کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای «خرید دارو» کمبود اعتبار دارد

2 آبان 1400 ساعت 0:49

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل روبه‌رو هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل روبه‌رو هستیم.
به گزارش کبنا، شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با آنکه تزریق واکسن از چند ماه پیش آغاز شده، در چند روز گذشته وارد پیک ششم شد و دو شهرستان کهگیلویه و چرام وارد وضعیت قرمز و رنگ زرد شهرستان گچساران نیز به وضعیت نارنجی تغییر پیدا کرده است.
 پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست امروز (شنبه یکم آبان ماه 1400) ستاد استانی کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون 432 هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
 وی افزود: کل افراد بستری شده کرونایی تاکنون 27 هزار 159 مورد بوده که از این تعداد 26 هزار 986 بیمار ترخیص شده و در حال حاضر 209 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های معین استان بستری هستند.
 یزدان‌پناه تعداد بهبود یافتگان کرونایی در استان را 75 هزار 856 مورد عنوان کرد و گفت: از ابتدای شروع ویروس کرونا 975 بیمار جان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.
 وی دلیل عمده شیوع دو برابری ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری را بی‌توجهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حضور در تجمعات و عادی انگاری عنوان کرد.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: روند بستری در شهرستان‌های مارگون، لنده و چرام صعودی است.
 یزدان‌پناه افزود: دو شهر چرام و کهگیلویه وارد وضعیت قرمز کرونایی شده‌اند و شهرستان گچساران نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.
 وی با بیان اینکه تاکنون تعداد 98 هزار و 266 مورد از مجموع تست‌های انجام شده مثبت بوده‌اند، گفت: بیشترین موارد کرونایی نسبت به جمعیت در شهرستان لنده و کمترین آن در شهرستان دنا بوده‌است.
 یزدان‌پناه ابراز داشت: تعداد 340 هزار نمونه کرونایی در استان از ابتدا تاکنون انجام شده و و بیشترین موارد فوتی در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه ثبت شده است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به روند تزریق واکسن کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 726 هزار دوز واکسن در استان به افراد بالای 12 تزریق شده‌است که 74 در نوبت اول و 44 درصد آن نیز در نوبت دوم تزریق شده است.
 وی به مشکلات موجود در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: به دلیل کمبود اعتبارات در پرداخت کارانه و خرید دارو با مشکل مواجه هستیم.
 یزدان‌پناه در ادامه به استخدام نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گریزی زد و گفت: 36 درصد از نیروهای استخدام شده در پنج سال اخیر در دانشگاه از خانواده شهدا و ایثارگران بوده‌اند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در روزهای گذشته نسبت به قرمز شدن رنگ کرونا در استان تذکرات لازم داده شده اما در حال حاضر می‌بینیم کهگیلویه و چرام قرمز شده و وضعیت شهرستان گچساران نارنجی و شکننده است.
 سید علی احمدزاده بیان کرد: 16 شهر در کشور وضعیت قرمز کرونایی دارند که دو شهر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد و باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و لازم دقت لازم به ویژه در شهرستان‌های قرمز و نارنجی صورت بگیرد.
 وی یادآور شد: بویراحمد وضعیت ناپایداری دارد و با توجه به پایین بودن سن افراد فوت شده باید مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند. 
احمدزاده خاطرنشان کرد: پیک ششم عملاً در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و از مردم خواهشمندیم که از برگزاری تجمعات و مراسم‌های عروسی و عزا خودداری کنند.
احمد زاده با اشاره به کند شدن روند تزریق واکسن کرونا در استان بیان کرد: تبلیغات منفی درباره تزریق واکسن کرونا باعث بی رغبتی مردم شده که انتظار داریم همه برای مشارکت در این موضوع مهم تلاش کنند.
عالی‌ترین مقام دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: وی با ابراز نگرانی از خودداری برخی از کادر پزشکی و درمانی در دریافت واکسن کرونا تصریح کرد: تمام کارکنان ملزم به تزریق واکسن هستند و همه مجموعه‌ها باید نسبت به این موضوع پیگیری و رسیدگی لازم را داشته باشند.
احمد زاده خاطرنشان کرد: 60 درصد از جمعیت کشور واکسینه شده‌اند و برای رسیدن به مرز ایده‌آل باید 80 درصد از جمعیت کشور واکسینه شوند.
وی افزود: یکی از دلایل عمده گسترش شیوع ویروس کرونا در استان عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری این ویروس در بین مردم است و برای مهار و کنترل کرونا نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم.


کد مطلب: 440475

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/440475/دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-خرید-دارو-کمبود-اعتبار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1