تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۲۴
کد مطلب : ۴۳۷۵۹۶
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

استاد دانشگاه یاسوج: ساخت و ساز کنونی در شهر سی‌سخت کاملا مخالف ضوابط آئین‌نامه می‌باشد / ساختمان‌ها توان مقابله با زلزله متوسط را هم ندارند / با مسئولان مکاتبات لازم انجام شده و در جریان هستند

۷۴
۱۰
استاد دانشگاه یاسوج: ساخت و ساز کنونی در شهر سی‌سخت کاملا مخالف ضوابط آئین‌نامه می‌باشد / ساختمان‌ها توان مقابله با زلزله متوسط را هم ندارند / با مسئولان مکاتبات لازم انجام شده و در جریان هستند
کبنا ؛«مسئولین و جامعه‌ی دانشگاهی در رشته‌ی مهندسی عمران باید جوابگوی کیفیت ساخت و ساز ساختمان‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد باشند. متاسفانه از یک طرف، فضای کاری برای اکثر مهندسین شایسته از بین رفته است و مهندسین شایسته کنار گذاشته شده‌اند، مسئولین باید فضای کاری برای این مهندسین را فراهم کنند. از طرف دیگر باید جامعه‌ی دانشگاهی تغییرات لازم در نحوه‌ی تدریس را انجام دهند تا مهندسین با توان علمی مناسب فارغ التحصیل شوند.»  محمد غلامی دکترای مهندسی عمران (سازه) و عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج است، او در گفت‌وگو با کبنا نیوز به نحوه ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد انتقاداتی وارد کرده که در ادامه می‌خوانید.
کبنا نیوز: در 29 بهمن 1399 زلزله‌ای با قدرت 5.6 ریشتر شهر سی‌سخت را لرزاند. با توجه به قدرت متوسط این زلزله، چرا ساختمان‌های زیادی در این شهر تخریب شدند؟
دلیل آسیب‌های ایجاد شده در ساختمان‌های شهر سی‌سخت در اثر زلزله‌ی متوسط این بوده است که جزئیات اجرایی دیوارها در ساختمان اسکلتی کاملاً اشتباه بود. در تاریخ 5 /9 /99 در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی این موضوع که ساختمان‌های ساخته شده در استان کهگیلویه و بویراحمد حتی توان مقابله با زلزله‌های متوسط را ندارند را به اطلاع مردم رسانده بودم و از مسئولین نظام مهندسی درخواست کردم که در طراحی ساختمان‌ها تغییراتی ایجاد کنند، اما متأسفانه اقدام مؤثری انجام نشده است.
 کبنا نیوز: آیا ساخت و ساز کنونی در شهر سی‌سخت اصولی و فنی می‌باشد و آیا این ساختمان‌ها می توانند در برابر زلزله‌های شدید مقاومت کنند؟
ساختمان‌هایی که در حال حاضر در شهر سی‌سخت ساخته می‌شوند، بسیار ضعیف و کاملاً خلاف ضوابط آیین نامه‌ای هستند. اکثر این ساختمان‌ها حتی نمی‌توانند در برابر زلزله‌های متوسط هم مقاومت کنند.



کبنا نیوز: آیا معاونت عمرانی استانداری و سایر مسئولین از نحوه‌ی اجرای خیلی ضعیف ساختمان‌ها در شهر سی‌سخت اطلاع دارند؟
بله مکاتبات لازم در این مورد با مسئولین مرتبط از طریق دانشگاه انجام شده است و ضعف فنی در طراحی ساختمان‌های اسکلتی در شهر سی‌سخت به اطلاع آن‌ها رسانده شده است اما متاسفانه تا کنون اقدامی انجام نداده‌اند. البته بی انصافی است که تلاش مسئولین برای جذب اعتبار لازم برای ساخت و ساز سی‌سخت نادیده گرفته شود.
کبنا نیوز: پیشنهاد شما برای حل مشکلات فنی ساخت و ساز شهر سی‌سخت چیست؟
باید هرچه سریع‌تر معاونت عمرانی دستور توقف ساخت و ساز در شهر سی‌سخت را صادر کند و تیمی متشکل از مهندسین باتجربه و اساتید دانشگاه موضوع ساخت و ساز در شهر سی‌سخت را بررسی نمایند و راه حل اصلاحی ارائه نمایند.
 کبنا نیوز: آیا کیفیت فنی ساختمان‌های شهر یاسوج مناسب است؟ همچنان که می‌دانید در آبان ماه 1396 در سر پل ذهاب زلزله‌ای با عمق 7.3 ریشتر، بیش از 600 نفر تلفات جانی داشت و حدود سه هزار ساختمان در آن تخریب شد. در صورت وقوع چنین زلزله‌ای در شهر یاسوج چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
با وقوع چنین زلزله‌ای، در اکثر ساختمان‌های موجود در شهر، دیوارها فرو خواهند ریخت. با این شرایط مشخص است که چه فاجعه‌ای در شهر هم از لحاظ جانی و هم از نظر ضرر و زیان مالی رخ خواهد داد.
کبنا نیوز: تکلیف مردم چیست و اگر مردم ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله بخواهند باید چکار کنند؟
مسئولین و جامعه‌ی دانشگاهی در رشته‌ی مهندسی عمران باید جوابگوی این سؤال باشند.
متاسفانه از یک طرف، فضای کاری برای اکثر مهندسین شایسته از بین رفته است و مهندسین شایسته کنار گذاشته شده‌اند، مسئولین باید فضای کاری برای این مهندسین را فراهم کنند. از طرف دیگر باید جامعه‌ی دانشگاهی تغییرات لازم در نحوه‌ی تدریس را انجام دهند تا مهندسین با توان علمی مناسب فارغ التحصیل شوند.
کبنا نیوز: اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید.
هر چه سریعتر معاونت عمرانی دستور توقف ساخت و ساز در شهر سی‌سخت را صادر نماید و تیمی متشکل از کارشناسان خبره برای بررسی ضعف‌های موجود در طراحی و نظارت ساختمان‌های در حال احداث در شهر سی‌سخت تشکیل شود.

تصاویر پیوستی:





نام شما

آدرس ايميل شما

دنا
Iran, Islamic Republic of
نظام مهندسی ساختمان استان که لیسانس دانشگاه عمران از دانشگاه آزاد ارشد و دکتری اقتصاد کشاورزی می گفت که ساختمانهای استان حد اکثر استاندارد لازم را دارند.
سجاد دستفال
Iran, Islamic Republic of
سلام دکتر غلامی عزیز :مهندسان بنیاد مسکن در پروژه دهدشت
هم ضوابط آیین نامه را رعایت نکردند
لطفا سر به پروژه مسکن ملی دهدشت بزنید
ناظرای بنیاد مسکن اکثرا فاقد پروانه اشتغال هستند
وبه نظر کسی هم گوش نمی دهند
نباید پروژه دست بنیاد مسکن می افتاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسولان ما بدلیل سنتی بودنشون مقاومت میکنن در مقابل اصلاحات ساختاری جدید. و استان ما بی کفایت ترین مسولان را در بین تمام استانها دارد .
نظام مهندسی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز به جای اینکه تلاش و زحمت بقیه را زیر سوال ببری کارهای خودت را درست انجام بده.
تعجب می کنم از این نوع صحبت به خدا
Iran, Islamic Republic of
ما افراد کارآمدی داریم توی استان. کار باید به متخصص واگذار بشه نه به کسی ک صرفا مدرک گرفته و بروز نیست.
Iran, Islamic Republic of
مردم چه گناهی کرده اند؟ بانکها بزور وام زلزله رو در چند قسط پرداخت میکنن، سیمان هم سه برابر شده ،باغها و زمینهاشون رو مفت فروختن تا بتونن خونه بسازن الان میگن اصول مهندسی رعایت نشده! مردم سی سخت تو کانکس شرایط سختی دارن.
....
Iran, Islamic Republic of
با این وام که بیشتر شبیه صدقه میمونه از این محکمتر هم میشه ساخت به نظرتون اونیکه توانایی مالی داره میدونه چطور بسازه .تو این زلزله بیشنر ساختمونایی که اسیب دیدن از آجر بلوکی استفاده کرده بودن .من نمیدونم چرا تواین سازه ها دوباره نظام مهندسی اجازه داده از این مصالح استفاده بشه.؟؟؟؟؟؟؟
....
Iran, Islamic Republic of
با این وام انتظار بیشتر از این هم نباید داشت .تازه همین رو هم با کلی دوندگی وبدبختی ذره ذره میدن .اونی که توانایی مالی داره خودش میدونی چطور باید سر پناه بسازه .یه سوال از نظام مهندسی دارم .تو این زلزله اکثر ساختمونهایی که با آجر بلوکی ساخته شده بودن خسارت دیدن .چرا دوباره اجازه دادین تو این سازه های فلزی از این نوع مصالح استفاده بشه اون هم اینطور غیره اصولی .
f.h
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای بسی تامل دارد، وقتی یکی از خوشنام ترین و باسوادترین اساتید حوزه مهندسی این واقعیت ها را بیان میکند ولی مسئولین توجه نمیکنند.
بارها دیده شده که مسئولین فقط توجیه کردند و واقعیت ها را پنهان کردند
دنا
Iran, Islamic Republic of
بابا بااین شندرغازوام ساخت مردم مجبورندهمینجوری بسازند...شمابیاییدوامهاراافزایش بدهیدکارخوب هم بخواهید...خداوخرماباهم نمیشه...
الناز
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامی بسیار استاد خوبی هستن، همیشه مطالبی رو، در درس دادنشون عنوان میکنن که خیلی کاربردی هست و وقتی فارغ التحصیل میشی کاملا متوجه میشی که ایشون چه قدر مطالب ارزشمندی بهت یاد دادن.
حمید
Iran, Islamic Republic of
ما فقد بلدیم ایراد بگیریم و چوب لای چرخ کارها بذاریم
Iran, Islamic Republic of
جان مردم استانمون در خطره...
Iran, Islamic Republic of
چوب لای چرخت نزارن تا هر چیزی رو به خورد مردم بدی؟؟
علی
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامی بهترین استاد دانشگاه یاسوج هستن، درس دادنشون خیلی با بقیه ی اساتید متفاوته، چیزایی رو درس میدن که واقعا به درد میخوره و کاربرد داره، برخلاف بقیه ی اساتید که فقط مطالب تئوری رو درس میدن ایشون سعی میکنن مطالبی که به درد مهندس شدن میخوره رو تدریس کنن.
فاطمه حسنی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلامی استاد برجسته و توانمند دانشگاه یاسوج.کاملا تدریسشون اجرایی بوده و بایست ازچ اساتید توانمنظ
کارمند
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلامی استاد برجسته و توانمند دانشگاه یاسوج بایست از نظرات این استاد برجسته استفاده کرد
پردیس باقری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلامی استاد جوان و توانمند دانشگاه یاسوج.بایست از نظرات چنین اساتید توانمندی در پیشبرد هر چه بهتر شهرسازی استان استفاده کرد
پارسا
Romania
موفق باشید .باید از چنین اشخاصی استفاده کرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جامعه دانشگاهی و مهندسی و شهروند این شهر و استان باید قدر امثال دکتر غلامی رو بدونن که واقعیت رو بیان میکنند و مردم رو آگاه میکنن.
از سایت کبنا هم جهت این روشنگری متشکریم
علی
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت خوانندگان عزیز وسپاس فراوان از این استاد عزیز
اینجانب ازاهالی سی سخت می باشم متاسفانه نقطه نظرات ومواردی که توسط ایشان ذکر گردیده کاملا صحیح وغیرقابل انکار می باشدامیدواریم مسئولین مربوطه اقدامات لازم را انجام دهندو علاوه بر مسئولین مردم ما (شهر سی سخت ) یکبار دیگر زمان وقوع زلزله را بیاد اورند و خود پیش قدم در رعایت قوانین و مقررات گردند
eng
Iran, Islamic Republic of
سلام . مردم ما بی خبر از همه جا فکر میکنن دارن برا خودشون سرپناه درست میکنن. غافل از اینکه دارن تابوت خودشون را میسازند . خدا پدرو مادرت رو رحمت کنه. لا اقل یکی نگفت ما خوبیم همه چی ارومه . یعنی الان باورم شده / سازمان نظام مهندسی هم تو خونه خودش شب راحت نمیخوابه میترسه زلزله بیاد
میثم صالحی
Iran, Islamic Republic of
با عرض خسته نباشید خدمت دکتر عزیز،
کاش از نظرات ارزشمند این دکتر توانمند قبل از وقوع مشکلات بزرگتر استفاده شود.
با وجود همچین اساتید باسواد و کاربلدی چاره کار را قبل از وقوع حادثه برای مردم حادثه دیده شهرم بیابید.
درج
Iran, Islamic Republic of
عرض سلام. با توجه به عکس های پیوستی اولا عرض کنم که روش نبشه کشی کنار تیر و ستون ها کاملا منسوخ شده و مطابق آخرین اصلاحیه پیوست ششم ۲۸۰۰ نیست. همون نبشه کشی کنار ستون مطابق گذشته باز درست اجرا نشده.۱- فیبر باید بین نبشی و دیوار قرار بگیره نه بین دیوار و نبشی.۲- نبشی های مایل همانند مهاربندی عمل کرده و در زلزله های ضعیف بخاطر لاغری بیش از حد قطعا کمانش کرده و به تخریب سریع تر دیوارها کمک خواهد کرد.۳- بعضی از این نبشی ها با میل‌گردهای افقی به هم وصل شدند که باز این میلگردها باعث خراب شدن دیوارها تحت زلزله های خفیف میشه. ۴- در محل تیرهای پیوند از سخت کننده مناسب استفاده نشده و ضوابط مبحث دهم رعایت نشده است.
مهرداد درج - ارشد مهندسی عمران
علیبازی
United Kingdom
مطابق با نظر کارشناس برنامه، متاسفانه عدم حضور اساتید خبره و مهندسین مجرب در صنایع مختلف بخصوص در صنعت ساختمان و ساختمان‌سازی مطمئنا در آینده نه چندان دور سبب بروز مشکلات فراوانی خواهد شد. تجربه زلزله سر پل‌ذهاب و رخداد زلزله‌ای با بزرگی ۷.۲ نشان داد رویکرد سنتی ساخت و ساز، و استفاده نکردن از فضای آکادمیک و به‌روز صرفا سبب ضررهای جانی و مالی وحشتناکی خواهد. لذا بهتر است که هرچه سریعتر اساتید دانشگاهی و مهندسین وارد میدان شده و مانع از فجایعی همچون سرپل‌ذهاب و بم بشوند.
براتی
Iran, Islamic Republic of
طبق این تصاویر پیوست، ۱- این میلگردهای جوش داده شده به وال پست ها همون میلگردهای بستره؟ میلگرد بستر که باید بصورت شبکه خرپایی باشه. اگه هدفش میلگرد بستر بوده خیلی خیلی مسخرس.
۲- نبشی های کنار ستون نباید بصورت سراسری باشد
Iran, Islamic Republic of
اره هدفش میلگرد بستر بوده ولی تا به حال میلگرد بستر به چشم ندیدن که داخل رج های دیوار به صورت شبکه خرپایی اجرا میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا به وجود چنین مسئول و مهندسانی که در طرح اجرای ساختمون ها از ضوابط مربوطه به درستی استفاده نمیبرن و فقط میخواهن که یکاری کرده باشن واقعا تاسف میخوریم.

کاش مهندسان لایق و مدیران کارامدی این پروژه هارو به دست بگیرن که به خوبی هرچه تمام تر به پایان برسونن،هرچند نمیزارن لایق ها به مسند برسن متاسفانه😔
کمال الدین جهانبازی
Iran, Islamic Republic of
سلام و عرض ادب
بسیار سپاسگزارم از توضحیات فنی جناب آقای دکتر غلامی در خصوص اینکه دیوارها اشتباه اجرا شده اند و ضوابط پیوست ششم استاندارد 2800 رعایت نشده است.
همچنین با تشکر از مدیر مسؤل محترم کبنا نیوز جهت اطلاع رسانی
یک مهندس
Iran, Islamic Republic of
اگر دین ندارید ، آزاده باشید .
سرمایه های مردم و مملکت را با هزاران تبلیغات، هزینه بی فکری خود میکنند و با تمام وجود کمر به دفن هم شهریان خود ، زیر آوار بی تفاوتی بسته اند .
عارف
Iran, Islamic Republic of
سلام
ایشون نظریه های غیر اصولی در استانن . این حرف ها برخلاف نظرات جامعه مهندسی هست . و هیچ اساسی در حرفاش وجود نداره .
Canada
متاسفم بجای شهامت داشته باشی از این چهره علمی استان بابت روشنگری و نقد دلسوزانه او تمجید کنی میگی غیر اصولی عزیز اغلب کارهای مدیران ما تو این مملکت فقط ماست مالی وسلام
یک مهندس
Iran, Islamic Republic of
مدعیان صیانت از بیت المال و جان مردم ،
تخصص و اندیشه مربوطه را ندارند .
از تمام جوانب سعی در از بین بردن امکانات و اعتماد ملت دارند .
مردم میبینند
مردم میفهمند
مرضیه بی‌نیاز
Iran, Islamic Republic of
به دستور معاونت عمرانی تیمی متشکل از کارشناسان خبره برای بررسی ضعف‌های موجود در طراحی و نظارت ساختمان‌های در حال احداث در شهر سی‌سخت تشکیل شود.
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
سلام تشکر میکنم از استاد عزیز ولی چرا این همه زمان سکوت،هزینه ها صورت گرفته واسکلت رکن
اصلی ساختمانها بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تا سقف رساندن .نوش دارو بعد از مرگ سهراب مردم زلزله دلشان خوش بود تحت نظارت نظام مهندسی وناطرین بنیاد مسکن دارن یه کار اساسی وبنیادی انجام میدن علیرغم علمی بودن نظرات شما تمام زحمات مردم زلزله زده یه مرتبه باد هوا رفت این نظریه شما از زلزله ۲۹ بهمن بیشتر به مردم سی سخت اسیب جسمی و روحی و اقتصادی وارد کرد مردم دلشان خوش بود که دارن یه کار اساسی انجام میدهم یه مرتبه هم چیز به هم ریخت مردم در شوک ومات بسر میبرند قدرت اقتصادی جهت اصلاح وفق نظرات واشکالت وارده دیگر وجود ندارد وقدرت حرکت به جلو هم از شان گرفته شد اجر به دست خشکشان زده ایا دارن تابوت مرگ خانواده را آماده میکنند اقای دکتر فاصله سی سخت تا یاسوج ۳۵ کیلومتر و۴۵ دقیقه راه است چرا دقیقه ۹۰ اسکلت سازی از خواب بیدار شدید گذاشتید مردم هزینه کنند بعد افاضه علمی فرمودید خواستید بگوئید منم وجود دارم چرا وجود داشتنت را خیلی زودتر اعلام نکردی ترس و واهمه ای دربین مردم درست کرده اید حرکت به جلو از مردم سلب شده مسامحه و سهل انگاری شما و جامعه دانشگاهی با نظریات بعد از مرگ سهراب بخشودگی نیست کار شما مثل کارشناس راهنمایی میماند که بعد از تصادف و داغون شدن وسیله نقلیه به محل حادثه می روند گذاشتید تا مردم ساختند هزینه کردند بلد بودید نیامدید و سکوت کردید مهندسین نظارت هم شاگردان شما بودن چرا چیزی یادشان ندادید و.....
Iran, Islamic Republic of
تند نرو. دانشگاه چندین بار نظراتش رو به صورت رسمی به مسئولین اعلام نموده. جنابعالی ه خودت زحمت بده یه سر برو اتاق دکتر غلامی و ازشون بپرسید چه کردید تا الان . ذر ضمن من متن رو خوندم حواب سواالت توشه . گفته مکاتبه کردیم توجه نکردن. حالا ایشون اومده دیده فایده نداره و کبنا باهاش مصاحبه کرده بگه نه گل و بلبله؟؟
Iran, Islamic Republic of
در جواب به آقای شاهرخ. تا انجام ندادن مگه میشه نقص کارشون رو گرفت. وقتی توی این شهر نظام مهندسی حرفت رو نمیشنوه . وقتی رئیس نظام مهندسی .خب چکار کنه. باید منتظر بمونه تا بسازن و ایراداتشون رو بگه. چرا روز اول خودشون نرفتن سراغ مهندس کار بلد. ؟؟
پاکباز
Iran, Islamic Republic of
شما اگر شبکه دنا رو نگاه کرده بودین حتما مصاحبه های ایشون رو میدیدن.بیش از سه بار از تاریخ روز زلزله تا به الان فقط در شبکه دنا در این مورد صحبت کردن.حتی قبل از زلزله هم دوبار مصاحبه داشتن و دقیقا همین صحبت ها رو عنوان کردن.شما هم بهتره یک‌طرفه به قاضی نرید ،ایراد کار رو جای دیگه پیدا کنید .ایشان نیاز به ، بقول شما ابراز وجود ندارن .
فاصله شما تا کنترل تلویزیون کوتاه تر از فاصله یاسوج به سی سخته.
زلزله زده بي خانمان ًبي پناه زاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب دكتر غلامي
هر جايي كه سخن حق باشد ،موريانه هاي همه چيز خوار حق ،حق را كتمان و با تشكيل كلني هاي به حان مردم مي افتند .
بودجه تصويبي كانون زلزله را پخش و پلا كردند .
سياسيون سياه بازي ها كردند و تخته سياه خود را پر از تام و راي براي چهار سال ديگر كردند .
دستمريزاد
بنياد هاي دولتي با واسطه بازي تمامي بودجه
كجاي دنيا ديده ايد كه يك زلزله زده التماس كنان بدنبال مصالح و بتن و ميلگرد باشد .
مسابقه. خانه سازي و تعيين شروط براي اعطاي تسهيلات بلاعوض همچنان در صدر سبد تشويقي بنياد قرار دارد .
جناب آقاي دكتر غلامي
درود بر جنابعالي كه حق را گفتيد اما اين زا بدانيد
خلابق هر چه لايق
سارا شفیعی
Iran, Islamic Republic of
سلام براستاد غلامی گرامی
هر دانشجویی که شاگرد شما بوده ،چشم بسته حرفای شما رو قبول دارد .با وجود این مستندات و عکس ها که خود گویای همه چیز است ما هم خواستار نظارت بیشتر هستیم.
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
این بنده خداها دارن پول میدن قبر میسازن واسه خودشون.امان امان امان...
کو رسیدگی...؟؟؟؟؟
ارمین
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامی از اساتید برجسته دانشگاه یاسوج و افتخار استان.درود بر شرفت
مهندس سیاوشی
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر غلامی که یکی از سرمایه های استان هستن که خالصانه اومده به شهر و استان خودش خدمت بکنه و امیدوارم مسولان از توانمدیهای ایشان استفاده بکنند تا شاهد کوچ این نوابغ علمی به استانهای دیگر نباشیم . مسولان استان بسیار در بحث مدیریت و در بحث علمی ضعیف هستند و متاسفانه پر ادعا که همین امر باعث کوچ تمام نوابغ استان به شهرهای اطراف شده است. تشکر میکنم از سایت کبنا نیوز و امیدوارم باز هم از نظرات کارشناسی نوابغ استان که کم هم نیستن در تمام زمینه ها اطلاع رسانی کنند . با تشکر
حیدری
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامی از اساتید باسواد هستن، کاش از همچین افرادی برای ارتقا وضع موجود استفاده بشه.
Iran, Islamic Republic of
چرند
امیر علی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر دکتر غلامی. همانطور که فرمودید اکثر آسیب‌دیدگی ساختمان ها هنگام وقوع زلزله مربوط به اجزای غیر سازه ای بوده که زیاد توجهی به آن نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضیا بیرون گود ایستادن و میگن لنگش کن. حرفهای جناب دکتر علیرغم دبدبه و کبکبه بار فنی نداره و فقط تشویش اذهان عمومی هست.
Iran, Islamic Republic of
نشانیتون رو بفرسین تا توجیه بشین که حرفاش کاملا منطقی و مهندسی و لازم الجرا است
United States
واقعا چقدر ذهن مشکل داری دارید . تشویش اذهان عمومی یعنی وه؟ یه چیزی بگو که ادم شک نکنه خودت یاخت ساز سی سخت رو انجام میدی
United States
با توجه به اینکه دکتر غلامی ادعا کرده که در این خصوص مکاتبات رو انجام داده این مطلب باید روشن بشه که چرا توجهی نشده . ایا دکتر ادعا کرده مطالق با واقع هست ؟ اگه مکاتبات و مباحث فنی گفته شده چرا توجه نشده؟
Iran, Islamic Republic of
بوی کباب میاد و ظاهراً ایشون بهره ای نبردن.
Iran, Islamic Republic of
واقعا چقدر ادم باید ذاتش خراب باشه که بگه بوی کباب میاد و ایشون چیزی گیرش نیومده! هیات علمی هست ایشون و باید به کدوم کباب برسه بی انصاف؟ میگه دارید بد می‌سازید مشکل از مهندسین و دانشگاهیها هست . میگه اعلام کردم توجه نمیکنن. میگه هیات نخبه تشکیل بدید راه حل بدن. چه بگه تا ادمای مغرض چیزی نگن؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر الان ۶ ماه از زلزله میگذره شما که ایراد میگیرین یک بار زحمت میکشیدین یه دور آموزشی برگزار میکردین و حداقل راهکار درست برا مردم و مهندسین اموزش میدادین
Iran, Islamic Republic of
قطعا در مورد برگزاری دوره آموزشی درست می‌فرمایید اما متولی برگزاری دوره مسولین استانی میباشدکه می‌توانند در دورهای مزبور از استاد غلامی استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
ادرس بده تا بیاد در خونت اموزش بهت بده! اگه کسی طالب باشه میره دانشگاه یاسوج . دانشکده فنی و میشینه تو اتاقش و اون هم برات میگه. نمیتونه بیاد تو خیابون داد بزنه که. احساس وظیفه کرده مکاتبه انجام داده و دیده هیچ اتفاقی نیفتاده امده اعلام کرده . راه کار هم داده . خیلیا هم رفتن پیشش و اموزش دیدن. یکی خود من.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
میلگردهای مشخص شده در تصویر ،نقش میلگرد بستردارند؟اینها برای جان مردم خطرناک هستند اگه تعداد اینجور ساختمانها زیاد باشه باید فکری جدی کرد
Iran, Islamic Republic of
خوب بود از ساختمانهای بتنی هم تصویر میگذاشتید,اونا رو هم دارن اشتباه اجرا میکنن.لازمست مسئولین از نزدیک کار رو ببینن تا بدونن در سیسخت چه خبر
Iran, Islamic Republic of
اگه شبیه این چیزی تو تصاویره دارن نبشی کشی میکنن فاجعه در پیشه
عرفان
Iran, Islamic Republic of
از آقای
مدیر نطام مهندسی استان کهکیلویه وبویراحمد سوال کنید چطوری پروانه اشتغال دریافت کردید؟
مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جان مردم برای مسئولین اهمیتی نداره، تشکر از دکتر عزیز برای آگاه کردن مردم.
مهندس
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان و تشکر از سایت کبنا نیوز . یادمه دکتر غلامی چند سال قبل در یه برنامه تلویزیونی اشاره کرد که دیوار های سازه ها غیره اصولی هستن و مثال زد که مثل درخت در پاییز که با یه لرزه و تکان برگ هایش میریزد این دیوارها هم میریزن ولی مسولان بی تفاوت از این موضوع گذشتند و بعداز چند سال در زلزله سی سخت دقیقا همین اتفاق افتاد ولی باز هم کو گوش شنوا و کو مسول دلسوز و با دانش!!!!!!
مسلم
Iran, Islamic Republic of
کاش مسولین رسیدگی کنن اوضاع سیسخت خیلی خرابه.این منطقه زلزله خیزه،باید فکر اساسی بشه
سبحان
Iran, Islamic Republic of
مسولین با جون مردوم بازی میکنند.به داد سیسخت برسید .با این اوضاع قتلگاه درست میشه
نگین پاکباز
Iran, Islamic Republic of
ما که داریم از جیب خودمون این همه هزینه میکنیم برای ساخت دوباره شهرمون،چرا فکری به حال ما نمیکنند.بی تدبیری و بی نظارتی تا کی؟
حتما باید سر پل زهاب یا حادثه بم تکرار شود تا مسولین بیدار بشن؟
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر محترم.قریب شش ماهه که مردم سی سخت به اندازه 60 سال پیر شدن.هر روز باید توی صف باجه نظام مهندسی وایسند تا توی این واویلای کرونا و سرما و گرما و .... با هزار منت یه چکه خدمات بهشون ارایه بشه.بعد شما میایی میگی همه این خدمات ..خدا رو در نظر بگیر .اگر مسپولین نظام مهندسی با حرف شما موافقند . در حق این مردم.اگر با حرفت موافق نیستند پس اومدی تا به بهای گرفتن آرامش از مردم خودت رو بولد کنی.
عنایتی
Romania
امروز بازدیدی که از سازه های درحال ساخت سیسخت داشتیم واقعا اجرای افتضاحی داشتن
Iran, Islamic Republic of
درود وسپاس خدمت جناب اقای دکتر غلامی
چهره علمی استان که کما فی سابق ، بسیجی وار بدون توجه، به هیچ گروه و حزب خاصی نظرات ،پیشنهادات ،راهکارهای خود را که نتیجه تحقیقات وتلاش بی وقفه وشبانه روزی می باشد در طبق اخلاص گذاشته ،و اگررجوع کنیم به نظرات کارشناسی ایشان در گذشته، اگر مسئولین و متولیان امر بدون توجه به حواشی و مسائل پیش پا افتاده به صورت واقع بینانه عمل کنند امید است در اینده نزدیک در ساختمان های امن با ارامش زندگی کنیم
Iran, Islamic Republic of
دکتر غلامی از اساتید خیلی خوب هستن،باید ایشون رو از نزدیک دیده باشید وسر کلاس درسشون نشسته باشد تا از میزان سوادشون در این زمینه آگاه بشید، واینکه صحبت های دکتر غلامی از سر دلسوزی هست حتما دلیل کافی برای این صحبتشون دارند، باید از نظراتشون در این زمینه نهایت استفاده بشه.
سجاد دستفال
Iran, Islamic Republic of
واقعا این جور ساخت و ساز ها افتضاح مهندسی است. بخصوص در نظام مهندسی و بنیاد مسکن خیلی خیلی اوضاع خرابه. به داد مردم برسید.
خودتی
Iran, Islamic Republic of
..در ارزشیابی دانش آموزان یک کلاس اکه بیش ازشصت درصد مطالب تدریس شده را نفهمیدن مشکل از آنها نیست یا از معلم است یا از مواردیست که باز در اختیار معلم است.مهندسینی که در سی سخت کار میکنند عمدتآ یکی دو درس با شما گذراندند.باید به خود برگردی.
علی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز بیخود شلوغش نکنید اونطور هم که شما می گویید نیست باز هم فقط حرف حرف و حرف شما تا الان کجا بودید راهکار که بلد نیستید بدهید و فقط حرف می زنید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
جناب غلامی چرا چند سال مقبره شهید گمنام توی دانشگاه خودت گمنام ماندوبا این همه بودجه و اعتبار و زمین وتعداد بالای دانشجو می شود 10 نفر زیر ان سقف انجا زیارت بکندایا تنها پروره دانشگاه توی 2سال اخیر که همان تکه دیواربالای مقبره شهید گمنام دانشگاست اصولی واستاندارد است شما پروزهایتان را به چه پیمانکاری واگذار کردید پسر خاله یا بجه محل خودت کمی منصف باشید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
منظورم یعنی همون تکه دیوار دانشگاه با یه باد وبارون یا با یه ضربه خراب می شودعزیز
سجاد دستفال
Iran, Islamic Republic of
اینجانب سجاد دستفال کامنتهای منصوب و به نام خود در این صفحه ی خبری را تکذیب می کنم.
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

گوسفند یک میلیارد و سیصد هزار تومانی

یک قوچ طلایی رنگ در حراجی گوسفندان در ایرلند رکورد گران‌ترین گوسفند را شکست و ۵۲ هزار ...
بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
1