تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۷
کد مطلب : ۴۴۲۹۷۴
یادداشت|

شورایاری‌ها/ معدن الماس کیمبرلی را در یابیم! 

سلمان طاهرنژاد
۰
شورایاری‌ها/ معدن الماس کیمبرلی را در یابیم! 
کبنا ؛با آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم، موضوع غیر قانونی بودن شورایاری‌ها داغ شد. شورایاری نهادی با بیش از ۲۰ سال سابقه و خدمت به دلیل شکایت سازمان کل کشور با رای دیوان عدالت اداری غیرقانونی اعلام شد! 
شورایاران نمایندگان محلات تهران که طی دو دهه با رای مستقیم مردم و با هدف مشورت دهی به شورای اسلامی شهر تهران، ضمن شناسایی چالش‌ها و مشکلات محلات و انعکاس آن‌ها به عنوان مشاوران امین و آگاه به مسائل شهری، بار سنگین مسئولیت بی‌مزد و منت را بر دوش کشیده اند، حالا پس از ۲۰ سال، رای به غیرقانونی بودن آن تعلق گرفته است. 
واکاوی موضوع از هر منظری اجازه پذیرش این که اعضای ۲۱ نفره شورای اسلامی شهر تهران با جمعیتی حدود ۱۲ میلیون نفر و با وجود چالش‌های متعدد، محدودیت‌های مختلف، کمیسیون‌های تخصصی، عضویت در کمیته‌های گوناگون و… امکان ایفای مسئولیت و تکالیف شرعی و قانونی شهر را داشته باشند، به یقین غیرقابل تصور می‌نماید. 
ایفای وظایف خطیر شورای اسلامی شهر که تشریح و تبیین آن فرصت خاص خودش را نیاز دارد، از ظرفیت ها، ابزارها و امکانات کمی برخوردار است و در حالی که تنها ظرفیت رایگان و آماده به کار با پشتوانه مردمی که می‌توان به عنوان معدن الماس کیمبرلی از آن یاد کرد در اختیار دارند که علاوه بر مشورت دهی و… موضوع بسیار با اهمیت نظارت را هم پوشش می‌دهند، همین شورایاران بی‌ادعا هستند که عده‌ای به دلایل غیر قابل قبولی نمی‌خواهند از این ظرفیت هم بهره بگیرند. 
شورایاران معدن الماسی که پشتوانه ۲۰ سال تجربه و کار شبانه روزی و فعالیت کارشناسی دارند و مهم‌تر این که با مدیریت شهری به یک زبان و فهم مشترک از مسائل شهر و مدیریت بر آن رسیده اند. 
اعضای جدید شورای اسلامی شهر تهران منصفانه قضاوت نمایند که در طی همین چند ماهه کوتاه خدمت و با وجود آزردگی خاطر شورایاران از این رای، در نشست‌های مختلفی که با گروه‌های متعدد و اقشار مختلف برگزار کرده اند، اصولا متوجه فاصله کلامی و کارشناسی شورایاران با سایر گروه‌های شهروندان نشده اند؟! از شناسایی نقطه به نقطه محله تا چالش‌ها و فرصت‌ها گرفته تا بیان آن با زبانی تخصصی و کارشناسی که برای مدیریت شهری هم قابل درک، پذیرش و اقدام باشد. 
حال این که تجربه ۲۰ساله و این ظرفیت حدود ۴ هزار نفری بی‌ادعا را چرا باید نادیده گرفت، واقعا قابل درک و تحلیل نیست! 
امیدواریم شورای اسلامی شهر تهران و تصمیم گیران اصلی با تاسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در بهره گیری از مشارکت‌های مردمی که شورایاران مصداق واقعی و از شناخته شده‌ترین ظرفیت هاست، به دور از نگاه‌های سیاسی، فعالیت و ظرفیت شورایاران را تحلیل و سپس تصمیم گیری کنند. 

سلمان طاهرنژاد 
رابط شورایاری‌های منطقه ۵
نام شما

آدرس ايميل شما

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
1