تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۴۴۱۴۳۸
در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

چقدر باید تحمل کرد، گرانی‌ها باید کنترل بشود

۱
۰
چقدر باید تحمل کرد، گرانی‌ها باید کنترل بشود
کبنا ؛امام جمعه موقت گچساران گفت: برکت خون شهداء عزت، سربلندی و افتخار برای ملت ایران اسلامی به همراه داشته است.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند هیچ پرهیزی سودمندتر از دوری از گناهان و خودداری از آثار مومنان و غیبت کردن آنها نیست، یعنی در دنیا انسان بایستی از این موارد بترسد و مراقبت کند.
 وی بیان کرد: حرمت‌های خداوند بایستی در زندگی هم حفظ شود، چرا که معیار و ملاک نیز دستور خداوند است که در کتاب آسمانی قرآن بیان شده است، بنابراین از آزار و اذیت مؤمنین نیز باید پرهیز کرد.
 امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: هفته‌ای که گذشت نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند، رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله علم و دانش خیلی ارزرش قائلند، بنابراین اگر مردم جامعه‌ای اهل علم و دانش باشند پس موفق هم خواهند بود.
 حجت الاسلام صفایی عنوان کرد: درکشورهای ابرقدرت و مستکبر شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی درآمدهای کلانی دارند و بدبختی هم دامن برخی از کشورهای مسلمان را گرفته است که سالانه نیز میلیاردها دلار اسلحه خریداری می‌کنند و متاسفانه امروز نیز شاهد جنایت‌های بی شماری در یمن هستیم.
وی گفت: مستکبرین عالم از علم و دانش سوء استفاده کردند و بمب‌ها ساختند و منافع خدادادی ملت‌ها را به یغما می‌برند و به جایش نیز اسلحه می‌دهند و برخی کشورهای اسلامی نیز برادر کشی در منطقه راه می‌اندازند.
 امام جمعه موقت گچساران خاطر نشان کرد: در اسلام و قرآن اولین آیه‌ای که بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شد نیز بحث خواندن، علم و دانش است، رهبر معظم انقلاب مرتباً در بحث علم و دانش تاکید فرموده و بیان کرده‌اند که تا جان در بدن دارم پای این مسئله علم و دانش و نخبگان خواهم ماند و لحظه‌ای هم کوتاه نخواهم آمد.
حجت الاسلام صفایی بیان کرد: یکی از سرمایه‌های اساسی در هر جامعه همین موضوع علم و دانش است، لذا آموزه‌های دینی معلم را به عنوان یک پدر معرفی کرده است، عده‌ای خدمت کرده و می‌کنند اما عده‌ای در مقابل هم خیانت می‌کنند و فکر دانش آموز و دانشجو را خراب می‌کنند.
وی افزود: حضرت آقا در این دیدار نیز هشداری به افرادی دادند که در زمینه علم خیانت می‌کنند و در برخی از دانشگاه‌ها عناصری هستند که جوان نخبه را به ترک کشور تشویق می‌کنند که بنده نیزبه صراحت می گویم که این خیانت است و دشمنی با کشور است و دوستی با آن جوان هم نیست.



 حجت الاسلام صفایی ادامه داد: در ادامه هم رهبری فرمودند که مواردی از افتخارات علمی کشور به وسیله همین جوانان نخبه و استعدادهای برتر در دانشگاه‌ها و مکان‌های مختلف رشد کردند و اوج گرفتند و دشمن جرات چپ نگاه کرن به این ملت را نخواهد داشت.
 وی اضافه کرد: آمریکای به ظاهر پرقدرت اما جنایتکار اخیراً در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان جسارتی کرد اما جوانان قدرتمند این کشور در مقابل آنها ایستادگی کردند و تحقیرشان کردند و آبروی آنها را زیر سؤال بردند.
 امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: برکت خون شهداء عزت، سربلندی و سرافرازی برای این ملت به همراه داشته است و درود بر ارواح این شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، اما درادامه مسئله کرونا نیز جدی گرفته شود که طبق آمار بیش از 100 میلیون واکسن در کشور تزریق شده است و برخی نسبت به مسئله واکسن همچنان بی تفاوت هستند رحالی که بر اثر کرونا بالغ بر 129 هزار نفر از هموطنان از دنیا رفته‌اند.
 حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: انتظار از دولت جدید می‌رود که هرچه زودتر مشکلاتی اقتصادی و معیشتی مردم سامان بگیرند، در این مدت بازهم شاهد گرانی‌ها بودیم هر چند مردم قدرشناس هستند و می‌دانند از بس خرابی بوده به این زودی شاید هم مشکلات مرتفع نشود اما گرانی‌ها باید کنترل بشود که از این هم گرانتر نشود، بنابراین چقدر باید صبر و تحمل کرد اگر چه دولت در مشکلات بین مردم بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مشکلی نیست مردم ما طاقت دارن
هرگز این نوع چایی را ننوشید

هرگز این نوع چایی را ننوشید

چای تازه‌دم یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌هاست که مصرف آن در جامعه ما طرفداران زیادی هم دارد،...
انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

انتصابات فامیلی و قانون تعارض منافع

به نظر می‌رسد اجرای قانون فراتر از خود قانون، به چیزی یا چیزهایی فراتر نیاز دارد که می‌توان ...
شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

شوخی ‌یا مصاحبه‌ای جعلی؟

هرچند روز گذشته نوروزی در مقام تکذیب مصاحبه‌ منتشرشده‌اش برآمد و به خبرگزاری «خانه ملت» ...
1