تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۴۳۱۷۷۰
کبنا گزارش می دهد؛

حیاط وحش پارک ملی دنا + فیلم / آغاز شمارش حیات وحش

۰
حیاط وحش پارک ملی دنا + فیلم / آغاز شمارش حیات وحش
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از فردا 100 نفر کارشناس , محیط بان و تشکل در قالب 35 اکیپ طی 3 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع پارک ملی دنا را شمارش می‌کنند.
به گزارش کبنا نیوز به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح یکشنبه 18اسفند 99 از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع پارک ملی دنا خبرداد و گفت: امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از روز دوشنبه 18 اسفند جاری 100 نفر کارشناس و محیط‌بان درقالب 35 اکیپ به مدت 3 روز با همکاری تشکل های زیست محیطی مردمی، حیات وحش مناطق حفاظت شده , شکارممنوع و پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.
سید اسدالله هاشمی گفت: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
وی درادامه افزود: با حفظ دقیق دستورالعمل های بهداشتی دراین سرشماری، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیرو‌های این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
-

-


 
نام شما

آدرس ايميل شما

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

بدترین دشنام بین‌المللی کدام کلمه است؟

همه مردمان عالم، اجماع دارند بر این نکته که فرهنگ اهمیتی حیثیتی و حیاتی برای نوع بشر ...
رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

رییسی، رقیب احمدی‌نژاد؟

زیباکلام با اشاره به اینکه اصول‌گرایان به دنبال این هستند، که بتوانند نامزد خود را با ...
(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

(تصاویر) ابرخودروهای خیره کننده پلیس دبی

مدیر کل بخش حمل و نقل و نجات پلیس دبی گفته که افزایش سوپراسپرت‌های پرقدرت این بخش به ...
1