تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۵۱
کد مطلب : ۴۳۸۶۰۹
کبنا بررسی کرد

جدیدترین گمانه زنی‌ها از استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد/ از تلاش‌ها برای گزینه بومی تا مطرح شدن رئیس ستاد رئیسی در استان فارس

۵۲
۴
جدیدترین گمانه زنی‌ها از استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد/ از تلاش‌ها برای گزینه بومی تا مطرح شدن رئیس ستاد رئیسی در استان فارس
کبنا ؛گمانه زنی و تحلیل و بررسی پیرامون استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد به اوج خود رسیده است و حالا با استقرار کمیته انتصابات دولت جدید  در تالار وزارت کشور در میدان فاطمی خیابان شهید گمنام  و معرفی محمدباقر خرمشاد به عنوان معاون سیاسی در روزهای آینده استانداران جدید معرفی و روانه اتاق‌های محل کار خود در استانداری‌های کشور خواهند شد.
در روزهای گذشته و همزمان با گمانه زنی‌ها در رابطه با استاندار آینده کهگیلویه و بویراحمد از جمله بحث‌های مطروحه بحث استاندار بومی و غیر بومی بود که هر کدام از این حالت موافقان و مخالفان خود را داشت. با این وجود نقدهای جدی بر گزینه بومی سبب شد تا در نهایت نماینده ولی فقیه به عنوان بالاترین مقام در ساختار سیاسی و فرهنگی استان در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج نسبت به آنچه وی آن را خود کم بینی نام گذاشت انتقاد نماید و این موضوع را نتیجه القا دشمنان در مورد "ما نمی‌توانیم" بداند.
قطع و یقین این اظهار نظر بی تأثیر در تصمیم دولت در تعیین استاندار آینده  نخواهد بود و قطعاً برای نماینده ولی فقیه ضرورتی احساس شده است که  بصورت رسمی در این مقوله ورود کرده است چنین ضرورتی ممکن است به مکاتبه رسمی با احمد وحیدی وزیر کشور و یا حتی دفتر رئیس جمهور نیز منتج شود. همین اظهار سبب شده است حالا گزینه‌های بومی بصورت جدی‌تر مطرح و مورد بحث قرار گیرند.
نمایندگان مجلس در همین زمینه از ابتدا فعال و در پی معرفی نیروهای نزدیک به خود بوده‌اند. تا کنون رسانه‌های مختلف بصورت واقعی و بعضاً با فضا سازی گزینه‌هایی را منتسب به نمایندگان برای چنین سمتی نام برده‌اند. از جمله گفته می‌شد صدرالله دولت از محدود نیروهای اصولگرا که دارای سابقه مدیریت ملی در معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی است که نام وی برای استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد
مطرح است. از ذوالفقار زمان به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های مورد حمایت موحد نام برده می‌شود. زمان سابقه مدیرکلی ستادی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فارس را در کارنامه خود دارد. زمان بعدها در یک مقطع کوتاه به همراه احمدزاده کرمانی در سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان معاون حضور داشت.
در مورد روشنفکر نیز شنیده‌ها حکایت از آن دارد که وی تاکنون چند گزینه معرفی کرده است که برخی رسانه‌ها نام محمدعلی جاوید، ایروان مسعودی اصل و اسدی را در این رابطه به میان آوردند. جاوید ا سابقه مدیرکلی در استانداری استان را دارد. وی شهردار یاسوج بوده است و در چهار سال گذشته شهردار بیرجند مرکز استانی بوده است که رئیس جمهور نماینده مردم آن استان در مجلس خبرگان رهبری است و همین موضوع این احتمال را بوجود آورده که جاوید از برخی ارتباطات برخوردار باشد. گفته می‌شود روشنفکر  یک تا دو گزینه دیگر نیز معرفی کرده است که البته این گزینه‌ها که نامشان در برخی محافل مطرح شده است کمی بعید می‌نماید.
امید روشنفکر و سایر نمایندگان شهرستانی برای تأیید نهایی استاندار مورد حمایتشان به لابی علی نیکزاد نائب رئیس مجلس خواهد بود. این گروه از نمایندگان به اتکا حضور و نفوذ آن زمان نیکزاد در ستاد رئیسی موفق شدند برای نیروهای خود حکم ریاست ستاد بگیرند اما در ادامه نیکزاد کمی از مناسبات دولت کنار گذاشته شد. در همین زمینه حتی شنیده شده است مهدی روشنفکر در پی معرفی مجدد اکبر نیکزاد استاندار زمان احمدی نژاد در استان و برادر علی نیکزاد بوده است البته این مورد و سایر موارد به جهت آن که اطلاع رسانی رسمی نبوده است و در این موارد نیز مرسوم نیست قطعی نمی‌باشد و در حد شنیده‌هاست.
سید ناصر حسینی پور در ابتدا از یدالله مرادی برای این سمت حمایت می‌کرد اما در ادامه مطرح شدن احمدزاده با یک رزومه بالا و ارتباط با برخی اعضای دولت فعلی سبب جدی‌تر شدن این گزینه شد. گزینه‌ای که هنوز هم محتمل است.
 با این وجود به نظر می‌رسد یک طرف این معادلات ستار هدایتخواه و حلقه نزدیک به وی است که در ستاد شورای ائتلاف و بخشی از آنها در شورای وحدت استان حضور داشتند. قطعاً در  حکم استاندار  آینده و مهم‌تر از آن تصمیم گیری‌های بعدی  نظر این حلقه مورد توجه قرار خواهد گرفت. در همین زمینه گزینه‌های معرفی شده از سوی هدایتخواه و شورای ائتلاف مرادعلی پیوند و خلیفه خلقی پور معرفی هستند. در مورد شورای وحدت نیز گفته می‌شود گزینه این شورا شیرعلی خرامین است که در محافل عمومی و رسانه‌ای استان این گزینه محل بحث و گفت و گو است.
در کنار این اسامی در طول هفته‌های اخیر و همچنان هم برخی اسامی دیگر در برخی محافل و یا صرفاً برخی رسانه‌ها به میان می‌آید. از جمله گفته می‌شود ابراهیم جعفری فرماندار دولت احمدی نژاد در شهرستان کهگیلویه برای مصاحبه به وزارت کشور رفته است. نادر منتظریان، قادر آشنا و ... دیگر نام‌هایی است که نامشان برای این موضوع شنیده می‌شود.
در این بین نام سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان گزینه محتمل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر نیز شنیده می‌شود.
در این میان تعدادی از جوانان به صورت خودجوش در حال فضا سازی و معرفی خود برای این سمت هستند که با توجه به اتفاقات فعلی و فشارهای موجود بعید است شانسی برای احراز این جایگاه مهم داشته باشند.
 اما جدی‌ترین گزینه غیر بومی که در روزهای اخیر نام وی مطرح شده است و گفته می‌شود برای انجام مصاحبه در وزارت کشور حاضر شده است یک گزینه استان فارسی به نام مجید فروردین است. وی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری ریاست ستاد رئیس جمهور در استان فارس را برعهده داشت. در برخی محافل از صولت مرتضوی و عیسی فرهادی نیز به عنوان گزینه‌های جدی نام برده می‌شود.
 به هر حال این روزها رفت و آمد به تالار وزارت کشور بسیار است و قطعاً هر کسی با کوچکترین ارتباطی خود را به کمیته انتصابات می‌رساند و فرم‌های مربوطه را پر و متناسب با رزومه، کارنامه، تحصیلات و معرفی کنندگان خود نمراتی را کسب می‌کند که در نهایت تصمیم گیرنده اصلی وحیدی وزیر کشور و یا کسانی از درون حلقه تصمیم گیرنده دولت خواهند بود و این تعداد بسیار گزینه ممکن است به همین که نامشان در بین گزینه‌ها و یا مصاحبه کنندگان باشد در این مقطع خوشحال و راضی باشند.
استاندار نهایی کهگیلویه و بویراحمد ممکن است یکی از نام‌های بالا باشد و شاید هم در نهایت یک گزینه بسیار غریب و جدید بومی و یا غیر بومی باشد اما هر چه باشد احتمالاً کار به پاییز نکشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دنیا
Iran, Islamic Republic of
به امید اینکه استاندار یکی از اصولگرایان و زحمت کشان عرصه سیاست انقلابی باشه نظیر دکتر خلقی پور
خواهشمندیم نگذارید استانداری به دست مهره های روشنفکر برسه...
Iran, Islamic Republic of
با احترام به تمامی اسامی نامبرده جاوید و زمان مسعودی با سابقه تر از بقیه هستند
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی تحلیلی کنید که به دل بنشیند. صولت مرتضوی گزینه جدی وزارت کشور و معاونت رییس جمهور بود چگونه او را برای استانداری ک ب محتمل میدانید
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
به جز اکبر نیکزاد بقیه دو زار هم نمی ارزن برا استانداری استان عقب افتاده محروم ما
والا تو استان ما
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
کسانی که سابقه کار در وزارت کشور را ندارند برای بخشداری هم مناسب نیستند چون تجربه کاری ندارند.
Iran, Islamic Republic of
یک نفر از این افراد نیست تنها شخصی که لیاقت این پست را دارد و میتواند و ثابت کرده و همگان بالاخص خانواده معظم و معزز شهدائ و جانبازان و ایثارگران هم نسبت به ان خاطره خوبی دارند دکتر اسدی است که هم قدرت تخصص هم اوردن اعتبار و منابع مالی خوب به استان را دارد و گزینه ای بومی بهتر از ایشان وجود ندارد
بویر احمدی
Romania
بله واقعا
جواد
Iran, Islamic Republic of
استاندار فقط دکتر خرامین وسلام
سادات
Iran, Islamic Republic of
اکر خدایی فکر کنیم دربین این افرد دکتر خرامین بهترین گزینه است برای استانداری
آگاه
Iran, Islamic Republic of
گزینه بودن آقای دکتر مسعودی اصل هیچ ارتباطی با آقای دکتر روشنفکر ندارد.
گزینه های آقای روشنفکر کسان دیگری هستند و تاکنون در هیچ جلسه ای یا جایی از دکتر مسعودی حمایتی نکرده اند.
همه می دانند دکتر مسعودی و دکتر هدایت خواه به هم نزدیک تر هستند.
آقای دکتر مسعودی جزو گزینه های مطرح شده از طرف خود دولت هستند که البته دو تن از نمایندگان هم نظر بسیار مثبتی روی ایشان دارند.
البته همه هم می دانند که در هیچ حالتی دکتر هدایت خواه و دکتر مسعودی چنین جایگاه و مسیولیتی را نخواهند پذیرفت.
یزدانی
Iran, Islamic Republic of
ایروان مسعودی اصل اگر چنین جایگاهی را بپذیرد اشتباه می کند. ایشون جزو گزینه های اصلی تصدی وزارت رفاه و بهداشت بودند و معاون وزیر بشوند بهتر از استانداری استان خودمون هست. اگر استان دیگری باشد باز یک حرفی.
مرد آگاه
Iran, Islamic Republic of
عـــــجب بلبشویی....
استان
Iran, Islamic Republic of
امثال هدایت خواه نباشد که استان بی هدایت شود هر کس دیگرب باشد مشکلی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
یک استاندار موفق کسی است که ارتباط نزدیکی با هیات دولت و مراکز قدرت دارد و از این نفوذ برای چانه زنی در بالا برای دریافت اعتبارات عمرانی بیشتر برای استان استفاده می کند که الحمدالله دکتر مسعودی اصل از جایگاه ویژای در بین هیات دولت برخوردار است .داشتن تجربه فعالیت سیاسی،اجتماعی و مدیریتی یکی از ویژگی هایی است که موفقیت یک مدیر استانی نقش کلیدی و سازنده دارد.
سوابق مدیریتی دکتر مسعودی اصل:بازرس کل وزارت بهداشت،معاون حقوقی تامین اجتماعی کل کشور،قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس،معاون دانشجویی دانشگاه آزاد کل کشور
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهره نخبه و جوان و پای کار و تحصیل کرده و مدبر همچون دکتر مسعودی اصل بهترین گزینه برای استانداری
Iran, Islamic Republic of
اخ از بخت استان اینها همه بی سواد هستند به جز دکتر خرامین که یک روان شناس هستند .
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
کبنا جان تو را به خدا بگذارید یک فرد با تجربه که سوابق استاندار داشته باشد در این منصب قرار گیرد اینجا محل آزمون و خطا نیست که افرادی که هیچ سابقه سیاسی و حتی فرماندار هم نبودند بیایند و یکشبه بشوند استاندار.
مهران
Iran, Islamic Republic of
قطعا دکتر خرامین بهترین گزینه هستند
Iran, Islamic Republic of
قادر آشنا با هماهنگی سید محمد موحد و محسن رضایی استاندار خواهد شد
نیک پور
Iran, Islamic Republic of
با سلام
کسی که بتواند استان کهگیلویه و بویر احمد را از بن بست نجات دهد کسی نیست جز دکتر ایروان مسعودی چون سالها در مرکز در پست های مهم کشوری فعالیت نموده است و با ساز و کار مدیریت و ارتباط موثر با سران کشور آشنایی دارد
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه دکتر مسعودی می باشد
بهمئی سرافراز
Iran, Islamic Republic of
نظر ما سردار حمید خرمدل اصلح و به روز است و بعد از ایشان دکتر قدرت اله خوب نژاد می باشد که از ایشان هم دعوت شده است.
Iran, Islamic Republic of
همون غیر بومی باشد بهتر می تواند ادارات استان را کنترل کند و احتمال پارتی بازی و بی عدالتی و رانت کمتر می شود.
س. محمدی
Iran, Islamic Republic of
آقای مسعودی اصل حیفه با این همه تجارب و سوابق بیاد در استان. استان جای سوختن هست و با این همه درخواست ها و انتظارات نامتعارف و خود زنی ها نابود می شود
دانش
Iran, Islamic Republic of
دکتر مسعودی فردی انقلابی باتجربه کاردان و انقلابی هماهنگ با سیاست های ریس جمهور چهره ملی و آشنا به مشکلات استان و حتی کشور
امید
Iran, Islamic Republic of
دوران هدایتخواه تمام شده
رسول
Iran, Islamic Republic of
به امید خدا همایت آقای دکتر روشنفکر آقای دکتر خرامین استاندار است
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین دکتر خرامین دکتر خرامین استاندار استان کهگیلویه وبویراحمد است انشالا
وحدت
Iran, Islamic Republic of
انقلابی باسواد انسان دوست داشتنی هم زبان مردم فقط دکتر خرامین می تواتند استاندار این استان شود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
دکتر خرامین و سردار خرم دل از بهترین ها هستند .
بویر احمد واحد
Iran, Islamic Republic of
بویر احمد امروز نیاز به یک فرد کاریزما و کاربلد دارد کسی که بتواند در تهران رایزنی کند کسی که سرد و گرم کشیده سیاست باشد و طمع فقر را چشیده باشد و خودش پله های ترقی را طی کرده باشد نه به واسطه زرو زور به منصب رسیده باشد
تنها کسی که این خصایص را دارد و می تواند در بویر احمد تحول بوجود بیاورد دکتر مسعودی است
کارشناس بیمه
Iran, Islamic Republic of
باز تبلیغات کار گروه شروع شد
آخه رشته پرستاری کجا و استانداری کجا
اگر فردی تقوا داشته باشد باید در حوزه خودش فعالیت کند نه به واسطه سفارش و باند بازی دنبال گرفتن مسولیت باشه مهمترین تخصص/ بکارگیری قوم و خویشان خود در تامین اجتماعی و بیمه اتیه سازان حافظ هست چنین فردی کجا انقلابی است که حق دیگران را ضایع نموده و سو استفاده مینماید به خدا شرط انقلابی بودن و مسلمان بودن این نیست روز حساب و کتاب در آخرت چکار خواهیم کرد این همه تلاش برای پست؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
فقط حاج یدالله مرادی
Iran, Islamic Republic of
والا من نمیدانم
آخه هدایتخواه چکاره است؟
United States
اگر چشمتو باز کنی میبینی هدایت خواه همه کاره است.معلومه دل پری از ایشون داری که هنوز هم داری میسوزی
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه دیگه تمام شد کسی بش فکرنکند هیچ جا به رسمیت شناخته نمیشود فقط دکترمسعودی چهره ملی مردمی طعم سختی روزگارزندگی راچشیده
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
مهندس عاملی مقدم هم شانس بالایی داره
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخ
ریس شورای دیل
Iran, Islamic Republic of
اقای بهزادی بیشتر از 90درصد از این افراد برای اقای ریسی کار کرد و از نظر اجرای بهترین گزینه برای فرماندار ومعاون عمرانی استاندار الحق که چرا ازای ن مردان بسیجی وکاربلد باید استفاده کنند کسی که پنج دوره ریاست شورای اسلامی وهمیشه در هر دولتی به عنوان شورای نمونه میباشد خداوند به ایشان توفیق دهد وسلامتی دهد که واقعا ایشان در روستای بزرگ دیل کار کرده که جای سپاسگذاری از ایشان داریم
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
محمدعلی جاوید بهترین گزینه برای استاندار شدن هست.
شورایی
Iran, Islamic Republic of
باز بساط تغییر مدیران باز شد و عده ای دندان تیز کرده اند، کیه که دلش به حال مردم بسوزه
حسین
Iran, Islamic Republic of
جناب برادر بزرگوار بفرمایید اقای روشنفکر چکاره است ایشون تا دقیقه 90 طرفدار سردار سعید محمد بودوشب های اخر هم به کلیه ی هم طیف هاش ابلاغ کرد به محسن رضایی رای بدین و ایشون جز نمایندگان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نبوده و نیستند پس لطفا کنار بکشیید .......
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا . با سلام و احترام خدمت سروران بزرگوار بین گزینه های اعلامی با توجه به اینکه حقیر از کارمندان استانداری و بچه گچساران می باشم آقای صدراله دولت زمانی که در استانداری معاونت برنامه ریزی بودند انصافا توانمند ومدیر بودند و بدون هیچگونه تبعیض به هم استانیها کار می کردند و سوال که کردم ایشون قدرت رایزنی با مدیران در سطح ملی دارند چون سابقه کار در وزارت جهاد کشاورزی ،وزارت صمت ،شهرداری تهران و.....دارند ایشان از ضریب هوشی بالائی برخوردارند
Iran, Islamic Republic of
سردار محمد اسدی، رکورد دار خدمات به ایثارگران و جوانان بیکار
دنا
Iran, Islamic Republic of
توانمند .مدیر انقلابی و علمی بی حاشیه و با هوش و پاکدست فقط دکتر خرامین.
hamid
Iran, Islamic Republic of
یعنی تعداد گزینه ها از تعداد کاندیدهای شورای شهر بیشتر هست.
معملوم نیست در این استان چه خبر هست
نه نمایندگان مجلس با هم همفکر هستن نه احزاب نه افراد تاثیرگذار
با این روند هرکسی هم استاندار بشه قطعا کار سختی داره و شاید نتونه کاری از پیش ببره..............
دهدشت بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
موحد استاندار را تعیین میکند...حالا دولت یا زمان یا هر کس دیگه....تعیین کننده موحد هستش و لا غیر ،،، البته روشنفکر مجبوره ازش اطاعت کنه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
یکی از گزینه های جدید استانداری کهگیلویه و بویراحمد دکتر کرامت نرگس نژاد هستند. ایشون از معاون عمرانی استانداری کرمانشاه/ مدیرکل ساخت و توسعه تاسیسات و ساختمان های دولتی وزارت راه و شهرسازی / مدیرعامل عمران و مسکن سازمان اقتصادی کوثر / مدیرکل مسکن و شهرسازی استانهای گیلان / لرستان / کهگیلویه و بویراحمد از سوابق ایشان می باشد.
Iran, Islamic Republic of
یکی از این افراد خودش در حمایت از خودش کامنت های مکرر میگذاره
کاربلد کاریزما
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
وقتی عزت نفس نباشه این جوری میشه دیگه
ولی دود بالا میره همینه دیگه
سارا
Iran, Islamic Republic of
روانشناس چیه.فقط حاجی زمان.مومن.پاک .مردم دار
حسین
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه که بویراحمد رو به فنا داده حالا بیاد استاندار هم بشه... قحط الرجال که نیست.
حسین
Iran, Islamic Republic of

مرادعلی پیوند، هدایتخواه، منتظریان، خلقی پور

اگر قراره این جماعت استاندار بشن که فاتحه استان و بوبراحمد رو باید خوند همینطور فاتحه دکتر روشنفکر رو...
آقای روشنفکر کوپن خودتو برای انحصار طلب هزینه نکن. هدایتخواه مهره سوخته و مورد تنفر مردم بویراحمد هست خودتو خراب این فرد نکن..
... خخخخخ آخه بچه جان این قبا به تن تو و اون اسفندیاری و هدایتخواه و منتظریان خیلی خیلی گشاده...
چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

چین بزرگترین برنده سیاست آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

«نخبگان سیاسی آمریکا به جای اینکه در اتومبیل تاریخ روی صندلی راننده بنشینند، با گذشت ...
گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

گلوله‌ها در پنجشير خون گريستند

شهادت فهيم دشتي با واكنش‌هاي بسياري ميان كاربران افغان و ايراني روبه‌رو شد. فهيم دشتي ...
مبارزه با تورم، با دستان خالي

مبارزه با تورم، با دستان خالي

از آنجايي که تورم توليدکننده در فصل بهار سال جاري به بالاترين طي 5 سال اخير رسيده، مي‌توان ...
1