تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۴۴۰۹۰۹
در خطبه‌های نماز جمعه چیتاب مطرح شد؛

دیدگاه قومی و سیاسی نمایندگان مجلس چامعه را به فنا می‌برد / مسئولانی که کنار مردم نیستند، همان مسئولانی هستند که با دید قومی قبیله‌ای و سیاسی استخدام شده اند

۲
دیدگاه قومی و سیاسی نمایندگان مجلس چامعه را به فنا می‌برد
کبنا ؛به گزارش کبنا، سید فرج الله پژمان در خطبه‌های نمازجمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ چیتاب بااشاره به بخشش گناه از طرف خداوند گفت: در معامله، گناه تبدیل گناهان تکثیر اعمال خیر انسان برای مخفی شدن گناهانش می‌تواند با توبه به درگاه خداوند و پیشه کردن تقوای الهی درتمامی لحظات خداوند را ناظرش ببیند و با اجتناب از گناهان کبیره، باایمان به عمل صالح عمل کند تا خداوند گناهانش را به حسنات تبدیل کند.
وی افـزود: امامـ باقر می‌فرماید؛ اگر بنده‌ای سرتاپا غرق گناه باشد؛ ولی دارای چهار خصلت راستگوئی، حیـاء [رفتار، گفتار، کردار وپوشش]، خوش خُلقـی و شکرنعمت باشد خداوند تمامی گناهانش را می‌بخشد.
سیدفرج الله پـژمان با اشاره به سالروز فرهنگ عمومی هم گفت: اصلاح روح بنیه فرهنگ عمومی (فردی اجتماعی) با دفع موانع بیرونی (دشمن بیرون، شبکه ماهواره‌ای، تهاجم فرهنگی ونفوذ) و موانع درونی (مانند؛ اشخاص منحرف درپست های مدیریتی، در سایه رفتار نامتعارف مسئولان باتبعیت از چینش‌های سیاسی قبیله‌ای) منجربه آسیب‌های اجتماعی وشکست ارزش‌ها می‌شود.
این خطیب جمعه دیدهای قومی قبیله‌ای سیاسی نمایندگان مجلس را عامل فساد و فنا رفتن جامعه برشمرد وگفت: مایوسی مردم نسبت به انقلاب و نظام حاصل گزینش و چینش‌های نامعتبر قومی قبیله‌ای درساختار نهادهای اداری و خدمترسان است.
امام جمعه کبگیان بااشاره به مسئله خطرناک فضای مجازی و به قربانگاه رفتن فرزندان در بی خیالی خانواده‌ها هم گفت: وقتی در دوره‌ای قرار گرفته‌ایم، که والدین سال به سال از سرگذشت آموزشی فرزندانشان درحیطه تعلیم و مهمتراز همه تربیت خبری ندارند چطور می‌خواهید جامعه‌ای نخبه پویا داشته باشیم.
وی هجمه فرزندان به دلگرمی فضای مجازی در کنار بی خیالی والدین را یک اعتیاد خانمانسوز برشمرد وگفت: برخی از والدین بجای اینکه همیار فرزندانشان در مسیر پرتلاطم فضای مجازی باسند خودشان نیزبا غرق شدن در این فضا از فرزندانشان بی خبرند.
سیدفرج الله پـژمان با اشاره به کمرنگی حضور مسئولان در برنامه‌های پاسداشت ارزشهای اسلام انقلاب و دفاع مقدس با تذکر به آنان گفت: مسئولانی که در برنامه‌های فرهنگی کنار مردم نیستند همان مسئولانی هستند که با دید قومی قبیله‌ای و سیاسی بطور فله‌ای در ساختار نهادهای دولتی استخدام شدند و باید هم بی تفاوت به اصل نظام و برنامه‌های فرهنگی باشند. امام جمعه کبگیان خطاب به بخشدار کبگیان هم گفت: آقای محسنی فراز زمانیکه بعنوان بخشـدار کبگیان معرفی شدند باحضور در نمازجمعه و برنامه‌های فرهنگی بطور منظم ثابت کردند، علاوه بر تلاشهای مدیریتی یک مسئول جهادی انقلابی هستند اما برخی از مدیران زیرمجموعه‌شان بطور کامل از حضور در برنامه‌های فرهنگی و پاسداشت ارزشهای انقلاب سرباز می‌زنند که انشالله باتوصیه به آنان جهت گوشزد مجدد متذکر بشوند و در صورت تمکین توبیخ یا تودیع بفرمایند.
خطیب جمعه کبگـیان باتبریک به موفقیت نیروی دریائی سپاه پاسداران در دریای عمان هم گفت: سرعت عمل در اجرای عملیات باتحرک سریع وقابلیت مانور در منطقه وسیع آبی یک واکنش سریع باقابلیت انعطاف بالایی بود که روز روشن آمریکای دزد را در دریای عمان رسوا کرد.
وی خاطرنشان کرد: شیطان بزرگ که ادعایش گوش فلک راکر کرده بود در یک عملیات منسجم توسط فرزندان انقلاب بنام دزد بزرگ به مردم جهان رونمایی و بار دیگر «یدالله فوق ایدیهم» را با دستان پر توان فرزندان خلیج فارس به دنیا ثابت کرد.
-----------------------------
خـبرنگـار: اسماعیل رسام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1