تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : ۴۴۵۱۲۴
کبنا گزارش می‌دهد؛

مشکلات روستای مهریان در گفت‌وگو با دهیار روستا

۲
مشکلات روستای مهریان در گفت‌وگو با دهیار روستا
کبنا ؛
محمودی دهیار روستای مهریان گفت: دلیل اصلی تصادفات در محور ارتباطی سیسخت را تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های غیراستاندارد دانست و عنوان کرد: بارها در شورای ترافیک مطرح شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
به گزارش کبنا، مهریان، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد است. طی تماس‌هایی که برخی از اهالی روستای مهریان با ما داشتند، نسبت به مشکلاتشان ابراز گلایه می‌نمودند.
در بازدیدی که از این روستا داشتیم برخی از مشکلات این روستا را از نزدیک مشاهده کردیم که اهم آن در ادامه از نظر مخاطبان می‌گذرد.
یکی از مشکلات روستای مهریان که موجب گلایه‌مندی مردم روستا شده، انباشت زباله در معابر عمومی است که علاوه بر به‌هم زدن چهره طبیعی روستا، بوی نامطبوعی نیز ایجاد کرده است و اهالی این روستا اظهار داشتند که ماشین حمل زباله تنها هفته‌ای دو بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

اما مشکلات این روستا تنها محدود به زباله نبود؛ برخی از اهالی می‌گفتند که خرید و فروش مواد مخدر در این روستا نسبت به گذشته بیشتر شده و به راحتی در دسترس جوانان و نوجوانان قرار دارد.
از جمله دیگر مشکلات این روستا، نداشتن فضای سبز، پارک و نبود زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی بود که برخورداری از آنها در جامعه امروزی اهمیت بسزایی دارد. نبود این امکانات باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. حتی برخی از اهالی روستا از ضایعات قصابی‌هایی که در جداول خیابان‌های روستا ریخته می‌شدند، گلایه داشتند.

یکی از مهمترین مشکلات روستای مهریان، قدیمی بودن آسفالت جاده‌های روستا بودکه عبور و مرور ساکنین را با مشکل مواجه می‌کرد. یکی از زنان روستا در این خصوص گفت: جاده‌های روستا نیاز به بازسازی دارند و بارها پیگیر شدیم ولی پاسخ مناسبی دریافت نکردیم.
برای بررسی بیشتر مشکلات روستا با دهیار روستای مهریان گفت‌وگو داشتیم. محمودی دهیار روستای مهریان در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا با اشاره به اهمیت جغرافیایی روستا گفت: مهریان در نزدیکی یاسوج است که قریب به 15 هزار نفر جمعیت دارد و در محور یاسوج-اقلید، یاسوج-اصفهان و یاسوج-سیسخت قرار گرفته است. به این خاطر روستای مهریان تبدیل به روستای سیاحتی تفریحی تبدیل شده است.

همینطور در رابطه با تصادفات جاده‌ای اظهار داشت که عبور و مرور در جاده سیسخت زیاد است. وی دلیل اصلی تصادفات در این محور ارتباطی را تقاطع‌ها و دوربرگردان‌های غیراستاندارد دانست و عنوان کرد: بارها در شورای ترافیک مطرح شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
محمودی گفت: خواهان دستگاه‌های کنترل ترافیک هستیم که سرعت خودروها کاهش یابد و دیگر شاهد تصادفات متعدد و پی در پی نباشیم.
دهیار روستای مهریان افزود: از دیگر مشکلات این روستا، نبود جدول‌گذاری مناسب است که باعث سیلاب می‌شود و عبور و مرور را سخت کرده است.
وی گفت: مشکلات روستای مهریان از نظر حوزه عمرانی را از طرف بنیاد مسکن پیگیری کردیم و جاهای زیادی هست که هنوز نیاز به دیوار حائل دارند. شبکه کابل‌رسانی روستا نیز فرسوده است که باعث می‌شود دستگاه‌های آب و فاضلاب هر روز کنده‌کاری کنند و این موضوع موجب تخریب زیرساخت‌های روستا می‌شود.
محمودی درباره مشکلات برخی از قصابی‌های روستا گفت: تمامی این قصابی‌ها مجوز دارند و مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند.
محمودی دهیار روستای مهریان در مورد اقدمات دهیاری تا پایان امسال گفت: طی هفته‌های آینده قریب به دوهزار متر لکه‌گیری در تمام خیابان‌هایی که تخریب شده است، انجام می شود و تا پابان سال 1400 به اتمام می‌رسد.






_____________________
گزارش و عکس: بهار بهادران

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

تورم 24 استان بالاتر از تورم كل كشور

آخرين گزارش تورمي منتشره در سال 1400 حاكي از آن است كه در بهمن ماه نرخ تورم با كاهشي ...
حال و روز ايرانيان در اوكراين

حال و روز ايرانيان در اوكراين

چهارمين روز جنگ نيز براي روس‌ها روز پيروي نبود؛ جنگ شهري و مقاومت گسترده نيروهاي اوكرايني ...
رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

رمزگشایی از مناقشه روسیه و اوکراین

عده‌ای در ایران معتقدند اگر آمریکا در اوکراین درگیر باشد، ما می‌توانیم مواضع قوی‌تری ...
1