تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۵
کد مطلب : ۴۳۳۸۸۸
با همت خانواده شهید وهمکاری یک خیر انجام گرفت

بازیدیداز کلنگ زنی احداث مسجد در دهستان چنار ازتوابع چیتاب

۳
بازیدیداز کلنگ زنی احداث مسجد در دهستان چنار ازتوابع چیتاب
کبنا ؛تلاش‌های دو نهاد انقلابی [کمیته امداد و دفترمام جمعه چیتاب] در زنده نگهداشتن فرهنگ «وقف» این بار در دهستان چنار و روستای میان چنار مُثمِـرثَمَر واقع شد.
به گزارش کبنا، دکتر آرام خیردمچناری بااشاره به اهداء زمین توسط خانواده شهید عادل زاده
به متراژ ۷۰۰ متر به ارزش تقریبی ۴۸۰ میلیون تومان جهت احداث مسجد بزرگ امام رضا (ع) در روستای میان چنار گفت: هرگاه انسان از بهترین مالی که داشت برای خدمت به خلق و دین خدا بی مِنَّت اهدا کرد خداوند هم در دونیا هوایش را دارد.
وی گفت: این زمین در بهترین موقعیت مکانی تجاری مسکونی جنب اتوبان پاتاوه - دهدشت به نیت ساخت مسجد امام رضا (ع) باهمکاری خانواده شهید عادل زاده اهدا شد.
حجت الاسلام سید فرج الله پژمان ضمن تقدیر از خانواده بانی اهدا کننده، گفت: همه ما می‌دانیم می‌میریم اما نمی‌دانیم کی و چه زمانی خواهیم مُـرد برای همین با دلخوشی به دنیای زودگذر از توشه آخرت خاصه مسئله مهم وقف که همان باقیات وصالحاتمان هست غافل هستیم.
سیدفرج الله پژمان افزود: هدف اصلی ازوقف، تأمین و تثبیت محل سکونت و منبع ارتزاق و تأمین قسمتی از نیازمندیهای عمومی و گسترش فرهنگ و تشویق برای احداث بناهای علمی، بهداشتی ومذهبی است.
بهمن دوستی ریاست کمیته امداد چیتاب هم در آئین کلنگ زنی، گفت: اعمال اهدا واقف باعث بنیانگذاری یک برنامه عالی انسانیست که در اثر آن عواطف بشر دوستی زنده می‌شود.
مدیر کمیته افزود: این ابتکار وتشویق مردم تا آن جا در روح واخلاقشان اثر گذارهست که باعث می‌شود تااز مال خود چشم بپوشند و باوقف کردن قسمتی از اموال خود به نفع کسانی که باید حمایت شوند وسیله آسایش آنان را فراهم کنند و با این کار نیز نیازمندی‌های نسل‌های آینده را تاحدودی تأمین می‌کنند.
دوستی ضمن تشکر مجدد از دکتر آرام و خانواده شهید عادل زاده واقفان این زمین گفت: رسالت کمیته امداد درحمایت از افرادیکه در زنده نگهداشتن فرهنگ وقف گامی بردارند تا خروجی هدف والایشان پابرجاست.
روستای میان چنار قلب دهستان چنار ازتوابع بخش کبگیان درمسیر اتوبان پاتاوه دهدشت در شمال شرقی شهرچیتاب مرکز بخش کبگیان قراردارد.
لازم به ذکر است، ۵۰۰متراین زمین توسط خانواده شهید عادل زاده و۲۰۰متردیگرتوسط دکتر آرام اهداشده که درنیمه شعبان باحضور سردار حکمتیان وهیئت همراه کلنگ زنی شده بود ودر پایان این بازید نماز ظهر و عصر به امامت امام جمعه چیتاب در زمین مسجد اقامه شد.
-----------------------------------------
خبرنگار: اسماعیل رسام
نام شما

آدرس ايميل شما

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

نامه سعید محمد به داوطلبان ریاست‌جمهوری

. با توجه به نکات عرض‌شده، می‌توان انتخابات پیش‌رو را که در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب ...
آژیر قرمز خودکشی

آژیر قرمز خودکشی

14 ماه می‌شود که کرونا در کشور می‌تازد و مردم مجبور به کاهش مراودات، خانه‌نشینی و انزوا ...
این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

این ۵ وسیله در حالت خاموش هم برق مصرف می‌کنند

آیا می‌دانستید لوازم خانگی می‌توانند یک زندگی «پنهان» داشته باشند و حتی زمانی که دکمه‌ ...
1