تاریخ انتشار
جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۴۰۹۰۱
مشاور خانواده مطرح کرد؛

بلوغ زودرس دبستانی ها؛ فرصت یا تهدید؟

۱
۰
بلوغ زودرس دبستانی ها؛ فرصت یا تهدید؟
کبنا ؛سید محسن عبداله پور مشاور خانواده به سوالی در مورد دغدغه و نگرانی  خانواده ها در مورد این که فرزندانشان در مقطع دبستان  بلوغ را تجربه می کنند پاسخ داد.
به گزارش کبنا نیوز، سیدمحسن عبداله پور در این خصوص نوشت: اولیاء محترم باید به این مساله آگاهی پیدا کنند که بلوغ زودرس یک پدیده جهانی است و تعریف نوجوانی که از حدود 14 تا 18 سالگی بود کم کم تغییر نماید و به محدوده 11 - 10 و 12 تا 18 سال  تغییر پیدا کند.
 تقریبا گزارش شده 20 درصد دانش آموزان کلاس چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی بلوغ جنسی را تجربه می کنند و در مقطع  دبستان به نوجوانی می رسند و به اصطلاح ( دبستان نوجوان ) هستند.
اولیا بدانند که مدت دوره نوجوانی طولانی شده است .
و به جایی این که این مساله را یک تهدید بدانند از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنند .از انرژی و خلاقیت های این دوره استفاده کنند .
علت های متعددی در بلوغ زودرس ( دبستان نوجوان ) تاثیر دارد.
 
1- تغییر الگوهای تغذیه ای.
-غذاهای فست فودی و غذاهای تند و چیپس های تند و فلفلی و با چاشنی ها دیگر.
-استفاده زیاد از گوشت قرمز  و گوشت مرغ  که برای پروار کردن  دام ها و مرغ ها از هورمون های رشد استفاده می کنند که این هورمون ها یکی  از عوامل  بلوغ زودرس است.
-استفاده از محصولات  بهداشتی مثل خمیردندان ها و ... که به علت داشتن مواد نگهدارنده در این محصولات از دیگر عوامل تسریع در بلوغ است.
 2 -اعتیاد الکترونیکی و استفاده زیاد و بی برنامه  از شبکه های مجازی
شبکه های مجازی به علت عدم کنترل دارای فیلم ها و صحنه های مستهجن و تحریک کننده و خوشایند برای کودکان است که عامل بسیار مهمی برای بلوغ زودرس است.
3 -تغییر الگوی خواب
قبلا کودکان مقطع ابتدایی به علت  بازی و جنب جوش های روزانه با دوستان شب ها زودتر می خوابیدند اما الان به دلیل تنهایی و کم دوستی و کم جمعیتی خانواده ها روزها جنب و جوش کمتری دارند به همین دلیل  شب ها دیر خواب هستند و تا پاسی از شب بیدارند و که خودعامل مهمی در بلوغ زودرس می باشد .
لازم است که اولیا محترم الگوی تغذیه ای آنان را تغییر دهند و از عسل طبیعی - خرما - قصب ( خرمای زاهدی ) و انجیر استفاده کنند.
اوقات فراغت اعضاء خانواده را برنامه ریزی نمایند و اوقات فراغت انها  را غنی کنند و به آموزش های مثل نقاشی - ورزش و ... برای آنها در نظر داشته باشند که بتوانند فضای مجازی را هدفمند و کنترل نمایند .
کودکان را تکریم کنند و با آنها گفتگو کنند و شخصیت آنها را باور کنند.
در نهایت یاد آور می شود که اولیاء محترم نگرانی ، وسواس و اضطراب های بی جهت در این مورد نداشته باشند که احساس کنند که یک خطر و تهدید است بلکه این  مساله بلوغ زودرس ( دبستان نوجوان ) را یک فرصت برای رشد ، شکوفایی ، خلاقیت ، آموزش و هدایت آنها بداند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدولایی
Iran, Islamic Republic of
بدتراز اینها که فرمودید ::::احیای پایه ششم بود که :::::یکسال دانش آموز دیرتر:::: فارغ از دیپلم میشود باضافه هزینه ها :::::وکمبود معلم وجا ومکان و افزایش تعداد دانش آموزان ::::: یکسال از عمر دانش آموز ومعلم به هدر میرود ::::::و۰۰۰۰۰۰حتی کتب پایه ششم ::::تکرار وتکرار. دروس قبل است
صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
فایل های مرتبط
1