تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۴۱۶۵۱
بعد از تعطیلی چند ماهه اورژانس هوایی؛

کهگیلویه و بویراحمد دو باره صاحب بالگرد اورژانس هوایی شد

۱
کهگیلویه و بویراحمد دو باره صاحب بالگرد اورژانس هوایی شد
کبنا ؛رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بازگشت بالگرد اورژانس هوایی یاسوج خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد، بعد از انتقال بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به شیراز برای سرویس دوره‌ای و تأخیر در بازگشت آن، یکی از مهمترین مطالبات مردمی استان در 3 ماه اخیر بود که پیگیری‌ها برای بازگشت این بالگرد با جدیت دنبال شد و بالاخره این تلاش‌ها به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید:

ضعف مدیریتی اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد را به تعطیلی کشاند / چه کسی با سلامت مردم بازی می‌کند / آقای وزیر به قولت عمل کن

جهانبخش وحدت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در این زمینه، اظهار داشت: بالگرد اورژانس هوایی استان در ابتدای شهریورماه سال جاری برای سرویس و اورهال شدن به شیراز منتقل شد اما به دلیل تأخیر در تأمین قطعات به استان بازنگشت.
وی اظهار کرد: بلافاصله و از همان روزهای ابتدایی انتقال بالگرد، پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، مردم و رسانه‌ها انجام شد و در همین زمینه دیدارهای مکرری با مسئولان کشوری داشتیم که لازم است از همه مسئولان درون سازمانی و برون سازمانی در سطح ملی قدردانی نمایم.
وحدت نژاد گفت: بعد از دو ماه تلاش مستمر،‌ خوشبختانه این پیگیری‌ها در آذر ماه به نتیجه رسید و بالگرد اورژانس هوایی امروز چهارشنبه 3 آذر ماه در پایگاه اورژانس هوایی استان در فرودگاه یاسوج مستقر شد و آماده ارائه خدمات به مردم عزیز می‌باشد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ضمن ابراز خرسندی از تحقق این مطالبه به حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه بالگرد کنونی کما فی السابق به صورت اجاره‌ای در اختیاردانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است امیدواریم با رایزنی و مساعدت همه جانبه مسئولان ارشد استانی بتوانیم بالگرد ملکی با مالکیت اورژانس 115 استان را فراهم آوریم تا بار دیگر شاهد اختلال در خصوص خدمات اورژانس هوایی در استان نباشیم و بتوانیم به مردم استان و سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار که در شعاع پروازی این بالگرد قرار دارند خدمت رسانی کنیم هر چند دعا می‌کنیم هیچگاه مصدوم، مجروح و یا بیماری نداشته باشیم که به خدمات این بالگرد نیاز داشته باشد.
اورژانس هوایی یاسوج در اسفند ماه ۱۳۹5 راه‌اندازی شد و علاوه بر یاسوج سایر شهرستان‌ها را هم پوشش می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ مأموریت انجام داده که حدود ۹۰ درصد این مأموریت‌ها برای بیماران و مصدومان با وضعیت وخیم بودند که به بخش ای سی یو انتقال داده شدند و یا تحت عمل جراحی قرار گرفتند. از مجموع مأموریت‌های اورژانس هوایی در این استان حدود ۴۰۰ مورد انتقال مادران باردار از مناطق محروم، سخت گذر و دور افتاده بوده که این مهم میزان مرگ و میر مادران باردار را در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رساند.
 اورژانس هوایی زمان رسیدن مصدومان و بیماران از صحنه تا بیمارستان را ۳۰۰ درصد کاهش می‌دهد واز نظر متخصصان اورژانس کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد جز ضروری‌ترین مراکز نیازمند اورژانس هوایی می‌باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

ایده آقا‌محسن در دست رئیس

صاحب‌نظران معتقدند وضعیت فعلی کشور فعلا اجازه هیچ آزمون و خطایی، آن‌هم در حد تغییرات ...
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
فایل های مرتبط
1