تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۳۴۳۱۹
«خلیل مهرجو» در گفت و گو با کبنا مطرح کرد

«جوانگرایی» و «تخصص» حلقه مفقوده شوراهای شهر دهدشت / «با مردم و برای مردم بودن» دیدگاهم است / دغدغه فرهنگ دارم

۴
۰
«جوانگرایی» و «تخصص» حلقه مفقوده شوراهای شهر دهدشت
کبنا ؛انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این دوره در شورای شهر، شاهد ورودِ چهره‌های جوان به این عرصه هستیم.
در انتخاباتِ شورای شهر دهدشت، یکی از این جوانان «خلیل مهرجو» فعال رسانه‌ای است که با مدرک کارشناسی معماری وارد عرصه‌ی انتخابات شده است. گفت و گویی با وی پیرامون موضوعات شهر داشتیم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
کبنا نیوز؛ دلیل حضور خود در انتخابات شورای شهر را چه میدانید؟
حقیر صرفاً از منظر احساس مسولیت و تعلق خاطری که در باب پیشرفت شهرم دارم و برای برون رفت آن از وضعیت کنونی پا به عرصه انتخابات گذاشتم.
مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌ای که دارم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی است، معتقدم اگر در زمینه مسائل فرهنگی پیشرفت کنیم به تبع این موضوع در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، ورزشی و... پیشرفت خواهیم کرد.
کبنا نیوز؛ چه کسانی با چه دیدگاهی شایسته حضور در انتخابات شورای شهر هستند؟
شورای شهر یک نهاد مدنی بزرگ است، می‌طلبد کسانی به این جایگاه رفیع رسند، که پتانسیل و داشته‌های لازم را در جهت قابلیت بخشی و نقش آفرینی در این رسالت خطیر دارا باشند.
اما در مورد بخش دوم سؤال شما دیدگاه عضو شورای شهر باید معطوف و متمرکز به خدمتگزاری عام باشد، معنا بخشیدن به وظیفه اصلی نظارتی خود و همچنین بازوی مشورتی قابل اعتمادی برای مدیریت شهری باشد.

کبنا نیوز؛ صحبت شما با مردم چیست، انتظار دارید مردم برچه اساسی به کاندیدها رأی دهند؟
اگر انتخاب‌ها براساس مؤلفه‌ها و شاخصه‌های اصلی یعنی تچربه و تخصص باشد، قطعاً بهترین‌ها در رأس امور هستند، وقتی بهترین‌ها در رأس امور باشند قطعاً  کارها به بهترین وجه ممکن پیش می‌رود و مردم مزد انتخاب نیک خود را در اشکال مختلف خواهند دید.
 اما اگر خدای ناکرده محرک‌های ناصواب و به دور از پارامترهای واقعی انتخاب بر رفتار انتخاباتی ما سایه افکند، نتایج زیان باری به بار خواهد آمد که با تأسف آسیب آن را در این چند دوره به وضوح مشاهده کردیم.
کبنا نیوز؛ آیا وابسته به جریان سیاسی خاصی هستید؟
شورا یک نهاد مردمی است، برآیند سوابق حقیر خصوصاً حوزه رسانه گویای این مطلب هست که صدای مردم در خیلی از امور بودم، تفکر من در این جمله خلاصه می‌شود؛ «با مردم و برای مردم» که این موضوع را با شعار عنوان نمی‌کنم و همیشه به این امر عمل کردم.
کبنا نیوز؛ دیدگاه شما نسبت به جوانگرایی در امور شهری چیست؟
در دنیای متمدن امروز، شکوفایی و پیشرفت شهرها به واسطه دیدگاها و ایده‌ها و ابزارهای نوین، رشد شتابنده‌ای به خود گرفته است، اما با تأسف باید گفت سهم ما ازاین پیشرفت بسیار ناچیز بود.
 یکی از فاکتورهای اساسی و مهم در این امر سپردن امور شهری به جوانان متعهد و دارای تخصص می‌باشد، بدون شک در این چند دهه اخیر جوانگرایی و تخصص، حلقه‌های مفقوده مدیریت شهر دهدشت قلمداد می‌شود.
باید اذعان کرد، عامل اساسی عقب ماندن شهر دهدشت از قافله پیشرفت، نسبت به شهرهای بزرگ استان همین دو عنصر ساختاری بوده است.
انتخاب چهره‌های جوان دارای خلاقیت، نوآوری، پشتکار، دارای انرژی در مدیریت شهری، می‌تواند ابزار حیاتی برای برون رفت از وضعیت کنونی باشد.
با اتکا و اعتماد به جوانان شایسته می‌توان این عقب ماندگی را جبران نمود و شکوه و عظمت دیرین بلادشا پور را دوباره زنده کرد.
کبنا نیوز؛ با حضور بانوان در مدیریت امور شهری موافقید؟
خوب قطعاً موافق حضور بانوان محترمه هستم، امروزه نقش آفرینی و اثرگذاری زنان در جامعه هر چند که نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است اما این افزایش پر رنگ و چشمگیر نیست.
حضور زنان تحصیل کرده و مجرب در حوزه مدیریت شهری واجب و لازم است، می‌توانند در سطوح مختلف مدیریت شهری نقش و تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشند و کمک بزرگ به رشد و توسعه داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهاب دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
خدایی ۵۰۰ رای نداره....مردم چنان درسی بهت بدهند تا بدونی کجا بودی و کجاهستی...هرچند نقدزبادی به تایید صلاحیتت هم بوده وخواهد بود ..کدوم رسانه..کدوم فعال رسانه...😃😀😀😀
زهرا
Iran, Islamic Republic of
خنده اوره
شلمبرگر
Iran, Islamic Republic of
دوستان گرامی اگه اجازه بدید رزومه علمی فرهنگی سیاسی اقتصادی جناب مهندس مهر جو را خدمتتان ارائه دهم:
Iran, Islamic Republic of
الان ایبری
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
معمای علیرضا بیرانوند

معمای علیرضا بیرانوند

اگر علیرضا حرفه‌ای فکر کند و فقط به پرسپولیس فکر نکند چه؟ شاید برایش چند گزینه در دسترس ...
نامزدها در انتظار 7 رأی

نامزدها در انتظار 7 رأی

سخنگوی شورای نگهبان از آغاز بررسی صلاحیت نامزدها خبر داده و وعده داده است تا پایان مهلت ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1