کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

حیاط وحش پارک ملی دنا + فیلم / آغاز شمارش حیات وحش

18 اسفند 1399 ساعت 11:26

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از فردا 100 نفر کارشناس , محیط بان و تشکل در قالب 35 اکیپ طی 3 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع پارک ملی دنا را شمارش می‌کنند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از فردا 100 نفر کارشناس , محیط بان و تشکل در قالب 35 اکیپ طی 3 روز حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکارممنوع پارک ملی دنا را شمارش می‌کنند.
به گزارش کبنانیوز به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح یکشنبه 18اسفند 99 از آغاز شمارش حیات وحش مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع پارک ملی دنا خبرداد و گفت: امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از روز دوشنبه 18 اسفند جاری 100 نفر کارشناس و محیط‌بان درقالب 35 اکیپ به مدت 3 روز با همکاری تشکل های زیست محیطی مردمی، حیات وحش مناطق حفاظت شده , شکارممنوع و پارک ملی دنا را شمارش خواهند کرد.
سید اسدالله هاشمی گفت: پس از این آماربرداری، اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی و تبادل نظر درجهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شود اما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.
وی درادامه افزود: با حفظ دقیق دستورالعمل های بهداشتی دراین سرشماری، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیرو‌های این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.
-

-


 


کد مطلب: 431770

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/431770/حیاط-وحش-پارک-ملی-دنا-فیلم-آغاز-شمارش-حیات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1