کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در خطبه‌های نماز جمعه گچساران مطرح شد

چقدر باید تحمل کرد، گرانی‌ها باید کنترل بشود

28 آبان 1400 ساعت 17:23

امام جمعه موقت گچساران گفت: برکت خون شهداء عزت، سربلندی و افتخار برای ملت ایران اسلامی به همراه داشته است.


امام جمعه موقت گچساران گفت: برکت خون شهداء عزت، سربلندی و افتخار برای ملت ایران اسلامی به همراه داشته است.
 به گزارش کبنا، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا صفایی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام رضا علیه السلام فرمودند هیچ پرهیزی سودمندتر از دوری از گناهان و خودداری از آثار مومنان و غیبت کردن آنها نیست، یعنی در دنیا انسان بایستی از این موارد بترسد و مراقبت کند.
 وی بیان کرد: حرمت‌های خداوند بایستی در زندگی هم حفظ شود، چرا که معیار و ملاک نیز دستور خداوند است که در کتاب آسمانی قرآن بیان شده است، بنابراین از آزار و اذیت مؤمنین نیز باید پرهیز کرد.
 امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: هفته‌ای که گذشت نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند، رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله علم و دانش خیلی ارزرش قائلند، بنابراین اگر مردم جامعه‌ای اهل علم و دانش باشند پس موفق هم خواهند بود.
 حجت الاسلام صفایی عنوان کرد: درکشورهای ابرقدرت و مستکبر شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی درآمدهای کلانی دارند و بدبختی هم دامن برخی از کشورهای مسلمان را گرفته است که سالانه نیز میلیاردها دلار اسلحه خریداری می‌کنند و متاسفانه امروز نیز شاهد جنایت‌های بی شماری در یمن هستیم.
وی گفت: مستکبرین عالم از علم و دانش سوء استفاده کردند و بمب‌ها ساختند و منافع خدادادی ملت‌ها را به یغما می‌برند و به جایش نیز اسلحه می‌دهند و برخی کشورهای اسلامی نیز برادر کشی در منطقه راه می‌اندازند.
 امام جمعه موقت گچساران خاطر نشان کرد: در اسلام و قرآن اولین آیه‌ای که بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل شد نیز بحث خواندن، علم و دانش است، رهبر معظم انقلاب مرتباً در بحث علم و دانش تاکید فرموده و بیان کرده‌اند که تا جان در بدن دارم پای این مسئله علم و دانش و نخبگان خواهم ماند و لحظه‌ای هم کوتاه نخواهم آمد.
حجت الاسلام صفایی بیان کرد: یکی از سرمایه‌های اساسی در هر جامعه همین موضوع علم و دانش است، لذا آموزه‌های دینی معلم را به عنوان یک پدر معرفی کرده است، عده‌ای خدمت کرده و می‌کنند اما عده‌ای در مقابل هم خیانت می‌کنند و فکر دانش آموز و دانشجو را خراب می‌کنند.
وی افزود: حضرت آقا در این دیدار نیز هشداری به افرادی دادند که در زمینه علم خیانت می‌کنند و در برخی از دانشگاه‌ها عناصری هستند که جوان نخبه را به ترک کشور تشویق می‌کنند که بنده نیزبه صراحت می گویم که این خیانت است و دشمنی با کشور است و دوستی با آن جوان هم نیست.



 حجت الاسلام صفایی ادامه داد: در ادامه هم رهبری فرمودند که مواردی از افتخارات علمی کشور به وسیله همین جوانان نخبه و استعدادهای برتر در دانشگاه‌ها و مکان‌های مختلف رشد کردند و اوج گرفتند و دشمن جرات چپ نگاه کرن به این ملت را نخواهد داشت.
 وی اضافه کرد: آمریکای به ظاهر پرقدرت اما جنایتکار اخیراً در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان جسارتی کرد اما جوانان قدرتمند این کشور در مقابل آنها ایستادگی کردند و تحقیرشان کردند و آبروی آنها را زیر سؤال بردند.
 امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: برکت خون شهداء عزت، سربلندی و سرافرازی برای این ملت به همراه داشته است و درود بر ارواح این شهدای والا مقام انقلاب اسلامی، اما درادامه مسئله کرونا نیز جدی گرفته شود که طبق آمار بیش از 100 میلیون واکسن در کشور تزریق شده است و برخی نسبت به مسئله واکسن همچنان بی تفاوت هستند رحالی که بر اثر کرونا بالغ بر 129 هزار نفر از هموطنان از دنیا رفته‌اند.
 حجت الاسلام صفایی تصریح کرد: انتظار از دولت جدید می‌رود که هرچه زودتر مشکلاتی اقتصادی و معیشتی مردم سامان بگیرند، در این مدت بازهم شاهد گرانی‌ها بودیم هر چند مردم قدرشناس هستند و می‌دانند از بس خرابی بوده به این زودی شاید هم مشکلات مرتفع نشود اما گرانی‌ها باید کنترل بشود که از این هم گرانتر نشود، بنابراین چقدر باید صبر و تحمل کرد اگر چه دولت در مشکلات بین مردم بوده است.


کد مطلب: 441438

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/441438/چقدر-باید-تحمل-گرانی-ها-کنترل-بشود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1