تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۴۳۴۵۱۹
«جهان مجیدی پویا»در گفت و گو با کبنا مطرح کرد

شهرداری شیشه ای بسترساز اعتماد مردم است/علت رکود اقتصادی دهدشت چیست؟ / با تیم مشاور آمدم

۶
۱
شهرداری شیشه ای بسترساز اعتماد مردم است/علت رکود اقتصادی دهدشت چیست؟ / با تیم مشاور آمدم
کبنا ؛جهان مجیدی پویا یکی از جوانان با 16 سال سابقه فنی و اجرایی است،با مدرک کارشناسی ارشد عمران وارد کارزار انتخابات شورای شهر دهدشت شده است.
معتقد است که،بر اساس الگوی شهرداری شیشه ای،شفافیت سازی بیشتری بوجود خواهد آمد،و اعتماد مردم افزایش می یابد،با وی گفت و گویی داشته ایم که از نظر خوانندگان می گذرد؛
کبنا نیوز؛هدف شما از حضور در انتخابات شورای شهر دهدشت چیست؟
همه ما این احساس تعلق،عِرق دلبستگی و احساس مسئولیت را بعنوان یک شهروند نسبت به شهر و زادگاه خود داریم و طبیعتا هم هر کاری که از در توانمان باشد برای آن انجام خواهیم داد.
من هم خودم را یکی از شهروندان شهر دهدشت می دانم که سالها در این شهر زندگی کرده ام،تمامی لحظات شیرین و تلخ آن را چشیده ام ،مشکلات آن را لمس کرده ام و زندگی کرده ام.
این احساس تعلق در کنار احساس مسئولیت اجتماعی،تحصیلات و تجربیاتی که داشتم،همینطور وجود مشکلات اجتماعی،فرهنگی،عمرانی و بخصوص مشکلات حوزه مدیریت شهری و شهرداری که ارتباط مستقیم با رفاه،وضعیت روحی و روانی مردم داشته است باعث شد تا پس از مشورت با دوستان و آشنایان و افراد مختلف وارد عرصه انتخابات شورای شهر شوم،امیدوارم که بتوانیم در حل مشکلات شهر و پیشرفت ،کاری کنیم.
کبنا نیوز؛مهمترین مشکلات شهر دهدشت از نظر شما چیست؟
ابتدا باید به مجموعه شهرداری و حل مشکلات ساختاری آن پرداخت و سپس برای حل مشکلات اساسی شهر برنامه ریزی کرد،من با تجربه و تخصص و با تیم مشاوره خوبی که در کنارم هستند،با مطالعه و بررسی برای همه مشکلات و راه حل آنها برنامه دارم،همه این مشکلات بصورت موازی وجود دارند و نمیشود از هیچکدام غافل شد.
ازمهمترین مشکلات رکود در بخش درآمدهای شهرداری(بخش اقتصادی) است که متاسفانه شهری مثل شهر دهدشت،طی سالیان اخیر دچار یک رکود اساسی بوده است به خصوص در بخش ساخت و ساز و توسعه شهری که عمده درآمدهای شهرداری از این بخش تامین می شود.
اما متاسفانه در چند سال گذشته برای حل مشکل کمربندی سوم و توسعه شهر اقدام عاجلی صورت نگرفت و شهر در بخش ساخت و ساز دچار رکود شد و باعث کاهش درآمدهای شهرداری شد که طبیعتا کاهش درآمدهای شهرداری تاثیری مستقیم برروی سایر بخش ها خواهد داشت.
علاوه بر این برای افزایش درآمدهای شهرداری باید با توجه به ظرفیت ها،پتانسیل و نظرات کارشناسان برنامه ریزی کرد بافت قدیم شهر دهدشت از بهترین ظرفیت ها برای افزایش درآمدهای شهرداری می توانست باشد که متاسفانه از این مورد غفلت شده است.

توسعه جمعه بازار و بازار روز،توسعه شهرک هایی به مانند شهرک پرستاران،شهربازی هر کدام از اینها می توانند به منبع درآمدی برای شهرداری تبدیل شوند،به جرات می توان گفت در تمامی زمینه مشکلات اساسی داریم،شهر دهدشت از مشکلاتی به مانند ورودی ها که متاسفانه طی سالیان گذشته باعث از دست دادن تعداد زیادی از شهروندان شده است رنج می برد.
در هر چهار ورودی شهر مشکل داریم گذشته از خسارات جانی،ورودی ها آینه تمام نمای یک شهر هست که اولین و آخرین تصویری که از شهر در ذهن هر مسافری می مانند همین ورودی هستند و سنخیتی با تاریخ و فرهنگ این شهر ندارند.
خود بافت قدیم که به حال خود رها شده است از مشکلات جدی شهر هست،فاضلاب شهری که این مورد علاوه بر حل مشکلات فاضلاب و بهداشتی که وجود دارد پیگیری و ایجاد یک سیستم پایدار و هماهنگ فاضلاب از مهمترین برنامه های حقیر در شهرداری خواهد بود.
توسعه فضای سبز،آموزش شهروندان و مشارکت آنان در فعالیت های شهری کمک زیادی به پیشرفت شهر خواهد کرد،از طریق نگهداری اموال عمومی که باعث کاهش هزینه ها و افزایش درآمدهای شهرداری می شود.
توسعه فضای سبز و افزایش سرانه آن،مشکلات پارک ها و خیابانها و کوچه ها
ساماندهی و طرح کفاشی ها و کانکس های وردی شهر.اما مهمتر از همه جایگاهی برای این قشر زحمتکش کارگر که ساعتها شما در مرکز شهر،در سرما و گرما  ایستاده اند و یا روی زمین نشسته اند.
 مشکل مرکز شهردهدشت هم ترافیک هست ،درحالی که در شهری با این مرکز خوب و فضای آزاد نباید چنین ترافیکی ایجاد بشود،اما نقصان آن را می شود حل کرد.
المان ها که باید تاریخ و آداب و رسوم مردم ارتباط داشته باشند،مردم با دیدن این المانها احساس آرامش را داشته باشند و می دانید که المانها از نظر روانشناسی بر مردم شهر تاثیر به سزایی دارند و باید با مطالعه دقیق طراحی شوند ولی متاسفانه در دهدشت اصلا رعایت نشده است  و المانهای نادرست باید جابجا بشوند.
 مبلمان شهری باید متناسب با شهر باشد و برای همه افراد،خانواده ها،معلولان،نابینایان حساب شده و با مطالعه طراحی شود ولی متاسفانه این مشکل در شهر دهدشت خیلی قابل مشاهده است.
مشکل اساسی دیگری هم این است که روزانه مردم چندین بار با این دست اندازیها و چاله چوله هایی که بر اثر نبود نظارت بر زیرسازی و آسفالت های بی کیفیت  برخورد می کنند.
در این این موضوع با توجه به تخصصم ،چون کارشناس مکانیک خاک هستم و با سابقه چندین ساله در پروژهای بزرگ از بندر عباس تا شیراز و کهگیلویه و بویراحمد  فعالیت کردم، اشکالات را می دانم و می شناسم.

کبنا نیوز؛در صورت راه یابی به شورای شهر دهدشت،برنامه های شما در حوزه های فرهنگی،اجتماعی و... چیست؟
اولین اولویت و برنامه حل مشکلات مدیریتی و مشکلات مرتبط شهری هست که شهرداری دارد و نگاه من جامع هست،ما باید تمام حوزه های عمرانی،اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی، آموزشی و مسائل مرتبط با محیط زیست همه را با هم ببینیم، بنظرم نسبت به مشکلات شهر و ارائه راهکار و برنامه باید نگاه جامع و مبتنی بر توسعه داشت.
همه اینها ذیل توسعه پایدار می آیید که بصورت یک بافت و یک اندام زنده با هم ارتباط دارند و نمیشود از هیچکدام غفلت کرد،همه مشکلات مدیریت شهری و ساختاری شهرداری و اقتصادی و فرهنگی همه را باید دید و برای هر کدام برنامه ریزی کرد و از ظرفیت ها و پتانسیل ها استفاده کرد.
مهمترین کاری که شورای شهر باید انجام دهد و همینطور حیاتی ترین موضوعی که برای یک شهرداری وجود دارد انتخاب یک شهردار متخصص و با تجربه و کاردان هست، سابقه مدیریتی آن احراز شده باشد.
به جای شعارهای غیرمنطقی به اصول و پتانسیل،ظرفیت ها و محدودیت ها توجه کرد که اولین گام می تواند انتخاب یک شهردار متخصص و توانمند باشد.
ما معمولا به مشکلات اشاره می کنیم اما هیچ برنامه ای نداریم،نه اینکه مشکلات اهمیتی ندارد خیلی هم اهمیت دارند و در ادامه به همه آنها اشاره خواهم کرد اما بدون یک مدیر توانمند و متخصص کاری پیش نخواهد رفت.
دومین کاری که باید کرد اصلاح ساختار شهرداری و بروز کردن آن است که معمولا عنوان شهرداری شیشه ای عنوان بجایی هست،شهرداری دهدشت با مشکلات زیادی در زمینه اتوماسیون و نیروی انسانی و بروکراسی و سایر مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه،حتی نیروی های مازاد و سایر مشکلات دست و پنجه نرم می کند.
بر اساس الکوی شهرداری شیشه ای،شفافیت سازی بیشتری بوجود خواهد آمد، و اعتماد مردم افزایش می باید.
علاوه بر اینها سایر مشکلات شهری ذیل مدیریت شهری تعریف می شوند که هر کدام باید با یک نظر کارشناسان و همفکری مجموعه شورا و شهرداری بررسی و اولویت بندی شوند.
برای حل آنها اقدام کرد و قطعا با انتخاب یک شهردار با تجربه و حل مشکلات ساختاری شهرداری گام بسیار بزرگی می توان برای حل مشکلات شهری برداشت،بنظرم بدون یک شهردار و مجموعه کارآمد و چابک پیشرفتی هم حاصل نمی شود.
پس اولین اولویت باید معطوف به واقعیت ها و مبتنی بر ظرفیت ها باشد بدون هرگونه شعارگرایی و بدور از عوام فریبی.
کبنا نیوز؛صحبت شما با مردم چیست؟به چه کسانی رای دهند؟
مردم ما از چنان هوش،درک و سطح فهمی نسبت به مسایل سیاسی،اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند که نیازی به توصیه حقیر وجود ندارد،قبل از این مردم و در برهه های مختلف سطح فهم و شعور خود را به نمایش گذاشته اند.
من در ارتباط ها و تماس هایی که با مردم شهر داشته ام به عینه مشاهده کرده ام که مردم حتی بهتر و دقیق تر از اکثریت مسولین مشکلات،کمبودها و پتانسیل ها و حتی افراد را هم به خوبی می شناسند .
حتی از مطالبات آنها در حوزه شهری و شورا اطلاع دارم که مردم به دور از تعصبات قومی و قبیله ای به دنبال انتخاب افراد متخصص و کاردان و با تجربه و داری برنامه هستند.
پیش از این اگر  در انتخاب ها ضعفی بوده است بخاطر عوام فریبی و جوسازی ها بوده که متاسفانه در زمان انتخابات وجود دارد و مردم هیچ ابزاری و سازکاری برای راستی آزمایی شعارها ندارند‌.
در هر صورت من به انتخاب مردم و سلیقه آنان احترام می گذارم و امیدوارم که در این دوره از انتخابات شاهد شکل گیری یک شورای شهر کارآمد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

نیک خو
United States
مهندس مجیدی از جوانان خوش نام و خوش فکر شهرستان هستند، تحصیلات آکادمیک در زمینه مهندسی عمران و شهرسازی دارند که با تجربه چندین ساله و کار عملی در زمینه عمران و شهرسازی میتوانند در جایگاه شورا و شهرداری کمک شایانی به شهر و دیار مظلوممان دهدشت داشته باشن
آرزوی توفیق و سربلندی شهرمان دهدشت با جوانان ارزشمندش همچون مهندس جهان مجیدی
للل
Iran, Islamic Republic of
... آبادان
Iran, Islamic Republic of
په مه ایخی رعیس جمهور وابی که باتبم مشاورل اومی؟ایسو۲ماهیه کا عکس من سهر پخش ایکنی
Iran, Islamic Republic of
یه کلی زحمت ایکشی سی رای تی مردم ومن حونیل ایگردی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
والا همو قبلییل هم شعارل تنه ایدان چی وشو ندیییم و نظرم کَلکو من‌اب گهپل نی جهان هم اومیه یه کم خشه نشون بییه و سر زبون بیوفته اندی چی هم من چنته نیاره
هدایت پور
Iran, Islamic Republic of
با آرزوی موفقیت برای مهندس مجیدی.
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
1