کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بعد از تعطیلی چند ماهه اورژانس هوایی؛

کهگیلویه و بویراحمد دو باره صاحب بالگرد اورژانس هوایی شد

3 آذر 1400 ساعت 15:00

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بازگشت بالگرد اورژانس هوایی یاسوج خبر داد.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بازگشت بالگرد اورژانس هوایی یاسوج خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد، بعد از انتقال بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به شیراز برای سرویس دوره‌ای و تأخیر در بازگشت آن، یکی از مهمترین مطالبات مردمی استان در 3 ماه اخیر بود که پیگیری‌ها برای بازگشت این بالگرد با جدیت دنبال شد و بالاخره این تلاش‌ها به ثمر نشست.

بیشتر بخوانید:

ضعف مدیریتی اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد را به تعطیلی کشاند / چه کسی با سلامت مردم بازی می‌کند / آقای وزیر به قولت عمل کن

جهانبخش وحدت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران در این زمینه، اظهار داشت: بالگرد اورژانس هوایی استان در ابتدای شهریورماه سال جاری برای سرویس و اورهال شدن به شیراز منتقل شد اما به دلیل تأخیر در تأمین قطعات به استان بازنگشت.
وی اظهار کرد: بلافاصله و از همان روزهای ابتدایی انتقال بالگرد، پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، مردم و رسانه‌ها انجام شد و در همین زمینه دیدارهای مکرری با مسئولان کشوری داشتیم که لازم است از همه مسئولان درون سازمانی و برون سازمانی در سطح ملی قدردانی نمایم.
وحدت نژاد گفت: بعد از دو ماه تلاش مستمر،‌ خوشبختانه این پیگیری‌ها در آذر ماه به نتیجه رسید و بالگرد اورژانس هوایی امروز چهارشنبه 3 آذر ماه در پایگاه اورژانس هوایی استان در فرودگاه یاسوج مستقر شد و آماده ارائه خدمات به مردم عزیز می‌باشد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ضمن ابراز خرسندی از تحقق این مطالبه به حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه به اینکه بالگرد کنونی کما فی السابق به صورت اجاره‌ای در اختیاردانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است امیدواریم با رایزنی و مساعدت همه جانبه مسئولان ارشد استانی بتوانیم بالگرد ملکی با مالکیت اورژانس 115 استان را فراهم آوریم تا بار دیگر شاهد اختلال در خصوص خدمات اورژانس هوایی در استان نباشیم و بتوانیم به مردم استان و سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار که در شعاع پروازی این بالگرد قرار دارند خدمت رسانی کنیم هر چند دعا می‌کنیم هیچگاه مصدوم، مجروح و یا بیماری نداشته باشیم که به خدمات این بالگرد نیاز داشته باشد.
اورژانس هوایی یاسوج در اسفند ماه ۱۳۹5 راه‌اندازی شد و علاوه بر یاسوج سایر شهرستان‌ها را هم پوشش می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ مأموریت انجام داده که حدود ۹۰ درصد این مأموریت‌ها برای بیماران و مصدومان با وضعیت وخیم بودند که به بخش ای سی یو انتقال داده شدند و یا تحت عمل جراحی قرار گرفتند. از مجموع مأموریت‌های اورژانس هوایی در این استان حدود ۴۰۰ مورد انتقال مادران باردار از مناطق محروم، سخت گذر و دور افتاده بوده که این مهم میزان مرگ و میر مادران باردار را در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رساند.
 اورژانس هوایی زمان رسیدن مصدومان و بیماران از صحنه تا بیمارستان را ۳۰۰ درصد کاهش می‌دهد واز نظر متخصصان اورژانس کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد جز ضروری‌ترین مراکز نیازمند اورژانس هوایی می‌باشد.


کد مطلب: 441651

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441651/کهگیلویه-بویراحمد-دو-باره-صاحب-بالگرد-اورژانس-هوایی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1