تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۴۳۶۹۹۸
مدیر جهادکشاورزی چرام خبرداد:

خسارت 200میلیاردتومانی سیل به بخش کشاورزی چرام

۰
خسارت 200میلیاردتومانی سیل به بخش کشاورزی چرام
کبنا ؛خسارت 200میلیاردی سیل به بخش کشاورزی شهرستان چرام
 
به گزارش کبنا از چرام؛,سیل ویرانگر روز گذشته که در استان و شهرستان چرام رخ داد باعث خسارات زیادی به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این حوزه شد.
 
مهندس صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام که امروز برای بازدید میدانی از خسارات و برآورد آن به طسوج رفته بود در گفت و گویی با کبنا به تشریح جزئیات خسارات وارده به بخش کشاورزی چرام پرداخت.
 
صفرپور با اشاره به حجم خسارات در بخش های مختلف گفت :در زمینه کانال های کشاورزی و جاده های بین مزارع و سرآبندی کانال های کشاورزی سیل خسارات زیادی وارد کرد .
 
وی افزود:قریب به 40موتور پمپ و لوله خط انتقال آب در سایزهای مختلف به متراژ 4500متر را آب از بین برد.
 
مدیر جهاد کشاورزی چرام در خصوص باغات بیان کرد:بیش از 95هکتار از باغات خصوصا گردو با قدمت 40الی 50سال در طسوج با سیل اخیر از بین رفتن که کشاورزان هزینه های زیادی متحمل شدند.
 
وی تاکید کرد:در بخش مرکزی چرام و اراضی شالیزاری در خیمند و دلی باریک با توجه به خراب شدن سیفون های کشاورزی و پر شدن کانال ها در 70هکتار از شالیزارها با توجه به قطع شدن آب در این شالیزارها تنش آبی بوجود آمده و حجم خسارات رو به افزایش است که نیاز هست فورا این تنش آبی رفع شود.
 
صفرپور مدیر جهاد کشاورزی چرام به خسارات سیل اخیر در طسوج در بخش دام سبک و سنگین اشاره کرد و گفت :در این سیل 70رأس دام سبک و 2رأس دام سنگین از بین رفتن و همچنین قریب 250کلنی زنبور عسل در این سیل از بین رفت .
 
وی در پایان تاکید کرد با توجه حجم زیاد آبرفت و گل و‌لای به کانال های کشاورزی و‌مشکل آبیاری باغات نیاز فوری به دستگاه های سنگین و بیل مکانیکی جهت بازگشایی این کانال هاست .
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام بیان کرد:با توجه به مواردی که مطرح شد و حجم خرابی ها بیش از 200میلیارد تومان به بخش کشاورزی چرام در سیل اخیر خسارت وارد شد که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه

به زودی دولت سیدابراهیم رییسی کلید پاستور را از حسن روحانی تحویل می‌گیرد و چندی بعد هم ...
سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

سرنوشت نهاد اجماع‌ساز چه می‌شود؟

تکلیف نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 تشکیل شده بود، وضعیتی ...
نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

نگران تکرار تجربه ترامپ؛ تضمین می‌خواهد

گزاره‌هایی که نشان می‌دهد در بازگشت به برجام سیاسی‌کاری صورت می‌گیرد و راستِ سیاسی عزمش ...
1