تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۴۰۴۷۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای «خرید دارو» کمبود اعتبار دارد

۰
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای «خرید دارو» کمبود اعتبار دارد
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل روبه‌رو هستیم.
به گزارش کبنا، شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با آنکه تزریق واکسن از چند ماه پیش آغاز شده، در چند روز گذشته وارد پیک ششم شد و دو شهرستان کهگیلویه و چرام وارد وضعیت قرمز و رنگ زرد شهرستان گچساران نیز به وضعیت نارنجی تغییر پیدا کرده است.
 پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست امروز (شنبه یکم آبان ماه 1400) ستاد استانی کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون 432 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
 وی افزود: کل افراد بستری شده کرونایی تاکنون 27 هزار 159 مورد بوده که از این تعداد 26 هزار 986 بیمار ترخیص شده و در حال حاضر 209 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین استان بستری هستند.
 یزدان‌پناه تعداد بهبود یافتگان کرونایی در استان را 75 هزار 856 مورد عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا 975 بیمار جان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
 وی دلیل عمده شیوع دو برابری ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری را بی‌توجهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات و عادی انگاری عنوان کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روند بستری در شهرستان‌های مارگون، لنده و چرام صعودی است.
 یزدان‌پناه افزود: دو شهر چرام و کهگیلویه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده‌اند و شهرستان گچساران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.
 وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 98 هزار و 266 مورد از مجموع تست‌های انجام شده مثبت بوده‌اند، گفت: بیشترین موارد کرونایی نسبت به جمعیت در شهرستان لنده و کمترین آن در شهرستان دنا بوده‌است.
 یزدان‌پناه ابراز داشت: تعداد 340 هزار نمونه کرونایی در استان از ابتدا تاکنون انجام شده و و بیشترین موارد فوتی در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه ثبت شده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به روند تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 726 هزار دوز واکسن در استان به افراد بالای 12 تزریق شده‌است که 74 در نوبت اول و 44 درصد آن نیز در نوبت دوم تزریق شده است.
 وی به مشکلات موجود در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل مواجه هستیم.
 یزدان‌پناه در ادامه به استخدام نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گریزی زد و گفت: 36 درصد از نیروهای استخدام شده در پنج سال اخیر در دانشگاه از خانواده شهدا و ایثارگران بوده‌اند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در روزهای گذشته نسبت به قرمز شدن رنگ کرونا در استان تذکرات لازم داده شده اما در حال حاضر می‌بینیم کهگیلویه و چرام قرمز شده و وضعیت شهرستان گچساران نارنجی و شکننده است.
 سید علی احمدزاده بیان کرد: 16 شهر در کشور وضعیت قرمز کرونایی دارند که دو شهر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و لازم دقت لازم به ویژه در شهرستان‌های قرمز و نارنجی صورت بگیرد.
 وی یادآور شد: بویراحمد وضعیت ناپایداری دارد و با توجه به پایین بودن سن افراد فوت شده باید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند. 
احمدزاده خاطرنشان کرد: پیک ششم عملاً در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و از مردم خواهشمندیم که از برگزاری تجمعات و مراسم‌های عروسی و عزا خودداری کنند.
احمد زاده با اشاره به کند شدن روند تزریق واکسن کرونا در استان بیان کرد: تبلیغات منفی درباره تزریق واکسن کرونا باعث بی رغبتی مردم شده که انتظار داریم همه برای مشارکت در این موضوع مهم تلاش کنند.
عالی‌ترین مقام دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: وی با ابراز نگرانی از خودداری برخی از کادر پزشکی و درمانی در دریافت واکسن کرونا تصریح کرد: تمام کارکنان ملزم به تزریق واکسن هستند و همه مجموعه‌ها باید نسبت به این موضوع پیگیری و رسیدگی لازم را داشته باشند.
احمد زاده خاطرنشان کرد: 60 درصد از جمعیت کشور واکسینه شده‌اند و برای رسیدن به مرز ایده‌آل باید 80 درصد از جمعیت کشور واکسینه شوند.
وی افزود: یکی از دلایل عمده گسترش شیوع ویروس کرونا در استان عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری این ویروس در بین مردم است و برای مهار و کنترل کرونا نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

صبحانه‌ای با طعم روحانی در دولت رئیسی

ضرغامی گویا بنا بر ترک عادت صبحانه‌های سیاسی‌اش ندارد؛ حتی حالا که در مقام وزارت میراث ...
معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

معلم نان ندارد، آموزش رمق ندارد

پنج میلیون و 800هزار تومان؛ متوسط حقوق فرهنگیان در سال 99. دریافتی‌ای که به گفته رئیس ...
خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

خاتمی و کروبی پس از سال‌ها روی جلد آمدند

مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی پس از یازده سال در نشست‌های جداگانه سخنرانی کردند که بازتاب‌های ...
1