارگروه پسماند شهرستان بهبهان با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره محیط زیست، معاونت بهداشت و روسای درمانگاه‌های شهرستان بهبهان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.


جلسه کارگروه پسماند شهرستان بهبهان با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره محیط زیست، معاونت بهداشت و روسای درمانگاه‌های شهرستان بهبهان در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش کبنا، مهرداد کریمی مدیرعامل درمانگاه‌های نوید سلامت و درمانگاه شهدا و درمانگاه تختی شهرستان بهبهان در این نشست اظهار داشت: بحث فرهنگ یک شهر در واقع از ظاهر و زیبایی آن شهر و مبلمان شهری آن آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: اگر تراکم زباله به صورت مدت‌دار در یک مکان از شهر و روستا داشته باشیم ضمن مشکلاتی که سلامت و بهداشت مردم را به خطر می‌اندازد به نوعی چهره شهر و حتی روستاها را زشت می‌کند.
کریمی متذکر شد که سلامت مردم امر مهمی است و یکی از راه‌های اصولی که سلامت مردم را با خطر مواجه نکند پیشگیری است و آن زمانی رخ می‌دهد که زباله‌های خطرآفرین را به درستی جمع‌آوری و در مکان مناسبی ساماندهی کنیم تا برای مردم و محیط زیست مشکل آفرین نباشد.

 مدیرعامل درمانگاهای نوید سلامت و درمانگاه شهدا و درمانگاه تختی شهرستان بهبهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رشد جمعیت شهر بهبهان سیر صعودی دارد و در این راستا تولید زباله هم رو به رشد است باید برای مدیریت پسماند شهر بهبهان و روستاها تدابیر لازم اندیشیده شود و سلامت مردم که امر مهمی است در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: شهرداری طرح مدیریت پسماند را تدارک ببیند هر چند که شهرداری به تنهایی عهده‌دار این مسئله نیست و باید همه دستگاه‌های مرتبط و همه مردم در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند.
کریمی بهترین راه حل مشکل دفع زباله‌ها را تفکیک آن دانست و اظهار داشت: باید تفکیک زباله‌ها را از منازل شروع کنیم تا ضمن آسان‌تر کردن بازیافت زباله‌ها، دفع زباله هم به صورت اصولی‌تر صورت گیرد.

کریمی اضافه کرد: علاوه بر آموزش خانواده‌ها در تفکیک زباله‌ها، آموزش در زمینه دفع و تفکیک زباله‌ها در مدارس شهرستان لازم است که در این راستا می‌توان از آموزش و پرورش نیز کمک بگیریم تا به نوعی این کار فرهنگ‌سازی و در جامعه نهادینه شود.
مدیرعامل درمانگاهای نوید سلامت و درمانگاه شهدا و درمانگاه تختی شهرستان بهبهان گفت: پسماند پزشکی و عفونی نیز قطعاً برای سلامت مردم و محیط خطراتی دارد که آنها نیز باید تفکیک و به صورت اصولی دفع شوند.
وی عنوان کرد: شهرداری و دستگاه‌های مرتبط با توجه به اینکه محیط زیست از پراکندگی زباله‌ها مشکلات فراوانی دارد و در این راستا سلامت مردم نیز در خطر است باید بررسی‌های لازم را بر اساس استاندارد انجام داده و راهکارهای لازم را ارائه و نتیجه آن را به فرمانداری گزارش دهند.


کد مطلب: 445822

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/445822/فرهنگ-یک-شهر-ظاهر-زیبایی-مبلمان-شهری-آن-آغاز-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1