تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۳۲۱۴۸
محمدرضا جلیل‌فر کاندیدای شورای اسلامی شهر یاسوج:

یاسوج با 750 میلی‌متر بارندگی مشکل آب دارد، شهرهای بزرگ با ده‌ها کارخانه بزرگ مشکل آب ندارد / مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت مصرف است/ اثر بخشی و تحول خواهی در جامعه از دنبال کردن جریان سیاسی ارزشمندتر است / مشکلات بزرگی در مسیر توسعه شهر یاسوج وجود دارد

۶
۱
یاسوج با 750 میلی‌متر بارندگی مشکل آب دارد، شهرهای بزرگ با ده‌ها کارخانه بزرگ مشکل آب ندارد / مدیریت در کهگیلویه و بویراحمد، مدیریت مصرف است/  اثر بخشی و تحول خواهی در جامعه از دنبال کردن جریان سیاسی ارزشمندتر است /  مشکلات بزرگی در مسیر توسعه شهر یاسوج وجود دارد
کبنا ؛محمدرضا جلیل‌فر از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و مهندسین عمران و عضو بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد کاندیدای شورای اسلامی شهر یاسوج شد.
به گزارش کبنا، عصر روز (سه شنبه 26 اسفند ماه 99) محمدرضا جلیل فر پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران حاضر شد و به بیان دیدگاه‌های خود پرداخت و اظهار داشت: بیش از 15 سال در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه فعالیت دارم و با مسائل ریز و درشت این شهر آشنایی کامل دارم.
وی افزود: اگر نگاه کنجکاوانه‌ای به مسائل داشته باشیم، متوجه مشکلات بزرگی در مسیر توسعه شهر می‌شویم. علی الخصوص از زمانی که مشغول به تحصیل در رشته استراتژیک شدم و نگاه مدیریت‌تری به موضوعات مختلف داشتم، می‌بینیم که خروجی تصیمات و مدیریت در سال‌های گذشته، شرف آباد، شهرک امام حسین، بلوکو، اکبرآباد و.... می‌شود که فاقد زیر ساخت‌های اساسی مثل؛ فضای سبز، فضای آموزشی و بهداشتی و درمانی است. حتی در احداث کوچه‌ها اصول شهرسازی رعایت نشده است.
محمدرضا جلیل فرکاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر یاسوج گفت: شهری که به عنوان طبیعتش در ایران و خاورمیانه معروف است برای فاصله‌های یک و یا دو کیلومتری هیچ گونه طرحی پیش بینی نشده است.
در ادامه گزیده مطالب جلیل را می‌خوانید:
*هیچ گونه زیر ساخت شهری برای فضاهای اطراف شهر پیش بینی نمی‌شود و شماها این اتفاق را در همان مکان‌های یاد شده، مشاهده می‌کنید.
*همیشه افق بلندتر را نگاه می‌کردم.
*رشته من عمران بوده، دانشجوی دکترای مدیریت استراتژیک، عضو بنیاد نخبگان و دبیر بنیاد توسعه زاگرس بودم و نهایتاً چندین است که به کار ساخت و ساز ورود کردم.

  

*رضایت مندی مردم و وجدان کاری همیشه برای من مهم بوده است.
* فرد باید به دو عنصر صداقت و رضایت مندی مردم مجهز شود، و این کار آسانی نیست. بازخوردی که همیشه از محیط می‌گیرم، گواه این موضوع است که همواره با مردم با صداقت رفتار کرده‌ام. دلگرمی که برای ادامه مسیر داشتم، مشوق‌های بوده که از طرف مردم دریافت می‌کردم. این‌ها را لطف الهی می دانم.
*من با جریان اصلاح طلبی تعریف می‌شوم. بنده به یک نتیجه رسیده‌ام و احساس می‌کنم، جریانات نمی‌تواند، برای جامعه ما منشأ تحول و مؤثر باشد.
*افرادی که در جریانات سیاسی تعریف می‌شوند، ایدئولوژیک نیستند. شاید به تعداد انگشتان دست، انسان ایدئولوژیک وجود نداشته باشد و بقیه‌ی نگاه می‌کنند که منافع در کدام جریان تعریف می‌شوند و به همان جریان می‌روند.
*خدمت به جامعه و تحول خواهی در جامعه از جریانات حاکم پربارتر است. مردم هم راضی‌تر هستند. باید به سمتی برویم که دو اصل را برای خودمان هدف گذاری کنیم.
* اثر بخشی و تحول خواهی در جامعه از دنبال کردن جریان سیاسی بهتر و ارزشمندتر است.
* در برخی مناطق یاسوج مرکز پایتخت طبیعت ایران، بهداشت رعایت نمی‌شود، فضای سبز کافی و از روی آگاهی نیست. فضاهای آموزشی خوب دیده نشده‌اند. تیم تخصصی در شهرداری ما وجود ندارد.
* تیم‌های مشاوره قوی را در کنار شهرداری تشکیل می‌دهیم.
*یاسوج با 750 میلی متر بارندگی مشکل آب دارد. تهران با 200 میلی متر بارندگی، آبش قطع نمی‌شود و فشار آب خانگی زیاد است.
*شهرهای که کارخانه‌های بزرگ در اطراف آن است، قطعی آب ندارند، اما یاسوج با قطعی آب دست و پنجه نرم می‌کند.
*ما از پتانسیل‌هایمان استفاده نمی‌کنیم، بچه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در استان‌های دیگر می‌درخشند، اما وقتی به مدیران استان مراجعه می‌کنند، آن‌ها را تحویل هم نمی‌گیرند.
*10 سال است که طرح تفصیلی شهر یاسوج بلاتکلیف مانده است و هیچ کاری صورت نمی‌گیرد.
*مدیریت ما مدیریت مصرف است، مدیریت خلق ارزش نداریم، یاسوج پتانسیل زیاد دارد و می‌تواند، ایجاد سرمایه کند و کار سختی نیست.
*قدر استعدادهایمان را نمی‌دانیم، نیروهای توانمند زیاد داریم، اما نگرش خوبی نداریم.
*یکی از اشتباهات رایج در مدیریت شهری ما این است. بدنه شهرداری حجیم و فربه است. غیرمتخصص هستند. نیروهای زیادی به بدنه شهرداری تحمیل شده که این اشتباه بزرگی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شورا
Iran, Islamic Republic of
یاسوج پتانسیل تبدیل شدن به منطقه ویژه گردشگری در جنوب ایران را دارد اما تنها چیزی که ندارد مدیران بالیاقت
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز شهرهای بزرگ مردم به موقع آب بها رو پرداخت می‌کنه و اداره با همون درآمدها زیرساخت ها رو اصلاح می‌کنه
اینم در نظر بگیر که خروجی مخازن و چاه های آب دوبرابر و شایدم بیشتر از عددی است که کنترهای آب ثبت می‌کنه و این یعنی سرقت گسترده منابع آب ، در چنین وضعیتی طبیعیه که آب به تعدادی از عزیزان همشهری نمی‌رسه و مقصر اون سارقان آب هستن نه آب و فاضلاب
Iran, Islamic Republic of
مشکل کم اب این است که هر خونه یک شیر مخفی دارد
متخصص !!!!!! خ خ خ خ
Romania
مشکل شهر ما فقط خود شورا هست اگه شورا منحل بشه همه چیز درست میشه هر گسی میخواد به شهر یاسوج خدمت کنه به شورا ورد پیدا نکنه بچهای شهرداری و شهردار خودشون بهتر کار میکنند
صدرا
Iran, Islamic Republic of
جناب جلیل فر عزیز امیدوارم هدف اصلی شما ... استفاده طرح تفصیلی شهر نباشه چون بساز و بفروش خوبی هستید. با تمام احترامی که برای شما قائلم و به توجه به شناختی که دارم شما رو نخبه نمیدونم و واژه منفعت طلب توصیف بهتری است
نفت؛ مسئله ناتمام ما

نفت؛ مسئله ناتمام ما

دشمنان مصدق اصلاً طاقت آن را ندارند که از هنرهای او چیزی بشنوند و دوستانش هم مطلقاً تحمل ...
بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

بازارِ داغ نامزدهاي انتخابات

آخرین روز کاری سال 99 همراه با اتفاقات بسیاری بود؛ اما شاید مهم‌ترین یا عجیب‌ترین رویداد ...
مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

مروری بر فجیع‌ترین قتل‌های سال؛ جنایت‌های جنون‌آمیز

در جنایت فجیعی مردی سه عضو خانواده‌ای را قربانی کرد تا بتواند سرقت کند. در این جنایت ...
1