کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر جهادکشاورزی چرام خبرداد:

خسارت 200میلیاردتومانی سیل به بخش کشاورزی چرام

28 تير 1400 ساعت 20:02

مدیر جهادکشاورزی چرام از خسارت 200میلیاردتومانی به بخش کشاورزی و دامی و زیرساختی در سیل اخیر خبرداد


خسارت 200میلیاردی سیل به بخش کشاورزی شهرستان چرام

 
به گزارش کبنا از چرام؛,سیل ویرانگر روز گذشته که در استان و شهرستان چرام رخ داد باعث خسارات زیادی به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی این حوزه شد.
 
مهندس صفرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام که امروز برای بازدید میدانی از خسارات و برآورد آن به طسوج رفته بود در گفت و گویی با کبنا به تشریح جزئیات خسارات وارده به بخش کشاورزی چرام پرداخت.
 
صفرپور با اشاره به حجم خسارات در بخش های مختلف گفت :در زمینه کانال های کشاورزی و جاده های بین مزارع و سرآبندی کانال های کشاورزی سیل خسارات زیادی وارد کرد .
 
وی افزود:قریب به 40موتور پمپ و لوله خط انتقال آب در سایزهای مختلف به متراژ 4500متر را آب از بین برد.
 
مدیر جهاد کشاورزی چرام در خصوص باغات بیان کرد:بیش از 95هکتار از باغات خصوصا گردو با قدمت 40الی 50سال در طسوج با سیل اخیر از بین رفتن که کشاورزان هزینه های زیادی متحمل شدند.
 
وی تاکید کرد:در بخش مرکزی چرام و اراضی شالیزاری در خیمند و دلی باریک با توجه به خراب شدن سیفون های کشاورزی و پر شدن کانال ها در 70هکتار از شالیزارها با توجه به قطع شدن آب در این شالیزارها تنش آبی بوجود آمده و حجم خسارات رو به افزایش است که نیاز هست فورا این تنش آبی رفع شود.
 
صفرپور مدیر جهاد کشاورزی چرام به خسارات سیل اخیر در طسوج در بخش دام سبک و سنگین اشاره کرد و گفت :در این سیل 70رأس دام سبک و 2رأس دام سنگین از بین رفتن و همچنین قریب 250کلنی زنبور عسل در این سیل از بین رفت .
 
وی در پایان تاکید کرد با توجه حجم زیاد آبرفت و گل و‌لای به کانال های کشاورزی و‌مشکل آبیاری باغات نیاز فوری به دستگاه های سنگین و بیل مکانیکی جهت بازگشایی این کانال هاست .
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرام بیان کرد:با توجه به مواردی که مطرح شد و حجم خرابی ها بیش از 200میلیارد تومان به بخش کشاورزی چرام در سیل اخیر خسارت وارد شد که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.


کد مطلب: 436998

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/436998/خسارت-200میلیاردتومانی-سیل-بخش-کشاورزی-چرام

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1