تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۳۱۴۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران مطرح کرد

هادی‌ زارع‌پور: وقتی به عقب بر می‌گردیم، نه یک قدم بلکه صدها قدم در حوزه آموزش و پرورش جلو آمده‌ایم / وضعیت آموزش در شهر زلزله زده سی‌سخت چه خواهد شد؟

۸
۰
هادی‌ زارع‌پور: وقتی به عقب بر می‌گردیم، نه یک قدم بلکه صدها قدم در حوزه آموزش و پرورش جلو آمده‌ایم / وضعیت آموزش در شهر زلزله زده سی‌سخت چه خواهد شد؟
کبنا ؛مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی به عقب بر می‌گردیم، نه یک قدم بلکه قدم‌های زیادی در حوزه آموزش و پرورش جلو آمده‌ایم.
به گزارش کبنا از یاسوج، هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پروش استان کهگیلویه و بویراحمد صبح روز ( یکشنبه 10 اسفند ماه 99) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نسبت به جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد سایت‌های خبری زیاد است و ما جوانان با استعدادی در این زمینه داریم و من همواره احترام خاص و ویژه‌ای برای اصحاب رسانه و فعالین این حوزه قائل هستم. از زحمات بی دریغ شما تشکر می‌کنم شما پلی بین مردم و مسئولین هستید و فعالیت شما در راستای مطالبه گری و پیگیری حق و حقوق مردم است. شما تحلیل گران اتفاقات جامعه هستید.
وی افزود: حوزه آموزش و پرورش وسیع است و مدیریت این حوزه صعب و دشوار است و کارشناسان می‌گویند، آموزش پروش کاری تعاملی است و خروجی و آثارش در دراز مدت مشخص می‌شود.
زارع‌پور با بیان اینکه هر سال طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیش از ۲۰۰ برنامه و ۱۰۰۰ فعالیت را در راستای اهداف این سند انجام می‌دهیم، اظهار داشت: اساساً این ارزیابی‌ها و داوری‌ها شاخص محور است. در حوزه ما شاخص‌های متفاوتی وجود دارد که وقتی ما بر اساس این شاخص‌ها منصفانه ارزیابی و داوری می‌کنیم. هم در دولت یازدهم و دوزادهم و هم در این دوره مدیریتی و اگر منصفانه داوری کنیم می‌بینیم که قبل این دوره کجا بودیم و الان کجا هستیم رشد قابل توجهی داشتیم. ما خوشبختانه از سال ۹۲ تا الان چه در شاخص‌های عمومی و چه در شوخص های اختصاصی همواره جزو دستگاه‌های برتر بوده‌ایم و در جشنواره شهید رجایی در بخش فرهنگی و آموزشی همیشه رتبه اول را در دستگاه‌ها کسب کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های اخیر راه ترقی و پیشرفت را خوب طی کردیم و رو به جلو حرکت می‌کنیم و شعار من موقع معارفه این بود که باید یک قدم به جلو برویم و اکنون وقتی به عقب بر می‌گردم می‌بینم نه تنها یک قدم بلکه قدم‌های زیادی را به جلو آمده‌ایم.
وی در مورد پوشش تحصیلی نیز اینگونه گفت: پوشش تحصیلی به معنای این است که شرایط و بستر آموزش را برای همه‌ی کسانی که واجد تحصیل هستن را فراهم کنیم و در نرخ پوشش تحصیلی‌رتبه خوبی داریم و خوشبختانه با وجود اینکه استان ما جزو استان‌های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور است در نرخ پوشش تحصیلی از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

زارع‌پور افزود: در مورد نرخ تکرار پایه، ما در سال ۹۲ بالای پنج بودیم و حالا حدود ۲ هستیم و در این شاخص جزو استان‌های پیشرو بوده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد سرانه فضای آموزشی با احتساب فضای های قدیمی را ۸.۲ اعلام کرد و گفت: در خصوص سرانه فضای آموزشی ما بعد از یزد دومین استان کشور هستیم.

  

او در ادامه  خدمات مرکز رفاهی و درمانگاه فرهنگیان را خیلی خوب توصیف و به خدمات آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص زلزله سی سخت توضیح داد و اظهار داشت: ۵ اکیپ برای کارشناسی و بررسی فضاها آموزشی تشکیل شد. و بیش از 40 فضای آموزشی (۳۰ هزار متر مربع) در شهرستان دنا و شهر سی سخت دچار مشکل شدند. که ۶ فضا باید کاملاً تخریب و بازسازی، ۸ فضا باید مقاوم سازی و مابقی فضاها باید تعمیر شوند. و طی هماهنگی‌های انجام شده رئیس سازمان نوسازی برای بررسی و کارشناسی به زودی به استان سفر می‌کنند.
وی در ادامه گفت: ۴ نفر فرهنگی و ۷ نفر دانش آموز در این زلزله دچار صدمه شده‌اند. و ما برای خانه‌های تخریب شده فرهنگیان شهر سی سخت هم با اینکه وظیفه ما نیست، اما کارشناس فرستادیم و گزارشی را تهیه کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه شورای معاونین آموزش و پروش با مدیران کل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گزارشی از وضع مدارس و خانه تخریب شده فرهنگیان را ارائه دادیم که یکی از مصوبات آن جلسه این بود که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور بحث نوسازی و بهسازی و مقاوم سازی مدارس شهر سی سخت را در اولویت قرار دهند.
زارع‌پور در حوزه آموزش دانش آموزان پایه دوازدهم هم گفت: ما از خبره‌ترین معلمان که در زلزله کرمانشاه هم بودند و همکاری کردند صحبت کردیم تا به ۴۰۸ نفر دانش آموز پایه دوازدهم هم برای کنکور و هم برای امتحانات نهایی کمک شود. و آموزش‌ها طبق ۵۲ امین مصوبه ستاد کرونا ادامه داره، اما در خود شهر سی سخت یک وقفه‌ای افتاده بود و تغییر سیستم آموزشی داشتیم و آموزش من بعد به صورت درس نامه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایگوم د نیخی ای صندلی ول کنی ؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یه توضیحی درباره این پولهایی که مدیران مدارس شاهد و هیات امنای دریافت می کنن و معلوم نیست که کجا خرج می شود هم می فرمودید
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂😂😂کامنت ها رو نمیذاری همه چی حل میشه؟کی اینقدر که واسه پول و حزب سیاسی ......
Iran, Islamic Republic of
سلطان سانسور
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تو راست می گی
بابا جمعش کن آموزش و پرورش عقب گرد کامل کرده خبرنداری
گچساران که افتضاحه
تیمور
Iran, Islamic Republic of
وجدانا یه قدم پیشرفت کیفی نداشت فقط آمار و ارقام چرا ، بچه های مردم بدبخت شدن رفت
Iran, Islamic Republic of
از این 2هفته تا میتونی استفاده کن حاجی جان .....
Iran, Islamic Republic of
واقعا اموزش و پرورش استان به خصوص فرهنگیان شایسته را نابود کردی!!!!!!!!!!!!!!! این ویرانه برای مدیر بعدی دردسر ساز خواهد شد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خاطره بد بورس از دخالت

خاطره بد بورس از دخالت

ریزش‌های اخیر بورس باعث شده که طرح تحقیق و تفحص از بازار سرمایه در دستور کار مجلس قرار ...
علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

علی کریمی از خودی‌ها بنالد یا کت‌و‌شلواری‌ها؟

‌انتخابات فدراسیون فوتبال ایران فردا یکشنبه برگزار می‌شود تا تکلیف جانشین مهدی تاج، رئیس ...
بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

بایدن نقاب برداشت / بازی جدید آمریکا

همزمان با اقدام جدید آمریکا در ارائه قطعنامه پیشنهادی ضد ایرانی به شورای حکام ، ایران ...
1